بهترین های کسب و کار

هزینه های اجاره و خرید خانه و حقوق و دستمزد در اتریش

نرخ تورم در اتریش و بررسی قدرت خرید

پس از همه‌گیری کرونا اتریش نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی دچار تورم شد، اما دولت توانست از اکتبر ۲۰۲۲ به‌مرور سیر نزولی به تورم کشور بدهد. بانک مرکزی اتریش با توجه به رشد اقتصادی ضعیف این کشور (در حدود ۰/۶ درصد) در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرد اتریش در این سال تورم ۶/۳ درصدی را تجربه خواهد کرد. البته نسبت به تورم، به حداقل حقوق کارکنان در این کشور اضافه خواهد شد.

حقوق مشاغل در اتریش

ویزای تحصیلی اتریش ملک پور: با توجه به کیفیت زندگی در اتریش افراد در این کشور به‌طور معمول حدود ۴۴ هزار و ۷۸۰ یورو در سال درآمد دارند. این رقم می‌تواند از کمترین میانگین حقوق در حدود ۱۲ هزار و ۵۲۰ یورو تا بالاترین میانگین حقوق ۲۰۴ هزار و ۷۰۰ یورو متغیر باشد. این میانگین حقوق با در نظر گرفتن مزایایی مانند مسکن و حمل‌ونقل است. باید گفت با توجه به هزینه زندگی در اتریش میانگین حقوق کارکنان در این کشور، کاملاً مناسب است.

میزان حقوق پرداختی بر اساس تجربه، موقعیت مکانی، مهارت‌ها و جنسیت افراد بسیار متفاوت خواهد بود. میانگین حقوق برخی مشاغل در اتریش به ترتیب زیر است:

در شهر وین، دریافت دستمزد خالص ماهانه بین ۲۵۰۰ یورو تا ۳۵۰۰ یورو، دستمزد خوبی محسوب می‌شود. در واقع، در اتریش هر کس که ماهانه بین ۳۵۰۰ تا پنج هزار یورو ناخالص دریافت می‌کند، درآمد خوبی دارد. یک خانواده چهار نفره در اتریش با دریافت ۶۰ هزار یورو در سال می‌توانند زندگی راحتی داشته باشند.

هزینه‌ های زندگی در اتریش

هزینه‌ های زندگی در اتریش شامل هزینه مسکن، غذا و پوشاک، رفت‌وآمد، بیمه درمانی، ورزش و تفریحات و تحصیل می‌شود. به‌طور کلی، هزینه تخمینی برای یک خانواده چهارنفره در اتریش ماهانه ۳۰۷۲ یورو (۳۳۴۲ دلار) بدون احتساب اجاره مسکن است. هزینه‌های ماهانه یک فرد مجرد بدون احتساب اجاره مسکن نیز ۸۸۵ یورو (۹۶۳ دلار) تخمین زده می‌شود.

متوسط هزینه زندگی در اتریش برای هر نفر در حدود ۱۳۴۸ یورو برآورد می‌شود که ۱/۵۷ برابر بیشتر از میانگین جهانی است. اتریش از نظر هزینه زندگی در بین ۱۹۷ کشور جهان در رتبه ۲۵ قرار دارد.

هزینه مسکن در اتریش

هزینه اسکان، آب و برق اغلب هزینه‌های اصلی برای مهاجران در سراسر جهان هستند. در اتریش قیمت اجاره‌خانه در مرکز شهرها نسبت به سایر مناطق، بسیار بالاتر است. به‌عنوان مثال، یک خانه مبله دوخوابه (۸۵ مترمربع) در خیابان اصلی حداقل ۱۳۵۰ یورو (۱۵۴۸ دلار آمریکا) در ماه هزینه دارد. این در حالی است که خانه‌ای به همان اندازه در یک مکان ارزان‌قیمت را می‌توان با ۱۰۲۵ یورو (۱۱۷۵ دلار آمریکا) اجاره کرد. هزینه اجاره یک آپارتمان مبله یک‌خوابه یا استودیویی (۴۵ مترمربع) تقریباً ۸۰۰ یورو (۹۱۷ دلار آمریکا) در مرکز شهر و حدود ۶۰۰ یورو (۶۸۸ دلار آمریکا) در خارج از شهر است.

