استان ها

کارگران گرفتار کابوس در مورد کاهش نیروی کار / شوراهای کار بزرگترین شهر صنعتی کشور هستند

تیتر اول / مرکزی دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: بیش از 700 واحد تولیدی در شهرک صنعتی ساوه وجود دارد و حداقل باید 200 شورای اسلامی کار در این شرکت ها فعال باشند اما متأسفانه ضعف در اجرای صحیح قوانین باعث شده است تا آمار شوراهای کارگری ساوه افزایش یابد. ” در نظر گرفته شود

داود میرزایی در یک نشست رسانه ای در روز کارگر درباره امنیت شغلی کارگران خاطرنشان کرد و گفت: “بیش از 90٪ کارگران به عنوان قراردادهای کوتاه مدت کار می کنند و بعضی مواقع به ناعادلانه برخی از کارفرمایان را با قراردادهای سفید امضا می کنند.” این یک بی عدالتی بزرگ برای جامعه طبقه کارگر است.

وی به افزایش نیروی کار و مشکلات معیشتی آنها اشاره کرد و افزود: اگر به نمودار آماری نگاه نکنیم ، افزایش دستمزد کارگران در دولت نسبت به سایر دولت ها توجیه پذیر و امیدوار کننده تر بوده است ، اما افزایش بی رویه تورم این افزایش را پنهان کرده است. و تأثیر آن در اقتصاد ، کارگران نابود شدند.

وی با تأکید بر اینکه محیط کار به دنبال زیاده روی نیست ، افزود: براساس اعلامیه دولت مبنی بر اینکه دستمزدهای زیر هفت میلیون تومان زیر خط فقر هستند ، کارگران امیدوار بودند که دستمزدهای آنها در سال جاری به چهار میلیون برسد. تحقق شرایط موجود در کشور ، اما تحقق شرایط موجود در کشور ، با همه مزایا به 2 میلیون و هشتصد هزار تومان رسید و متأسفانه آنچه که امیدوار بودیم تحقق نیاورد ، که این یک بی عدالتی بزرگ برای کارگران بود ، بنابراین نمایندگان محیط کار دقایقی را در جلسه شورا امضا کرد. آنها کار بزرگی انجام دادند.

دبیر خانه کار ساوه و زرندیه با تأکید بر لزوم کارگران برای بهره‌برداری از توقف تولید از امکانات رفاهی و معیشتی ، افزود: امروز کارگران خرید خانه ، اتومبیل و برخی از امکانات رفاهی را به عنوان یک رویای برای خود می بینند. درمورد آنها دستمزد معیشتی در رابطه با رفاه اجتماعی برای آنها مقدور نیست.

وی افزود: مطمئناً رضایت کارگران در راستای تورم و افزایش قیمت ها ، دستمزدها و دستمزدها را افزایش می دهد ، اما در این میان کارفرمایان برای پرداخت این مبلغ دستمزد مشکل دارند. آیا کارفرمایان باید با کارفرمایان مشکلی داشته باشند؟ اعمال سیاست های تشویقی از سوی مسئولان برای رهبران صنعت ، ارائه تسهیلات معقول ، عفو مالیاتی و بیمه ای و سایر حمایت ها می تواند توانایی کارفرمایان در پرداخت دستمزد بالاتر به کارگران را افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه دولت قول داده است سالها حقوق بازنشستگی را مساوی كند ، اما منابع مالی تأمین نشده است ، اظهار داشت: عدم تأمین منابع مالی برای برابر كردن حقوق بازنشستگی ، دولت 250 میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی است. بنابراین افزایش حقوق بازنشستگی نخواهد داشت. ” ادامه روند بدهی دولت با چالش بزرگی روبرو خواهد شد.

میرزایی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی به حدود 42 میلیون نفر در کشور ، گفت: تأخیر در پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی ، مشکلات و چالشهای بیشتری را برای کشور به وجود خواهد آورد. اعتراض بازنشستگان به عدم پرداخت مطالبات و اجرای طرح تساوی حقوق آنها و جمع آوری آنها باعث زیبایی سیستم اسلامی نبود و در شأن این قشر که میانسال و مسن تر جامعه است ، نیست.

وی از قانونگذاران خواست با تصویب قوانین مؤثر و اصلاح قوانین و همچنین نظارت دقیق بر اجرای صحیح ، به ویژه مواد 41 و 63 قانون کار ، استانداردهای زندگی برای کارکنان تأمین اجتماعی را رعایت کنند.

دبیرخانه کارگران ساوه و زرندیه در ادامه تصریح کرد: منابع سازمان تأمین اجتماعی و شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) متعلق به کارگران و بازنشستگان و کلیه بیمه شدگان است: “متأسفانه در هفته های اخیر صرف نظر از نظر شرکای اجتماعی و مشاغل.” بخشی از سهم شستا در بورس کالا عرضه و فروخته شد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد شستا از طریق بورس کالا فروخته شود ، بهترین و منصفانه ترین انتقال باید به کارگران ، شرکت های بیمه و بازنشستگان انجام شود ، اما متأسفانه بیمه شده هیچ سهمی در این فروش نداشت.

