جامعه

وضعیت عوارض واکسن‌های کرونا / طبق برنامه‌ریزی‌ها تزریق را انجام دهید

معاون وزیر بهداشت با تشریح عوارض واکسن کرونا گفت: عوارض جانبی کلیه گیرندگان واکسن به طور منظم در سیستم وزارت بهداشت ثبت می شود و طبیعی گزارش شده است واکسن هایی مانند درد در محل تزریق ، تب خفیف ، استخوان و بعد از هر تزریق واکسن ویروسی رخ می دهد.

به گزارش تیتر اول ، دکتر کااسم جانبابایی در حاشیه شانزدهمین نشست مجازی روسای دانشگاه های مجازی پزشکی درباره عوارض واکسن بیماری کرونا اظهار داشت: خوشبختانه در این زمینه عوارض جدی و ناراحت کننده ای نداریم. واکسن بر این اساس ، عوارضی که تاکنون داشته ایم عوارض جانبی معمول واکسن است ، مانند درد در محل تزریق ، تب خفیف ، درد استخوان و علائم مشابهی که ممکن است بعد از هر تزریق واکسن ویروسی رخ دهد.

وی افزود: در مواردی که مرگ ناشی از تزریق واکسن گزارش شده است ، ما هم در دانشگاه و هم در وزارت بهداشت کمیته علمی داریم که همه موارد این بیماران بررسی و پس از تجزیه و تحلیل و بررسی گزارش می شود. “با شروع واکسیناسیون در 85 سالگی ، بعد از 80 سالگی و بعد از 75 سالگی ، بسیاری از این عزیزان ممکن است یک بیماری زمینه ای داشته باشند ، و علت مرگ ممکن است یک بیماری زمینه ای باشد. در هر صورت ما قبلاً سالانه 400000 فوت غیر کرونری در کشور داشتیم که مهمترین علت آن پیری است که افراد می توانند از نارسایی کلیه ، دیابت پیشرونده ، فشار خون بالا و … رنج ببرند. در موارد آزمایش شده ، مرگ ناشی از بیماری زمینه ای بوده است نه واکسن. بنابراین مردم نگران واکسن نباشند و اگر خدا بخواهد طبق برنامه این واکسن را دریافت می کنند.

جان بابایی ادامه داد: در اوج اجلاس کرونا ما مجبور شدیم خدمات اضطراری را تا حدودی و ظرفیت همه مراکز دولتی ، تأمین اجتماعی ، م institutionsسسات خیریه خصوصی و خیریه و همچنین سازمانهایی مانند نیروهای مسلح و … کاهش دهیم. ، برای تاج اولویت بود. “ از آنجا که روند کرونا در حال کاهش است ، ما از همکارانمان خواسته ایم که خدمات غیر اضطراری را در اسرع وقت شروع کنند. با این حال ، ما در تمام این مدت خدمات اورژانس انجام دادیم. مثل اینکه در فروردین ماه امسال ، نسبت به فروردین ماه 1399 ، تعداد تصادفات جاده ای شش برابر شده است و خدمات در این موارد ارائه می شود.

جنابابایی گفت: “یکی از دستاوردهای این دوره این بود که با وجود بار بیماری بسیار بیشتر ، و تعداد بیماران ما در بیمارستان ها ، چه سرپایی و چه سرپایی ، تقریباً دو برابر پیک های قبلی بود. و جوانان ما سه برابر بیشتر از قبل آلوده شده بودند. “علاوه بر این ، در بیشتر استان ها بیش از 80٪ از گونه ها از نوع انگلیسی بودند ، اما میزان مرگ و میر کمتر از بار بیماری بود و به نیمی از آمار قبلی رسید. البته همین تعداد مرگ تأسف آور است و قابل جبران نیست اما این وضعیت با تلاش کارکنان بهداشت ایجاد شده است.

وی همچنین درمورد موضوع توزیع انسولین گفت: ما سال گذشته تجربه خوبی داشتیم و در تهران انتقال الکترونیکی داروها برای درمان بیماری هموفیلی ، تالاسمی ، ام اس ، بیماران پیوندی به عنوان یک برنامه الکترونیکی انجام دادیم که باعث اشتباهات و سو abuse استفاده های بسیاری و حتی در برخی موارد ، مصرف برخی از مواد مخدر حدود 20٪ کاهش یافت که دلیل آن تخلفات احتمالی در این زمینه بود.

او افزود: در مورد قلم انسولین ، سازمان غذا و دارو در ماه های آخر سال 1399 تقریباً دو برابر بیشتر از ابتدای سال توزیع کرد و تقریباً 1.8 میلیون قلم انسولین به 3.6 میلیون افزایش داد. با این حال ، هنوز مواردی داریم که مردم اعتراض می کنند. بر این اساس ، ما به دانشگاه ها اعلام کرده ایم که در پایان ماه مه 1400 ، آنها تمام اطلاعات بیمارانی را که با کد کشور در یک سیستم بیماری نادر در دسترس مردم و بهداشت قرار دارند ، وارد می کنند. مراکز پس از افزودن این اطلاعات ، دقیقاً مشخص می شود که چه کسی ، در چه منطقه ای و تا چه اندازه انسولین قلم را دریافت می کند.

جان بابایی گفت: بر این اساس ، سازمان غذا و دارو انسولین را بر اساس این اطلاعات توزیع می کند و دسترسی افراد مطمئناً بهبود می یابد و در نزدیک ترین داروخانه محل زندگی آنها می توانند انسولین مورد نیاز خود را با مشخصات قبلاً ثبت شده در کد کشور دریافت کنند. . برای دریافت. از کسانی که این انسولین را دریافت می کنند می خواهم به مراکز بهداشتی در منطقه خود مراجعه کرده و اطلاعات را وارد کنند. علاوه بر این ، اگر می توانند ، برای ثبت اطلاعات خود به مراکز بیمارستانی که دارای کلینیک دیابت هستند مراجعه کنید. ما حدود 550 مرکز بیمارستانی دیابت در کشور داریم که می توانند وارد شوند و اطلاعات خود را بررسی کنند تا بتوانیم نگرانی های انسولین افراد را کاهش دهیم. در زمینه انسولین ، تلاش های وزارت بهداشت و ارزهای ارائه شده نگرانی مردم را برطرف می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا