ورزش و نشاط

پرسپولیس و سرمایه‌ای که راحت از دست می‌رود

پرسپولیس که در سال های اخیر با بحران های مالی بزرگی دست و پنجه نرم می کند و اکنون علی رغم عناوین زیادی در لیگ و نایب قهرمانی در آسیا اجاره داده شده است ، به دلیل کمبود مدیریت یکی از ثروتمندترین باشگاه های ایران از نظر دارایی های زیرساختی است. در واقع هیچ نفعی از دارایی های خود ندارد.

ورزشگاه درفشی فر که در زمان رویانیان به پرسپولیس اهدا شده بود ، سالها محل تمرین این تیم بود اما بعد از تخریب سالن مجموعه ، تیم عملا دیگر از آن استفاده نمی کرد. در زمان مدیریت حمیدا رضا گاراسبی ، برنامه ریزی شده بود که یک زمین چمن طبیعی در این مجموعه ساخته شود ، اما ناگهان تصمیم مدیران تغییر کرد به طوری که این باشگاه با کمک اداره ورزش و جوانان استان تهران یک برنامه مصنوعی را برنامه ریزی و اجرا کرد. سالن در ورزشگاه درفیفی فر. این طرح البته بودجه كافی را تأمین نكرد تا اینكه باشگاه مجبور شد باقیمانده پروژه را به یك پیمانكار واگذار كند و وی به نوبه خود این مجموعه را با هزینه كم به مدت 5 سال به یك پیمانكار اجاره داد.

این باشگاه در اجرای یک پروژه پوشش مصنوعی در ورزشگاه درفشی فر با مشکلات مالی روبرو خواهد شد ، بنابراین پس از حراج ورزشگاه را به یک شرکت اجاره می دهد تا پس از تأمین بودجه لازم ، این شرکت بتواند ماهانه 23 میلیون توم را اجاره دهد. پرداخت می شود ، که هر ساله 10 درصد به آن اضافه می شود. در واقع باشگاه پرسپولیس که اکنون سند قهرمانی این ورزشگاه را به نام خود دریافت کرده است ، سالانه کمتر از 300 میلیون تومان از ورزشگاه درفشی فر درآمد کسب می کند. داستان عجیب داستان این است که این مجموعه 18000 و 42 متری در منطقه یانات آباد تهران صدها میلیارد گوجه فرنگی ارزش دارد و درآمد باشگاه از این مکان با ارزش آن مطابقت ندارد.

پرسپولیس درآمد کمی از ورزشگاه خود دارد اما تیم فوتبال این باشگاه از کیفیت زمین تمرین در ورزشگاه شهید کاظمی استفاده نمی کند و گاهی مجبور به تمرین در سایر مجموعه های ورزشی است و چون سالن مصنوعی است تیم پرسپولیس نمی تواند در زمین بازی کند این زمین او تمرین می کند ، بنابراین برای استفاده از سایر کیت های ورزشی حدود 5 میلیون گوجه فرنگی برای هر تمرین پرداخت می کند. این بدان معناست که مجموعه ورزشی که به عنوان دارایی باشگاه پرسپولیس مدام از آن صحبت می شود ، نه تنها سود مالی زیادی برای باشگاه ندارد بلکه به دلیل تصمیمات نادرست مدیریتی ، تیم فوتبال این باشگاه نمی تواند از آن برای آموزش استفاده کند. .

254 251

دکمه بازگشت به بالا