وی همچنین به بار سنگین سازمان تأمین اجتماعی از نظر تاج گذاری اشاره کرد و افزود: کمک پزشکی سازمان تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت علاوه بر محدود کردن وضعیت بهداشتی بیمه شده ، متحمل هزینه های بالایی نیز برای این سازمان شده است. یک

میرزایی با اشاره به بیکاری کارگران در نتیجه خسارت کرونا به فضای کسب و کار ، افزود: طبق گفته مسئولان ، بیش از 700000 نفر در کشور ، 8000 نفر در استان مرکزی و بیش از 2000 نفر در شهر ساوه امسال در این سامانه قرار دارند. بیمه بیکاری به ثبت رسیده است که فشار مالی زیادی را بر سازمان وارد کرده است و امید است دولت این مشکل را حل کند.

وی سازگاری نیروی کار را یکی از دغدغه های اصلی کارگر دانست و افزود: در شهر ساوه چندین شرکت در بزرگترین شهر صنعتی کشور به دلایل دروغین کارگران خود را از کارخانه اخراج کردند. کارگران شرکت پارلو به دلیل اشتباه دزدی یک لپ تاپ اخراج شدند و با وجود تشکیل کمیسیون کار تصمیمی برای بازگشت کارگران گرفته نشده است.

وی اظهار داشت: همچنین شرکت روناک دارو به دلیل عدم پرداخت ارز خارجی توسط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت برای تهیه مواد اولیه 50 کارگر خود را اخراج کرده است و تاکنون هیچ اقدامی برای بازگشت این کارگران صورت نگرفته است. کار می کنند. “

دبیر خانه کارگر با اشاره به مشکلات کارگران در روزهای تاج افزود: بسیار مایه تاسف است که کارگران تحت شرایط تاج دیده نمی شدند. کارگرانی که همواره در زمینه هایی مانند تحصیلات ، دانشگاه ، ازدواج ، اشتغال کودکان و افرادی که به دلیل اختلافات درآمدی با اختلاف طبقاتی دست و پنجه نرم می کنند با مشکل روبرو هستند.

وی اظهار داشت: در آخرین روزهای سال گذشته کارخانه ها در تحقق تعهدات خود و تحویل سفارش به واحدهای تولیدی و صنعتی ساوه و زرندیه فعال بودند اما بیشترین تقاضا برای محیط کار ضد عفونی و اطمینان از محیط کار برای تولید بیشتر و رضایت مشتری بود. دانشکده ها ، دانشگاه ها و از بین بردن جوامع محلی ، کارگران به تعطیل کردن صنعت و تولید فکر نمی کردند و انتظار داشتند پروتکل های بهداشتی دقیقی از نزدیک دنبال شود.

وی با اشاره به جمعیت 70 درصدی شاغل در ساوه و زرندیه ، افزود: شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور مرکز فعالیت کارگران این شهر است و نگرانی وجود دارد که در صورت عدم اقدام به این امر اقدام شود. جلوگیری از این ویروس. ” بیایید بین جوامع کارگری ساوه و زرندیه باشیم.

وی اظهار داشت: با آغاز سال جدید گرچه کشور تعطیل بود ، اما متأسفانه نه تنها کارخانه های ساوه و زرندیه تعطیل نشد بلکه تغییر شیفت هشت ساعته کارگران به 12 ساعت افزایش یافت. در چنین شرایط اقتصادی و کاهش فشار کار ، شیوع بیماری کورور ویروس مخرب فشار دیگری را برای کارگران شاغل در بزرگترین شهر صنعتی کشور ایجاد کرده است. این ویروس شریر و غیرقابل خواندن زمینه را برای این سربازان خط مقدم در جنگ اقتصادی محدود کرده است. متأسفانه علی رغم تعطیلی همه مراکز ، هنوز تصمیمی برای تعطیل کارخانه ها گرفته نشده است و ظلم کارگران را دو چندان کرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه افزود: بیش از 700 واحد تولیدی در شهرک صنعتی ساوه وجود دارد و حداقل باید 200 شورای اسلامی کار در این شرکت ها فعال باشند. متأسفانه ضعف در اجرای صحیح قوانین موجب شده است تا تعداد کمی از شوراهای کاری در ساوه ایجاد شود. حتی شرکت های تابعه شستا مخالف تشکیل شورای کار هستند. پیش بینی می شود با افزایش تعداد شوراها ، حاشیه ایمن برای تحقق مطالبات کارگران ایجاد شود.

معاون اجرایی خانه کار ساوه و زرندیه همچنین کارگران را سرکوبگرترین تیم های جامعه عنوان کرد و گفت: املاک و تأمین اجتماعی متعلق به کارگران است اما با وجود مخالفت کارگران ، 10 درصد سهام شستا در بورس کالا ارائه شد.

محمدرضا خیراندیش اضافه کرد: “پیش بینی می شد واگذاری سهام به کارگران در اولویت باشد اما متأسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت و نیروهای مسلح و سایر گروه ها پرداخت می شوند.” واگذاری کارگران در اولویت قرار دارد و در صورت عدم استقبال ، باید برای تیم های دیگر در نظر گرفته شود ، به همین دلیل از دولت ، سازمان تأمین اجتماعی و سیستم بورس کالا شکایت می کنیم.

