استان ها

۸ برگزیده اولین رویداد ایده‌پردازی هیأت (راه) معرفی شدند

دیشب؛

سازمان هیأت ها و هیئات مذهبی اولین همفکری شورای (ره) را که سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در آن شرکت کرد برگزار کرد و شب گذشته برگزیدگان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار حیات و مسجد خبرگزاری آنا، ابتدای آذرماه بود که سازمان هیئات مذهبی و هیئات مذهبی با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران اولین ایده پردازی حیات (ره) را برگزار کرد. رویداد. هدف ایجاد فرصتی برای نقش موثر تشکل های مذهبی و ظرفیت مردم در حل مشکلات است، نشست عمومی ملی تشکیل داد و از همه علاقمندان خواست تا نظرات خود را با توسعه معنا تا پایان آذرماه به دبیرخانه ارائه کنند. . از کلیدواژه خانه مادری در قالب سه محور موضوعی (تقویت انسجام اجتماعی)، (تقویت حلقه های خانگی با محوریت زنان) و (میانجی گری اجتماعی زنان) ارسال رویداد.

پس از آن 150 ایده در سایت دبیرخانه رویداد ثبت شد که توسط داوران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. از این تعداد 110 ایده در یک رویداد مقدماتی که در خانه خلاقیت و نوآوری تبیان برگزار شد مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت 28 ایده جواز ورود به مرحله نهایی را کسب کردند. این مراسم به مدت 3 روز به صورت حضوری در تکه نیاوران تهران برگزار شد که در همان روزهای اول با حضور مربیان (راهنماها) ایده ها مطرح شد.

از روز جمعه 25 دی ماه ایده های این شب با حضور قضات حجت الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان شوراها و تشکل های مذهبی حجت الاسلام محمدجواد زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی برگزار می شود. در استان تهران دکتر. زهرا جعفری، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران و دکتر سید رضا کاظمی. مدیرعامل تبیان شروع به کار کرد. مراسم اختتامیه این مراسم امشب جمعه 25 دی ماه برگزار شد.

حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان تشکل ها و شوراهای دینی کشور در مراسم اختتامیه اولین رویداد ایده پردازی هیئت (ره) با بیان اینکه شورای پایتختی ما در عصر حاضر است، گفت: انقلاب اسلامي عامل محدث و مسجد و هيئت آن بود و مسبب بقيه هم قطعا خواهد بود. متأسفانه حضور مردم در مسجد کاهش یافته است، اما واقعیت این است که تعداد قابل توجهی از مردم یعنی حدود 80 درصد همچنان به مسجد می روند.

وی با اشاره به اینکه دشمن حتماً برای حمله به هیئت برنامه ریزی کرده بود، گفت: هیئت منحصر به تشریفات بود و در اوایل انقلاب چنین نبود. امروز هیئت ها در محله خود کارآمد نیستند و با مشارکت محدود مردم به یک تشریفات تبدیل شده است و هیئت ها مشکلی را حل نمی کنند.

باباخانی با بیان اینکه سنت متضمن مفهوم و دارای فرامتن است، تصریح کرد: هیئت ها ما را به گذشته مقید نمی کنند و باید سنت را بازتعریف کنند. از سوی دیگر رویکرد امروزی ما را مجبور به نوآوری بدون محتوا کرده است. سنت ها خالی از محتوا می شوند و بدون معنا و ویژگی ارائه می شوند.

رئیس هیئت و سازمان تشکل های مذهبی گفت: مردم به هیئت می روند و سینه می زنند اما تغییری در رفتار او ایجاد نمی شود. هیئت هیچ نفوذی در محله ندارد و ما دچار تعصب و کمیت در هیئت شده ایم.

وی افزود: در تشکیلات هیئات و تشکل های مذهبی نقش تسهیل گر داریم تا افرادی که دارای فکر و اندیشه هستند را گرد هم بیاوریم و این سنت ها را احیا کنیم و به شرایط موجود نگاه کنیم. ما در این سازمان اهداف متعددی داریم که یکی از آنها یک رویداد ایده پردازی است که باید در کشور تکرار شود تا هیئت برای 80 میلیون ایرانی برنامه داشته باشد و از طرفی نگاه مردم به هیئت تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه اظهارات مدیریت نشان می دهد که انتظار آن ها از کمیته برای احیای مساجد و رسانه ها است، گفت: با تخصص و رویکرد کمیته می توان این ظرفیت را احیا کرد.

در مراسم اختتامیه 8 ایده به عنوان بهترین ها برای حمایت ویژه انتخاب شدند.

اسامی برگزیدگان و هدایای آنها به شرح زیر است:

1- سدره – 80 میلیون جایزه نقدی

2- بنت الهادی – 80 میلیون جایزه

3- طرح تشرف رویش – 80 میلیون جایزه

4- هما – 80 میلیون جایزه

5- عرش – 80 میلیون جایزه

6- ایرانیوم – 10 میلیون تومان جایزه

7- سفیران زینب – 10 میلیون تومان جایزه

8- رویش امید – به هر 23 ایده برتر 10 میلیون تومان جایزه نقدی به مبلغ 100 میلیون تومان وام تعلق می گیرد و خانه خلاق و نوآور تبیان به تمام این ایده ها به مدت 3 ماه فضای کاری مشترک می دهد.

آموزش و دستورالعمل اجرای ایده ها نیز به صورت رایگان ارائه می شود.

همچنین حوزه بانوان سازمان تبلیغات اسلامی به گروه های برتر بانوان در بین 8 ایده برتر، 5 میلیون تومان هدیه نقدی اهدا کرد. اقبال شکری عضو شورای اسلامی شهر در این مراسم اعلام کرد که گروه های حاضر در این مراسم را با گروه های دانش بنیان و صندوق های کارآفرینی و حمایتی مرتبط می کند.

انتهای پست/

دکمه بازگشت به بالا