ورزش و نشاط

پاسخ تهدیدآمیز فیفا به فدراسیون فوتبال ایران

اخبار آفتاب:

پس از نامه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر اینکه شما تا زمان اصلاح قانون اساسی فدراسیون حق برگزاری انتخابات را نداشتید ، جلسه مجمع 16 مارس 1998 لغو شد و مقامات فدراسیون اساسنامه اصلاح شده را برای ارسال به فوتبال بین المللی تهیه کردند.

در پی این اتفاق کمیته حقوقی و تنظیم فدراسیون فوتبال پیش نویس اساسنامه را در دستور کار قرار داد و مقرر شد این اصلاحات در چند مرحله انجام شود.به دنبال مراحل اداری ، پیش نویس نهایی به AFC و فیفا ارسال شد. بدست آوردن.

نظر اعضای مجمع
در اولین اقدام خود ، فدراسیون فوتبال از اعضای مجمع خواسته است كه نظرات و پیشنهادات خود را در مورد اساسنامه تا 17 آوریل امسال ارسال كنند تا از نظر آنها پیش نویس بتواند بدون هیچگونه اعتراضی تهیه و به هیئت مدیره ارسال شود. کمیته حقوقی و نظارتی پس از اخذ نظر اعضای مجمع ، آن را برای تصویب نهایی به هیئت مدیره و سپس مجدداً به اعضای مجمع ارسال کرد که در نهایت به فیفا ارسال شد.

دیدگاههای مختلف در مورد توسعه پروژه
پیش نویس قانون اساسی در زمان اختلاف نظر بین هواداران فوتبال و نهادهای درگیر در این زمینه اصلاح شد و برخی از مسئولان همچنان بر نقش وزیر ورزش و انتخاب مبنای قانونی فدراسیون توسط رئیس جمهور اصرار داشتند. . این دو مورد کاملاً با دیدگاه فیفا مغایرت داشتند و با وجود تأکید فدراسیون بین المللی ، آنها همچنان یکی از کاستی های قانون اساسی هستند.

اختلاف نظر درباره ماهیت فدراسیون فوتبال
اختلاف نظر زیادی در ابتدای اصلاح قانون اساسی وجود دارد. صرف نظر از این که آیا فدراسیون فوتبال یک “نهاد عمومی غیر دولتی” یا یک “نهاد غیر دولتی” است. با این حال برخی معتقدند این اسم تفاوت چندانی با داستان اصلی ندارد و معمولاً در امور فدراسیون دخالت می کند.

با این حال ، یکی از اعتراض های فیفا به قانون اساسی فدراسیون فوتبال این است که استقلال فدراسیون در پیش نویس قید نشده است و قانون اساسی باید این مسئله را روشن کند که هیچ نهادی حق دخالت در امور حوزه را ندارد. اما طبق قانون فعلی ، وزیر ورزش به عنوان عضو مجمع تأثیر مستقیمی در فوتبال دارد.

پیش نویس را به هزاران فیفا با هزار انتظار ارسال کنید
فدراسیون فوتبال پس از اینکه امید بود فیفا چشم بسته به این اعتراضات باشد ، پیش نویس را به فدراسیون بین المللی ارسال کرد. البته ، این پیش نویس برای اظهار نظر در مورد آن هیئت باید به کنفدراسیون آسیا ارسال شود ، اما مقامات فدراسیون ایران پیش نویس را مستقیماً به فیفا می فرستادند ، فکر می کردند که می توانند AFC را “دور بزنند”. غافل از این که فیفا در حال درخواست نظر نهایی از کنفدراسیون آسیا است.

پاسخ نامطلوب فیفا به فدراسیون
پاسخ ارسال شده توسط فدراسیون بین المللی فوتبال به یک شرکت تابعه در ایران ، ریختن آب سرد بر روی اجساد مسئولانی که این پروژه را تهیه کرده اند ، ابراز امیدواری کرد که تلاش های آنها توسط فیفا تأیید شود. اما نامه ای که فیفا روز جمعه (29 مه) به فدراسیون ارسال کرد ، کار را برای مقامات ایرانی پیچیده تر کرده است. در این نامه علاوه بر ابراز تعجب از برخی تغییراتی که خلاف سیاست فیفا باشد ، تأکید می شود که اگر فدراسیون ایران به اندازه کافی برای اصلاح قانون اساسی عمل نکند ، فیفا تصمیمات دیگری را اتخاذ خواهد کرد.