در نظر داشته باشید که اجاره‌ها بسته به مبله بودن یا نبودن آپارتمان، در نوسان هستند. اگر کارفرمای شما اجاره ماهانه شما را پرداخت می‌کند، بهتر است یک خانه کاملاً مبله که با تمام لوازم‌خانگی از جمله لوازم الکترونیکی همراه است، اجاره کنید. بعضی از مهاجران ترجیح می‌دهند خانه‌هایی نیمه‌مبله اجاره کنند و لوازم الکترونیکی را خودشان بخرند تا در هزینه صرفه‌جویی کنند.

هزینه غذا و پوشاک در اتریش

گران‌ترین نرخ غذا در اروپا مختص اتریش است؛ به همین دلیل، هزینه غذا در میزان هزینه زندگی در اتریش تأثیری جدی دارد. اتریش یکی از معدود کشورهای جهان است که مردم آن بیش از اجاره مسکن بابت خوردوخوراک هزینه می‌کنند. با این حال، شما می‌توانید با خرید اقلام از سوپرمارکت‌ها به‌صورت عمده، هزینه‌های مواد غذایی خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

به‌نظر خارجی‌ها غذاهای کنسروشده، غذاهای منجمد، بوقلمون، مرغ و سایر گوشت‌ها در این کشور بسیار گران هستند. زمستان‌ها که تنوع و عرضه میوه‌ها و سبزیجات تازه کم است، اوضاع بدتر هم می‌شود. حتی آن دسته از اقلام غذایی که در اتریش تولید می‌شوند، از نظر تنوع محدود و به‌طور کلی گران هستند. هزینه اقلام اولیه غذایی و پوشاک در جداول زیر آمده است:

 هزینه رفت‌وآمد در اتریش

یکی از عوامل تأثیرگذار بر هزینه زندگی در اتریش مقدار پولی است که برای رفت‌وآمد به محل کار و مکان‌های دیگر به‌طور منظم خرج می‌کنید. خوشبختانه اتریش یک سیستم حمل‌ونقل عمومی قابل‌اعتماد و کارآمد دارد که اکثر شهرهای بزرگ کشور را به هم متصل می‌کند. کلان‌شهرهای بزرگ‌تر مترو، اتوبوس، خطوط تراموا و راه‌آهن حومه‌ای دارند. با این حال در شهرهای کوچک‌تر تنها یک یا دو سیستم حمل‌ونقل وجود دارد.

سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی در اتریش، گران نیست. برای یک سفر در مترو، باید ۲/۲۰ یورو پرداخت کنید. اگر همیشه در سفر هستید، می‌توانید با پرداخت ۴۸/۲۰ یورو به‌صورت ماهانه از تمامی وسایل حمل‌ونقل استفاده کنید.

بسیاری از اتریشی‌ها از دوچرخه به‌عنوان وسیله‌ رفت‌وآمد استفاده می‌کنند. اکثر شهرهای بزرگ «خطوط دوچرخه‌سواری» دارند. در مراکز شهری می‌توانید یک دوچرخه را با حدود پنج یورو در ساعت کرایه کنید. اگر ترجیح می‌دهید با وسیله نقلیه خود تردد کنید، باید توجه داشته باشید که پارکینگ قیمت بالایی دارد.

 هزینه درمان و بیمه در اتریش

اتریش مراقبت‌های بهداشتی فوق‌العاده‌ای را برای اکثریت قریب به اتفاق شهروندانش فراهم می‌کند. تقریباً ۹۹٪ از افرادی که در اتریش زندگی می‌کنند، تحت پوشش سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی هستند، اما امکان خرید بیمه درمانی خصوصی نیز وجود دارد. مراقبت‌های بهداشتی خصوصی مزایای خاصی دارد؛ مانند زمان انتظار کوتاه‌تر، دسترسی به پزشکان انحصاری، اتاق‌های بیمارستان خصوصی و… .

