۷ میلیون نفر زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند
دستیار رئیس جمهور در امر مردمیسازی بیان کرد: هفت میلیون نفر خدمت گیرنده سازمان بهزیستی هستند که در مقابل جامعه بیش از ۷۰ میلیون نفری ایران، تناسب ۱ به ۱۰ ایجاد کردهاند که میتوان امور هر یک نفر از اعضای جامعه هدف بهزیستی را به ۱۰ نفر از اعضای عادی جامعه سپرد.
به گزارش تیتر اول و به نقل از سازمان بهزیستی، رویداد ملی ظرفیتسازی اجتماعی با هدف همافزایی گروههای مردمی، نهادها و دولت، بعد از ظهر چهارشنبه در ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد. این نشست با حضور دستیار رئیس جمهور در امور مردمیسازی دولت، مدیران عامل شستا، بنیاد ۱۵ خرداد، بنیاد برکت، رئیس مرکز آمار، معاون اشتغال و کار و جمعی از مدیران عامل بانک ها، هلدینگ ها و سازمان ها و گروه های مردمی برگزار شد.
سیداحمد عبودتیان، دستیار رئیسجمهور در امر مردمیسازی دولت در این جلسه بر اهمیت توفیقی که به مسئولان بهزیستی بر خدمترسانی به جامعه هدفی که به دلایل محتلف مورد امتحان الهی قرار گرفتهاند، تاکید کرد.
وی بر برنامهریزی برای ایجاد طرح های کوچک، آسان و فراگیر تأکید کرد و افزود: ابتکار عملی که در برخی گروههای مردمی وجود دارد و از سال ها پیش در قالب نذورات، وقوف و خیرات مختلف اجرایی شده است، می تواند به کمک ما بیاید و اگر از مردم به عنوان ناظر و قاضی حل مسائل بهرهمند شویم، به ظرفیت های جدیدی خواهیم رسید.
علی محمد قادری، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی نیز در این نشست با اظهار خشنودی و تشکر از حضور حداکثری نمایندگان نهادهای دولتی، حلقههای میانی و سرمایههای اجتماعی در این نشست، اظهار امیدواری کرد که در این جلسه به منشور توانمندسازی و اقدام عملی در حوزه صف دست پیدا کنیم.
وی افزود: مقرر شده است که در آستانه هفته بهزیستی بتوانیم ظرفیت حرفهای مشتمل بر نهادها، مجموعههای دولتی، بانکها و ظرفیتهای مردمی را به هم پیوند بزنیم این جلسه نقطه عطف این اشتراک و همافزایی باشد.
رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برنامههای بهزیستی در هفته بهزیستی گفت: در برنامههای هفته بهزیستی که قرار است تا یک ماه ادامه پیدا کند، ظرفیت ملی و ستادی با آوردههای اقتصادی، اجرایی و دستوری در راستای روانسازی خدمات با ابلاغ ظرفیتهای ملی این جلسه به استانداران، اجرایی میشود.
وی افزود: از برنامههای هفته بهزیستی، حضور داوطلبان و همکاران بهزیستی در ۱۰۰ محله و منطقه محروم و دورافتاده، به مثابه میز خدمت یا سامانه هوشمندی است که در لحظه و بدون هیچ انتظاری پاسخ مردم را میدهد و به مشکلات آنها رسیدگی میکند و با این حضور، مردم موضوع امیدآفرینی و ظرفیتسازی را حس خواهند کرد.
قادری گفت: تلاش میکنیم تا ترغیب بیش از پیش نیکوکاران و محرومین نوع دوم (کسانی که توان خدمت به دیگران را دارند اما از روشهای این خدمترسانی در جامعه آگاه نیستند) در حوزه نیازمندیهای مناطق محروم و همیاری و کمک به اقشار جامعه و ادامه یافتن این ظرفیت را، به یک ایده خدمتی و الگو تبدیل کنیم.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد شبکه های محلات، نهاد هلال احمر و…بتوانند قرار گاه راهبری خدمت، بر اساس نیازهای کشور «سکو سازی خدمات» را صورت دهند و خدمت بی منت همراه با کیفیت در شریان های کشور تسری یابد.
حمیدرضا علیان زادگان، رئیس بنیاد ۱۵ خرداد با مقدس خواندن هدف جلسه نیز گفت: اینکه در موقعیت محدود زمانی حضور خود بتوانیم خدمتگزار راستین عبادالله باشیم و هم افزایی استراتژیک و و تدوین منشور جامع توانمند سازی هدف مقدسی است که در این جلسه به دنبال آن هستیم.
وی افزود: بنیاد ۱۵ خرداد از سالها قبل نهادی منشأ اثر بوده است که در سه حوزه جمعیت، سلامت و عمران اجتماعی فعالیت دارد. حوزه سلامت با سازمان بهزیستی ارتباطی تنگاتنگ دارد که تأمین ۱۰ هزار قلم تجهیزات توانبخشی، تفاهم برای غربالگری تنبلی چشم کودکان و تأمین کمک هزینه عینک ۱۴ هزار کودک به صورت منظم و سالانه، مناسب سازی ۱۰ هزار مسکن افراد دارای معلولیت و… از جمله این همکاری هاست و افتخار ما این است که بتوانیم با سازمان بهزیستی که مهمترین شریک اجتماعی ماست، هم افزایی داشته باشیم.
در ادامه این جلسه، تسهیل ضوابط در مردمی سازی خدمات، مهارت افزایی گروه های جهادی، تقویت مجموعه های مردمی، تاکید بر خدمات و تسهیلات معوض به جای بلاعوض با هدف توانمند سازی، استفاده از نظرات گروه های جهادی در تصمیم گیری ها ضمن حفظ استقلال آنان، بهره مندی از ظرفیت مساجد و هیأت های مذهبی، آسیب شناسی برنامه های مردمی سازی و… و. مورد توجه و تأکید قرار گرفت.
انتهای پیام