بیش از 80 اعتراض کوچک و بزرگ نسبت به این پروژه
فدراسیون بین المللی فوتبال در نامه ای به فدراسیون ایران اعتراض های بسیاری راجع به پروژه ذکر شده در پیوست نامه اصلی ابراز کرده است. ضمیمه این نامه خواستار بیش از 80 اعتراض به پیش نویس قانون اساسی فدراسیون فوتبال و مسئولان فوتبال ایران است که برای اصلاح نهایی به FIFA ارسال می شود امروز جمعه (16 ژوئن) ، در غیر این صورت امکان تعلیق فدراسیون و تشکیل کمیته نقل و انتقالات وجود دارد. این است.

فدراسیون از قوانین انتخابات خودداری می کند
با شروع نامه فیفا به فدراسیون ایران با تأیید دریافت پیش نویس قانون اساسی در 13 مه 2020 ، فدراسیون از عدم پیروی از قوانین انتخاباتی انتقاد کرد. در همین حال ، فدراسیون ها و مقامات فیفا برای تأکید بر رعایت قوانین انتخابی فدراسیون و دستورالعمل های ثابت مجلس ، جلسات درهای بسته را در تاریخ 27 مه 2020 (چهارشنبه 7 ژوئن 2020) برگزار کردند ، اما این مورد توسط فدراسیون نادیده گرفته شد.

فیفا از تغییر ماهیت برخی بندهای مهم قانون اساسی شگفت زده می شود
“تعجب آور است که ماهیت تعدادی از موضوعات در قانون اساسی فدراسیون فوتبال ایران تغییر کرده است ، زیرا این موضوعات قبلاً توسط مسئولان فیفا ، کنفدراسیون فوتبال آسیا ، حیدر بهاروند ، معاون رئیس فدراسیون فوتبال ایران و اعضای این سازمان مورد توجه قرار گرفته است.” عملکرد فدراسیون فوتبال ایران مورد بحث قرار گرفته است. “

اعتراض فیفا
فیفا در نامه خود با انتقاد از اساسنامه ، مهمترین آن سؤال از استقلال فدراسیون فوتبال ایران است: “مقالاتی که می توانند پیروی از فدراسیون فوتبال ایران با مواد 1 و 14 اساسنامه فیفا را تحت تأثیر قرار دهند.” پرونده ها باید به طور مستقل و بدون نفوذ ناخواسته توسط اشخاص ثالث اداره شوند. “

فدراسیون ایران در جهت اشتباه؛ اساس قرارداد قبلی است
فیفا با انتقاد از مقامات در تهیه پیش نویس قانون اساسی فدراسیون فوتبال به دلیل نادیده گرفتن توافق های قبلی که در سال 2019 بین نمایندگان ایران ، فیفا و کنفدراسیون آسیا به دست آمده است اظهار داشت: “فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور گسترده با این نظر موافق هستند. ارسال به فیفا در تاریخ 13 مه 2020 گامی در جهت نادرست است. پیش نویس قانون اساسی ارسال شده توسط فیفا در تاریخ 30 اوت 2019 (به اسناد ضمیمه جهت تسهیل مراجعه مراجعه کنید) باید به عنوان پایه ای برای قانون اساسی جدید فدراسیون استفاده شود ، همانطور که در گذشته بود. نتیجه مذاکرات و مصالحه بین ذینفعان.

اولتیماتوم فیفا به فدراسیون فوتبال ایران
در بخش دیگری از نامه خود به اولتیماتوم ایران ، فدراسیون جهانی فوتبال از مقامات فدرال خواسته است تا روز جمعه اصلاحات نهایی را به این مرجع ارسال كنند: “ما به شدت از فدراسیون ایران می خواهیم كه اساسنامه خود را بر اساس سند پیوست تهیه كند. حداکثر تا 5 ژوئن سال 2020. “

این پروژه الزامات فیفا را برآورده نمی کند
یکی از مهمترین بخش های این نامه که فیفا بارها از آن یاد کرده است ، بر تضاد پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران و فدراسیون جهانی تأکید می کند. فیفا در نامه ای نوشت: “توجه به این نکته مهم است که قانون اساسی فعلی فدراسیون فوتبال ایران حداقل شرایط فیفا را که در قانون اساسی و مقررات آن مشخص شده است ، برآورده نمی کند.”

تهدید قابل توجهی برای متوقف کردن فوتبال ایران
در بخش پایانی نامه ، فیفا غیرمستقیم و با احترام تهدید ایران را به حالت تعلیق فدراسیون و ایجاد کمیته جابجایی ، که قبلاً در فدراسیون ایران بود ، تهدید کرد: موضوع برای اقدام بیشتر به فیفا ارجاع می شود. ما متقاعد شده ایم که در این امر نقشی داشته ایم. “از توجه شما متشکریم و ما در صورت لزوم آماده کمکهای بیشتری هستیم.”

دکمه بازگشت به بالا