استان ها

هدفمند تولید یک میلیون نهال در مرکز بافندگی دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان

در مصاحبه با آنا ، حجت الاسلام اظهار داشت علیمرادی؛

حجت الاسلام امان الله علیمرادی در گفت و گو با گروه استان های خبرگزاری آنا ، با اشاره به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی سال گذشته در رفسنجان که با عنوان “رونق تولید” تزئین شده بود ، گفت: در این راستا نیازهای کشور و برنامه ریزی شده است. ساخت گلخانه های هیدروپونیک در دستور کار شعبه رفسنجان قرار گرفت و امکانات آزمایشگاهی و ساختمانی برای پروژه ها فراهم شده است. “

وی اضافه کرد: “علاوه بر این که اقدامی مؤثر برای حرکت کشور به سمت اتکا به محصولات کشاورزی است ، اجرای این پروژه می تواند پاسخگوی نیاز بازار مصرف داخلی و حتی تأمین خارج از کشور باشد.”

علی مرادی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان ادامه داد: با توجه به اینکه برخی گیاهان بومی ایران نیستند و واردات آنها گران است ، با بهینه سازی شرایط کشت داخل شیشه می توان دلیل خوبی برای انبوه فراهم کرد. و تولید یکنواخت و خودکفایی در تولید این گیاهان در ایران. “با این کار بسیاری از نهال های مورد نیاز استان و کشور تأمین می شود.”

برنامه بورس های تحصیلی برای تولید گیاهان دارویی ضد آب در مرحله تحقیق

علیمرادی خاطرنشان کرد: تولید پایه های ژنوتیپ برتر درختان میوه ، تولید گیاهان زینتی ، دارویی و جنگلی مهمترین ماموریت این پروژه است. اقدامات مقدماتی اجرا شده و برخی از غرفه ها مانند کف گلابی (پیرودوارف) ، گیاهان زینتی رز و Haortia با موفقیت در آزمایشگاه تولید شده و حدود 10 هزار نهال در اتاق رشد این مرکز تکثیر شده است. “برنامه دانشمندان برای تولید برخی گیاهان دارویی ضد آب نیز در مرحله تحقیقاتی تولید است.”

“با توجه به اینکه 99 سال جهشی در تولید است ، امیدواریم شاهد جهش قابل توجهی در تولید این و سایر محصولات مانند هلو ، گیلاس ، آلبالو و پسته UCB1 باشیم که کار تحقیقاتی کامل و آماده ورود است.” او گفت “آنها در چرخه تولید هستند ، باید انجام شود و به مرحله تولید تجاری برسند ، به طوری که مرکز کشتار بافی دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان می تواند به حداکثر ظرفیت تولید خود برسد ، یعنی تولید یک میلیون نهال در سال.”

تخصیص 13،000 متر مربع زمین در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان برای پرورش گوجه فرنگی و گوجه فرنگی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در رفسنجان اظهار داشت: ساخت فاز اول گلخانه هیدروپونیکی 4 هزار و 300 متر مربع در فوریه سال 1998 به پایان رسید و انتقال گیاهان گوجه فرنگی دافنیس به عنوان یک محصول پرمصرف به بازارهای داخلی و خارجی مانند روسیه انجام شد. فاز دوم و سوم در مارس 2009 و آوریل 2009 کاشته شد و در مجموع 13000 متر مربع گلخانه های هیدروپونیک تحت کشت گوجه فرنگی قرار گرفتند. “

جهش قابل توجه در تولید گوجه فرنگی

علیمرادی یادآور شد: میزان بازده در گلخانه های هیدروپونیک کاملاً اتوماتیک رفسنجان بسیار بالا است که با گلخانه های معمولی با بازده سالانه 35 تا 40 کیلوگرم عملکرد در هر متر مربع قابل مقایسه نیست. برداشت گوجه فرنگی از گلخانه در اواخر آوریل 1999 آغاز شد و تا اوایل اوت ادامه خواهد یافت. “با توجه به اینکه گلخانه ها در ماه سپتامبر آماده کشت هستند ، می توان از آبان سال 1999 برداشت گوجه فرنگی را انجام داد و ما شاهد جهش قابل توجهی در تولید گوجه فرنگی در این گلخانه ها برای سال جاری به عنوان سال تولید خواهیم بود.”

تخصیص 13،000 متر مربع زمین در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان برای پرورش گوجه فرنگی و گوجه فرنگی

انتهای پیام 4103/4062

دکمه بازگشت به بالا