فرهنگ و هنر

نقاش برجسته سبک هایپررئالیسم درگذشت

«فرانتس گرش» استاد سوئیسی هایپررئالیسم درگذشت.

به گزارش تیتر اول و به نقل از واشنگتن پست، فرانتس گرت هنرمند سوئیسی که به عنوان یکی از برجسته ترین چهره های نقاشی هایپررئالیست شناخته می شد، در سن 92 سالگی درگذشت.

مدیر موزه فرانتس گرش که مجموعه بزرگی از آثار این هنرمند را در خود جای داده است، مرگ این هنرمند را تایید کرد. علت مرگ این هنرمند هنوز اعلام نشده است.

“گرش” بیش از پنج دهه است که در زمینه نقاشی و چاپ برای تکثیر عکس ها در اندازه های بزرگ فعالیت می کند. ابعاد پانل های «گرش» گاهی به سه در پنج متر می رسد. آثار هنری این هنرمند اشیا را با جزئیات شگفت انگیز به تصویر می کشد و گاهی اوقات تکمیل شدن بیش از یک سال طول می کشد.

آثار هنری او در سرتاسر جهان به نمایش گذاشته شده است و یکی از آثار هنری او با نام لوچیانو 2 که دوست هنرمندش لوچیانو کاستلی را نشان می‌دهد، در سال 2017 بیش از 3 میلیون دلار فروخته شد.

گرش را یکی از استادان جنبش فوتورئالیسم می دانند. در حالی که دیگر هنرمندان مشهور این سبک بیشتر صحنه های خیابانی را به تصویر می کشند، گرش ابتدا به خاطر به تصویر کشیدن فرهنگ سوئیس مورد توجه قرار گرفت.

“فرانتس گرش” در مارس 1930 به عنوان تنها فرزند یک زوج در سوئیس به دنیا آمد. او مهارت های نقاشی خود را در مدرسه ای که توسط یک نقاش امپرسیونیست انتزاعی اداره می شد آموخت و در بزرگسالی برای مطالعه سبک های مختلف هنرهای تجسمی به پاریس، اسکاتلند و ایتالیا سفر کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا