ورزش و نشاط

نقش واقعه غدیر خم در سرنوشت مسیر اسلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، حجت الاسلام محمد حاجی زاده در نشست اندیشکده «مهدویت در آیینه غدیر» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در غدیر برگزار شد، اظهار داشت: «مهدویت در آیینه غدیر». واقعه خم نقش تعیین کننده ای در تعیین مسیر آینده اسلام داشت. چون ادامه راه پیامبر بود و رسول گرامی اسلام (ص) در روز عید غدیر، حضرت علی (علیه السلام) را به جانشینی و جانشینی خود برگزید و در واقع مهمترین را به جا آورد. رسالت نبوی او و به همین دلیل این واقعه بزرگ بسیار مهم است.

عید غدیر با همت جمهوری اسلامی ایران به جایگاه واقعی خود رسید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عید غدیر که بالاترین و بالاترین عید بود، به جایگاه واقعی خود نزدیک شد و زبان اسلامی در آزاد. دانشگاه در سال های اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی برای همگانی کردن و تعمیق یادگیری مورد توجه و توجه ویژه قرار گرفته است. دارای اعتقادات معنوی و مذهبی است.

سید حسن هاشمی با تاکید بر نظارت مسئولان دانشگاه بر مسائل معنوی، دینی، اخلاقی، تربیتی و ابلاغ سند تحول و تعالی دانشگاه بر اساس ابلاغیه بسیار مهم گام دوم انقلاب به عنوان ابلاغیه تربیت اجتماعی، افزود. : دانشگاه آزاد اسلامی امسال و در بدو تاسیس در پنجمین سال فعالیت خود، دومین رویداد سراسری «دوران امید» را برگزار کرد که با حضور 3 هزار شرکت فناوری خلاق برگزار شد. ، زیرساخت های تحقیقاتی و ایده ها و استارت آپ ها. با عنایت خداوند متعال و تلاش خالصانه اساتید، کارکنان و مسئولین و تلاش و درخشش دانشجویان و دانش آموختگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند به یکی از جامع ترین و مورد اعتمادترین نهادها در سطح ملی و بین المللی تبدیل شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی با ارائه 35 رشته دکتری تخصصی و بیش از 200 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد، کاردانی و کارشناسی به گزینه مطلوبی برای متقاضیان تحصیلات عالی تبدیل شده است. این دانشگاه همانگونه که با برنامه های پرفرهنگ، دانش و بصیرت خود نقش مؤثری ایفا کرده و در روند شتاب بخشی به رشد علم کشور نقش داشته است، در تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج معارف می کوشد. مکتب وحی است و به ادعای گام دوم انقلاب توجه ویژه دارد.

عید غدیر خم نقطه عطفی در تاریخ تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه مسلمانان است

کارشناس شبکه جهانی ولی عصر(عج) نیز اظهار داشت: رسول گرامی اسلام حضرت در روز عید غدیر خم ولایت فقیه امیرالمومنین علی(ع) را به مسلمانان ابلاغ کرد. خاتمی مربت محمد مصطفی (ص).

علی شریفی با تبیین احادیث و روایاتی که در منابع معتبر شیعه و سنی در این باره آمده است و با ذکر آیه اعلام و اتمام در قرآن کریم گفت: عید غدیر خم نقطه عطفی در رشد اجتماعی و سیاسی مسلمانان است. جامعه است و ادامه خط نبوت محسوب می شود. اساساً اکمال دین خود حجت خداست و واقعه غدیر مسئولیت امت اسلامی را از نظر رهبری و حکومت بر عهده می گیرد.

وی به سوالات حاضران در جلسه پاسخ داد و تاکید کرد: باید مراقب بود که دشمنان و مخالفان با طرح شبهات واهی باعث سقوط ایمان نشوند.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا