استان ها

یک چهارم شهدای صنعت نفت کشور در جنگ تحمیلی متعلق به پالایشگاه آبادان است

به گزارش خبرنگاران تیتر اول از آبادان ؛ علیرضا امین ، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه لباس نظامی در آغاز هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای نفت آبادان (ضمیمه) ؛ وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس به ویژه شهدای پالایشگاه آبادان ، اعلام کرد: در 31 شهریور 1359 ، دشمن بعث اولین تیرهای خود را به سمت پالایشگاه و مزرعه تانک آبادان شلیک کرد. جنگ اجباری 8 ساله در آبادان آغاز شد.

او گفت که اشغال خرمشهر در آن زمان قلب همه مردم را جریحه دار کرد؛ وی افزود: محاصره رژیم بعث عراق ، آبادان ، با شجاعت ، نفی خود و نفی خود مردم ، باس ، رزمندگان ، سپاه ، نیروهای نظامی و انتظامی منطقه در هم شکست. این آغاز پیروزی های بیشتر مبارزان اسلامی بود. “

تأکید بر ضرورت حفظ ارزشهای حفاظت مقدس و انتقال آنها به آینده ؛ وی افزود: تمام تصاویر و روایاتی که از آن زمان به بعد انجام شده نشان دهنده شجاعت ، شجاعت ، شجاعت ، ایثار و فداکاری مردم و مدافعان کشور در حفظ سرزمین و جلوگیری از اشغال شهر است که بسیار ستودنی است. “

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد که پالایشگاه نفت آبادان تأثیر عمده ای در جنگ های جهانی اول و دوم و جنگ اجباری که توسط این استکبار جهانی علیه این آب و خاک ایجاد و انجام شد ، داشت. یادآوری شد که پالایشگاه در دوران دفاع مقدس 245 شهید تقدیم دفاع ملی کرد و این افتخار بزرگی است که ما وارثان این صنعت بزرگ و عقبه سرافراز آن در منطقه هستیم.

آمین ؛ وی گفت: 1017 شهید در دوران دفاع مقدس در ارتباط با صنعت نفت کشور ثبت شده است که 245 نفر از آنها که یکی چهار نفر از آنها مربوط به پالایشگاه آبادان است که کار ما را سخت تر می کند. امیدواریم پاسدار خون شهدا باشیم.

وی افزود: ما تلاش می کنیم تا از طریق برنامه های مختلف از جمله جشن ها و نمایشگاه ها به همه مردم به ویژه نسل های کنونی و آینده نشان دهیم که آسایش و آرامش خود را مدیون رشادت ها و رشادت های شهدای 8 ساله مقدس هستیم.

تأکید بر اینکه آبادان دارای حقوق بزرگی بر گردن دولت و مردم ایران است. وی گفت: امیدوارم ایجاد این نمایشگاه بتواند گوشه این همه جوانمردی و شجاعت را به تصویر بکشد و این نمایش مذهبی ، هرچقدر هم کوچک باشد ، در مورد این همه فداکاری و نفی خود خواهد بود.

به گزارش تیتر اول ؛ در پایان این مراسم از 8 رزمنده و شهید کارخانه فرآوری آبادان به صورت نمادین در دفاع مقدس تجلیل شد.

48

دکمه بازگشت به بالا