خیراندیش همچنین گفت: “با وجود شیوع بیماری قلبی عروق بیماری کرونا ، آموزش در خانه کار تعطیل نشده است و آموزش از طریق منطقه آنلاین فراهم شده است و 25 کلاس در تابستان در زمینه های مختلف پیش بینی شده است.”

مدیر شعبه 1 تأمین اجتماعی ساوه همچنین از کارگران به عنوان مهمترین شبکه های اجتماعی تأمین اجتماعی یاد کرد و افزود: “سازمان تأمین اجتماعی براساس تعهدات خود به محیط کار قابل اعتماد است و خدمات لازم را ارائه می دهد.”

علیرضا حسینی افزود: در سال های اخیر تحریم های سرکوبگرانه علیه صنعت کشور حاکم شده است ، اما تدابیری اتخاذ شده است به گونه ای که هیچ دو کارفرمایی با مشکل پرداخت بیمه طی دو سال گذشته روبرو نشده و ادعاهای بیمه ای که از طرف سازمان تأمین اجتماعی حمایت می شود ، نبود. جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها قطعاً بیکاری را کاهش می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: روند نزولی بیمه بیکاری در سال 1397 و 1398 و افزایش سه هزار نفر در آمار بیمه شده در این شرایط دشوار نشان از حمایت سازمان تأمین اجتماعی در حوزه تجارت است.

حسینی با اعلام اینکه جمعیت تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی ساوه 205 هزار و 702 نفر است ، افزود: 72 درصد از جمعیت ساوه تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که بیشتر آنها کارگر هستند. جمعیت بازنشستگان 18332 نفر است که در سال 1998 در مقایسه با 97 ، هزار نفر به جمعیت بازنشستگان اضافه شده اند. چهار هزار و 528 کارگاه فعال از یک کارگر تا بیش از 50 نفر در ساوه فعال هستند و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی آمار را به مهمترین افراد ساوه 64643 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 48.784 نفر جمعیت شاغل ساوه هستند که از این تعداد 2،623 نفر در قالب کارگران ساختمانی به جمع اضافه می شوند. طبق آمار موجود ، میانگین حقوق 11 کارگاه از مجموع 124 کارگاه با بیش از 50 کارگر در شعبه 1 تامین اجتماعی ساوه در سال 1998 بالغ بر 45 میلیون ریال ، 28 کارگاه بین 35 میلیون و 45 میلیون ریال ، 45 کارگاه بین 25 تا 35 میلیون ریال و 40 کارگاه بین حداقل دستمزد تا 25 میلیون ریال بوده و نشان می دهد که برخی از کارفرمایان شرایط زندگی کارگران را در نظر گرفته و وضعیت فعلی محیط کار را رعایت کرده اند.

حسینی با اشاره به راه اندازی سیستم غیبت سازمان تأمین اجتماعی و پرونده های الکترونیکی ، افزود: پیش بینی می شود مراجعان سازمان بدون مراجعه به این سامانه درخواست های خود را ارسال و پیگیری کنند.

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی بازرسی کارگاهها در سال گذشته و کاهش چشمگیر تصادفات ناشی از کار در سال گذشته ، افزود: اگرچه ساوه یکی از بهترین شهرهای کشور در هنگام بروز حوادث کاری بود اما خوشبختانه سال گذشته اینگونه بوده است. کاهش چشمگیر در این منطقه.

وی تمدید دفترچه بیمه شدگان و مستمری بگیران ، پرداخت مزایای بیماری بدون پرداخت مستمر ، ادامه بیمه برای کارگران ساختمانی و فصلی ، تاخیر در سه ماه در پرداخت حق بیمه برای 10 بخش اقتصادی و برخی فعالیت ها را از جمله اقدامات انجام شده تحت CRNA دانست. کارگران پشتیبانی شدند. همچنین یک سیستم اقساطی برای ضمانت وام به بازنشستگان در بانک ها وجود داشت که انتظار می رود همکاری لازم را داشته باشد.

مدیر شعبه 1 تأمین اجتماعی ساوه همچنین به وظایف کارفرمایان برای کارگران اشاره کرد و افزود: براساس ماده 148 قانون کار ، کارگران از روز اول تحت تأمین اجتماعی قرار دارند و معلمان و معلمان باید مطابق آنچه انجام می دهند بیمه شوند. مهمترین چیز این وظیفه کارفرما در برابر کارگران است. پرداخت حق بیمه حق بیمه بر اساس حداقل دستمزد و همچنین اجرای دقیق ماده 90 قانون بیمه ملی برای معاینات پیش از سایر کارها برای بررسی و دعوت از وضعیت بهداشتی کارگران است.

وی افزود: کارگرانی که به هر دلیلی بیمه نشده اند و یا حق بیمه آنها در سالهای گذشته توسط کارفرما پرداخت نشده است می توانند با مراجعه به مراجع حل اختلاف کار یا ارسال اسناد از طریق تأمین اجتماعی ، جرایم مرتکب شده علیه آنها را پیگیری کنند. . ” است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا