اقتصادی

یک پیش بینی جدید از قیمت طلا و سکه/ تنور قیمت‌ها داغ می‌شود؟

قیمت طلا و سکه در هفته نیمه تعطیل شهریور با اینکه با بازدهی مثبت به کار خود پایان داد اما این افزایش قیمت محدود بود و متاثر از افزایش تقاضا در بازار ارز صورت گرفت. پیش بینی قیمت طلا و سکه را در ادامه بخوانید.

سیگنال‌های ورودی به بازارهای مالی در هفته دوم شهریور مساعد بود. به اعتقاد معامله‌گران با وجودی که اخبار سیاسی ورودی به بازار مثبت است اما اثر خود را از دست داده و بازار در انتظار اخبار قطعی در خصوص رفع تحریم‌ها و توافق برجام است.

بازار منتظر کدام سیگنال است؟

موضوع نشست شورای حکام در ۲۰ شهریور و موضوع پایان تحریم‌های ۸ ساله ایران و تمدید یا عدم تمدید آن، از سیگنال‌هایی است که بازارهای مالی در انتظار تعیین تکلیف آن است. به اعتقاد معامله‌گران بازار طلا همین سیگنال‌ها نیز سایه رکود را بر بازار فلز زرد سنگین‌تر و به اصطلاح بازار را انتظاری کرده است.

تحلیلگران بازارها مهم‌ترین مقاومت پیش روی سکه امامی را محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌دانند. به نظر می‌رسد برای هفته سوم شهریور نیز با توجه به انتظار برای تعیین و تکلیف اخبار سیاسی، معاملات بازار طلا در محدوده‌های فعلی نوسان داشته باشند.

روند باثبات قیمت در روز پنجشنبه

روز گذشته قیمت طلا و سکه تغییر قیمتی چندانی نداشتند و با همان قیمت‌های روز سه‌شنبه معامله شدند. روز پنجشنبه ۱۵ شهریور قیمت سکه امامی با قیمت ۲۸ میلیون و ۱۵۷ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه بهار با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته سکه‌های نیم، ربع ‌ و گرمی بدون تغییر و با قیمت روز قبل معامله شدند. روز قبل نیم‌سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی با رقم ۶ میلیون تومانی روز گذشته معامله شد.

دیروز قیمت طلا کاهش داشت. هر مثقال با کاهش ۴۵ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۱۸۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۰ هزار تومانی داشت و به قیمت دو میلیون و ۳۵۳ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۲۲ هزار تومان رسید.

گفتنی است قیمت طلای جهانی در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۱۹ دلار در حال معامله است و نسبت به مدت مشابه هفته گذشته ۲۶ دلار کاهش قیمت داشته است.

۲۲۳۲۲۵

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا