بهترین های کسب و کار

همه چیز درباره رنگ پلی اورتان و نحوه استفاده آن

ویژگی های رنگ پلی اورتان

مزایای رنگ پلی اورتان

حال که رنگ‌ صنعتی پلی اورتان بازرگانی پادنا را شناختیم و با کاربردهای این ماده بیشتر آشنا شدیم، قصد داریم درباره محاسن آن صحبت کنیم. مزایای رنگ های پلی اورتان به شرح زیر ‌می‌باشد:

اگر شما هم قصد به کار بردن رنگ پلی یورتان مشکی، سفید و سایر رنگ های متنوع پلی اورتان را دارید، در حداقل زمان ممکن تمام رنگ درون قوطی را استفاده نمایید. چون این دسته از رنگ‌ها سریعاً در معرض هوا خشک خواهند شد. همیشه سعی کنید رنگ های پلی اورتان و رزین رنگ پلی اورتان را به دور از حرارت، مواد آتش زا و سایر عوامل اشتعال زا نگهدارید. این نمونه مواد شیمیایی را درون ظروف در بسته محافظت کنید و آن‌ها را در دمای ۲۵ سانتی‌گراد قرار دهید.

 قبل از اینکه رنگ های پلی اورتان را بر روی سطوح مختلف به کار ببرید لازم است سطح مورد نظر را از هرگونه خوردگی برطرف نمایید، سعی کنید سطح انتخابی شما عاری از هر گونه گرد و غبار و زنگ زدگی باشد. بهتر است برای سطح در نظر گرفته خود یک آستر مناسب را تهیه کنید. لازم است تا قبل از مصرف نمودن رنگ پلی اورتان ترکیه و رنگ‌های پلی اورتان ایرانی حتماً تمام رنگ درون قوطی را خوب به هم بزنید.

توجه داشته باشید که سرعت خشک شدن این نمونه رنگ‌های شیمیایی بسیار بالا است، یعنی به مدت ۶ ساعت کل رنگ خشک می‌شود. پس سعی کنید به اندازه نیاز خود رنگ را از قوطی ها خارج کنید.‌ دقت کنید که برای پوشش دهی تمامی سطوح این امکان وجود دارد تا با استفاده از رنگ‌های پلی اورتان اسپری نیز سطوح یکدست‌تری را فراهم کنید. از آنجایی که حلال رنگ‌های پلی اورتان تینر است پس در پایان هر بار استفاده از این نمونه رنگ‌های باکیفیت همیشه ابزار رنگ آمیزی خود را درون یک قوطی تینر قرار دهید.

معرفی دو دسته مهم رنگ پلی یورتان

رنگ های پلی یورتان دارای دسته های متنوعی هستند. هرکدام از این رنگ ها دارای استفاده خاصی می‌باشند. در ادامه انواع آنها را معرفی می‌کنیم:

الاستومرها

این مواد دارای کیفیت بالای الاستیکی هستند. علاوه بر این در هر شرایطی فرم خود را حفظ می کنند. همچنین قابلیت این را دارند که فشارهای بالای بسیاری را تحمل کنند. با توجه به این حالت، می توانند تغییر شکل دهند و به حالت اولیه خود به راحتی بازگردند.

ترموپلاستیک ها

این مواد دارای سطح صافی هستند. این سطح صاف حالت غیر قابل نفوذ در برابر سایر سیالات دارد. علاوه بر این میزان ماندگاری آن بسیار بالا است.

 برای استفاده از رنگ های پلی اورتان لازم است تمام وسایل کار به خوبی شسته شود، سپس باید تمام اجزای رنگ را توسط میکسر هم بزنید. در مراحل بعدی باید مقداری از رنگ پلی اورتان را به مقدار مناسبی سخت کننده مخلوط کنید تا یک مایع یکنواختی به دست آید. پس از انجام این کار به رنگ آماده شده به مدت ۳۰ دقیقه فرصت دهید.

در نهایت تینر مخصوص رنگ های پلی اورتان را آماده کرده و به اندازه لازم به رنگ اضافه نمایید. توجه داشته باشید که این نمونه رنگ های شیمیایی را می‌توان به کمک اسپری و پاشش به صورت دستی و یا دستگاه‌های خودکار نیز استفاده کرد. محصول رنگ آمیزی شده بعد از خشک شدن باید در کوره حرارت قرار بگیرد و به اندازه لازم پخته شود.

 قیمت رنگ پلی یورتان

با توجه به نوسانات لحظه ای بازار، قیمت رنگ پلی یورتان ثابت نمی‌باشد. تیم کاج طلایی آفاق همواره بهترین و با کیفیت ترین محصولات را با قیمتی مناسب به شما عزیزان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاع بیشتر می‌‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

 چنانچه قصد دارید تا در موارد مختلفی رنگ های پلی اورتان به شکل پودری را به کار ببرید، لازم است تا به وسیله روش ترابیو و یا روش‌های دیگری مانند کورونا در ولت های متنوعی از قبیل ۳۰ الی ۱۰۰ کیلو ولت نیز رنگ مورد نیاز خود را آماده کنید. توجه داشته باشید که رنگ های پلی اورتان در پیشبرد صنایع مختلف از جمله رنگ آمیزی ام دی اف و رنگ کردن شاید روکش های چوبی نقش بسزایی دارد.

رنگ پلی اورتان یکی از زیباترین و باکیفیت‌ترین رنگ‌های پوششی است که در تماس با باران های اسیدی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این نوع رنگ‌ها در برابر انواع اشعه‌های خورشید دوام بالایی دارند. همچنین در زمان کوتاهی با کمترین حرارت سریعاً خشک می‌شوند، معمولاً رنگ‌های پلی اورتان برخلاف سایر رنگ‌های شیمیایی پوست پرتقالی نمی‌شوند. این مواد دارای خواص مکانیکی و شیمیایی فوق‌العاده‌ای هستند. خوب است بدانید که رنگ های پلی اورتان در تماس با روغن‌های صنعتی و بسیاری مواد مختلف شیمیایی مقاومت بالایی دارند و در برابر ضربه‌های ناگهانی با فشار بالا ایمن خواهند بود‌.

در این مقاله از شرکت مهندسی ، با رنگ‌ صنعتی پلی اورتان آشنا شدیم و پیرامون مزایا و کاربرد آن نیز صحبت کردیم. نکته قابل ذکر اینکه، شرکت پیش روی محصولات و خدمات مختلفی را برای رفاه حال مشتریان و خریداران عزیز ارائه می‌دهد که در زیر به صورت تیتروار به مهمترین آنها اشاره می‌نماییم.

این شرکت ضمن عرضه و فروش کلیه‌ی محصولات، امکان اجرای موارد ذکر شده را نیز دارد. جهت استعلام قیمت، خرید محصولات شرکت کاج طلایی آفاق و اجرای کار، هم اکنون ‌می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با واحد فروش مجموعه تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی های بی دریغ کارشناسان شرکت بهره مند شوی

منبع : americanchemistry.com

دکمه بازگشت به بالا