برای مهاجران، بیمه سلامت عمومی تحت پوشش مشارکت‌های اجتماعی قرار می‌گیرد. هزینه این بیمه هفت درصد از حقوق فرد است که توسط دولت برداشته می‌شود. با این حال، شما همچنان باید برای خدمات زیر هزینه کنید:

هزینه بیمه خصوصی بر اساس شرکتی که انتخاب می‌کنید، سطح پوشش، سن و وضعیت پزشکی شما متفاوت است. میانگین هزینه بیمه درمانی خصوصی در اتریش تقریباً ۲۲۰ یورو در ماه برآورد می‌شود. با این حال، بسته به عواملی مانند سن و ویژگی‌های موجود در هر طرح بیمه درمانی، قیمت‌ها به‌طور قابل‌توجهی متفاوت هستند.

آیا اتریش بیمه درمانی رایگان دارد؟

مراقبت‌های بهداشتی در اتریش فقط برای کسانی که مستمری‌بگیر هستند، کارگران بیکار به‌همراه همسرانشان و دیگر افرادی که توانایی کار کردن ندارند، رایگان است.

هزینه ورزش و تفریح در اتریش

ورزش و تفریح بخش ضروری زندگی هر فردی است و می‌تواند در هزینه زندگی در اتریش هم تأثیرگذار باشد. خوشبختانه، اتریش فعالیت‌های تفریحی متنوعی برای ارائه به افراد در هر سنی دارد.

 هزینه تحصیل در اتریش

آلمانی زبان اصلی آموزش در مدارس دولتی اتریش است. کسانی که می‌خواهند فرزندانشان به زبانی غیر از آلمانی درس بخوانند، می‌توانند از مدارس بین‌المللی استفاده کنند. اتریش طیف وسیعی از مدارس بین‌المللی خصوصی دارد که از برنامه‌های درسی انگلیسی یا آمریکایی پیروی می‌کنند. بیشتر این مؤسسات آموزشی در وین یا دیگر شهرهای بزرگ قرار دارند. شهریه ‌این مدارس بالا است و برای تحصیل در آن‌ها باید سالانه حدود ۱۸ هزار یورو پرداخت. هزینه کتاب، لوازم‌التحریر و سایر وسایل آموزشی و همچنین لباس فرم را نیز باید به‌طور جداگانه در نظر بگیرید

شرایط عمومی مربوط به هزینه های زندگی در اتریش و درآمد مشاغل گوناگون در اتریش در این مقاله به طور کامل و دقیق مورد تحلیل و بررسی علمی قرار خواهد گرفت. هزینه زندگی در اتریش چقدر می باشد؟ با توجه به مشاغل مختلف درآمدها به چه صورت می باشد؟ برای اجاره مسکن در کشور اتریش چه میزان پول باید پرداخت نمود؟ ما در این مقاله سعی نموده ایم تمام سوالاتتان در این باب را پاسخ دهیم تا شما قبل از هر اقدامی با آگاهی کامل و جامع قدم بگذارید. این مقاله توسط افراد متخصص و مجرب موسسه ملک پور به نگارش در آمده است و امیدواریم که در زمینه هزینه زندگی در اتریش به شما اطلاعات لازم را منتقل نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان متخصص همکار MIE تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید و یا می توانید ویدیو راهنمای گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت را خریداری فرمایید و با تماشای آن بهترین تصمیم و انتخاب را برای مهاجرت به اتریش بیابید.

در ادامه مقاله هزینه زندگی در اتریش به مباحث زیر پرداخته می شود :

هزینه زندگی در اتریش و شرایط عمومی آن در این قسمت از مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. کشور اتریش در اروپای مرکزی واقع شده است و پایتخت این کشور یکی از بزرگ ترین شهرهای آن وین می باشد. شهر وین از نظر سطح کیفیت زندگی براساس آخرین آمار در سطح جهان شناخته شده است. که در جدول مقابل مشهود می باشد.

مساحت اتریش 83879 کیلومتر مربع و جمعیت آن نزدیک به 9 میلیون نفر می باشد. کشور اتریش از شمال با جمهوری چک و آلمان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی، از شرق با اسلواکی و مجارستان، ،از غرب با لیختنشتاین و سوئیس همسایه بوده است. اکثریت مردم آن گویش محلی بایرن دارند و زبان رسمی این کشور زبان آلمانی می باشد. لازم به ذکر است که اکثریت افراد مسلط به زبان انگلیسی هم هستند. دین حدود 60% جمعیت این کشور کاتولیک و 3.5 درصد آن را اونجلیست می باشد.  اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان بر پایه تولید ناخالص داخلی شناخته شده است و بسیاری از صنایع بزرگ این کشور ملی شده است. اتریش به دلیل چشم انداز زیبا و اقتصاد پویا و نو آورانه با میراث غنی، مقصد بسیار خوبی برای سفر و زندگی می باشد و برای سرمایه گذاری و داشتن شریک تجاری در این کشور بستر مناسبی فراهم آورده است. کشور اتریش از نظر کیفیت زندگی بی نظیر می باشد. در ادامه به شرح کامل هزینه های زندگی خواهیم پرداخت.

انتخاب بهترین و مناسب ترین شهر اتریش برای زندگی به عوامل متعددی بستگی دارد. در واقع می توان این گونه عنوان کرد که عوامل تاثیرگزار در انتخاب مقصد مناسب برای زندگی خود، به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به طور مثال می توان گفت هزینه زندگی در اتریش در هر شهر می تواند یک عامل مهم و موثر در انتخاب مقصد مناسب برای زندگی تلقی شود. کشور اتریش دارای ایالات و شهرهای مختلفی می باشد که به طور مثال مهم ترین آن ها شهرهای وین، گراتس، اینسبروک و سالزبورگ می باشند و در ادامه تصمیم داریم هزینه زندگی در اتریش در این شهرها را در کفه ی قیاس قرار دهیم:

هزینه های زندگی در وین

اگر بخواهید در یک منطقه متوسط در وین خانه ای اجاره کنید 500 الی 900 یورو هزینه برمیدارد. همچنین برای هر یک از اعضای خانواده 200 الی 300 یورو به ازای هر نفر مخارج ماهیانه خانوارتان باید بیفزایید. بعنوان مثلا برای یک خانواده 4 نفره مجموع مخارج زندگی حدود 2950 یورو برآورد می شود.

اگر یک فرد مجرد هستید، بسته به اینکه در خوابگاه دانشجویی یا پانسیون زندگی کنید یا اینکه خانه ای اجاره کنید هزینه های زندگی متفاوت است. هزینه اجاره ماهیانه خوابگاههای دانشجویی بین 200 الی 300 می باشد. لذا اگر یک فرد مجرد هستید و در خوابگاههای دانشجویی زندگی می کنید حدود 840 یورو مخارج زندگی شما خواهد بود.

مقایسه نموداری هزینه زندگی در اتریش و شهرهای وین، گراتس، سالزبورگ و اینسبورگ با بررسی هزینه های جاری در شهرهای گوناگون و بررسی ریز هزینه هایی مانند حمل و نقل، هزینه خرید کفش و لباس، هزینه اوقات فراغت و… می توانیم مقایسه مناسبی بین شهرهای مختلف و سهم هزینه ها در این شهرها داشته باشیم. به این صورت که هزینه زندگی در دیگر شهرها از هزینه زندگی در وین که پایتخت اتریش است و جمعیت بیشتری دارد به نسبت کمتر است

دکمه بازگشت به بالا