عمومی

نخست وزیر انگلیس: ما پیشتاز تحریم ها علیه روسیه ایم

نخست وزیر انگلیس در پی اعلام تحریم‌های جدید علیه روسیه، از پیشتازی این کشور در تحریم روسیه ابراز خرسندی کرد و گفت: روسیه باید اطمینان حاصل کند که بهای جنگ اوکراین را می‌پردازد.

نخست وزیر انگلیس: ما پیشتاز تحریم ها علیه روسیه ایمبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، ریشی سوناک که برای شرکت در نشست سران کشور‌های عضو گروه هفت در ژاپن به سر می‌برد ابراز امیدواری کرد سایر کشور‌ها نیز در تشدید تحریم‌ها علیه روسیه گام‌های بلند تری بردارند.

دولت انگلیس در تازه‌ترین تحریم واردات الماس از روسیه را ممنوع کرد. به نوشته رسانه‌های انگلیسی صادرات الماس روسیه در سال ۲۰۲۱ حدود چهار میلیارد دلار برابر ۳.۲ میلیارد پوند برای این کشور درامد داشته است.

پارسال نیز انگلیس، امریکا، کانادا و ژاپن واردات طلا از روسیه را ممنوع اعلام کردند و پس از ان امریکا واردات الماس از روسیه را نیزممنوع کرده بود.
دولت انگلیس همچنین اعلام کرد در نظر دارد تا پایان امسال واردات مس، آلومینیوم و نیکل با منشاء روسیه را نیز ممنوع کند و در حال برنامه ریزی برای تحریم ۸۶ فرد و شرکت روسی دیگر است.

از اغاز جنگ اوکراین تا کنون انگلیس علاوه بر مسدود کردن ۱۸ میلیارد پوند از دارایی‌های روسیه، بیش از هزار و پانصد فرد و نهاد روسیه را نیز تحریم کرده است.
چارلز میشل رئیس شورای اروپا نیز که برای شرکت در این نشست به ژاپن رفته است اعلام کرد به منظور انزوای روسیه و کاهش درامد‌های این کشور، اتحادیه اروپا واردات الماس از روسیه را برای کشور‌های عضو این اتحادیه ممنوع می‌کند.

هفت کشور صنعتی موسوم به گروه هفت متشکل از امریکا، کانادا، فرانسه، المان، ژاپن، ایتالیا و انگلیس است که سران ان در هیروشیمای ژاپن نشست برگزار کردند.

شماری از کارشناسان در انگلیس می‌گویند تحریم‌های غرب به ویژه در زمینه انرژی، چون بومرنگ عمل کرده و تورم را در این کشور‌ها به بالاترین میزان در بیش از چهل سال اخیر رسانده و نارضایتی‌ها را افزایش داده است. 
به گفته انان برغم تحریم‌ها بسیاری از کالا‌های تحریمی روسیه با واسطه همچنان وارد این کشور‌ها می‌شود تا از عمیق‌تر شدن مشکلات این کشور‌ها جلوگیری شود.

مردم کشور‌های غربی به ویژه انگلیس که از نظر اقتصادی در وضعیت بدتری از نظر رشد اقتصادی و تورم قرار دارد بار‌ها با برگزاری تظاهرات در شهر‌های این کشور‌ها به سیاست‌های دولت هایشان و افزایش کم سابقه هزینه‌های زندگی اعتراض کردند.

دکمه بازگشت به بالا