فرهنگ و هنر

نحوه سفر به کرون – تیتر اول

سفر رایگان بین استانها سفر محدودی دارد ، اما پاسخ دادن به این سؤال که چگونه برنامه ریزی سفر به همراه اپیدمی Covid-19 انجام دهید ، هنوز هم دشوار است.

به گزارش تیتر اول ، “مدتهاست که گردشگری خوب نبوده است و این بار با انتشار ویروس به نام Covid-19 به شدت آسیب دیده و خسارات زیادی به بار آورده است.” خسارات ناشی از شیوع این بیماری محدود به سفرهای تعطیلاتی بهمن و نوروز 99 نیست ، بلکه تمام هزینه های مرتبط با بازاریابی و بازاریابی به روش های مختلف یا هزینه حضور در نمایشگاه های بین المللی در سال 2019 بخشی از این خسارت است و بعد از کنترل شیوع بیماری ، هردو برای احیای گردشگری نیاز به پول زیادی در داخل و جامعه جهانی دارد.

با توجه به خسارت های مالی ناشی از شیوع بیماری به مردم و در نتیجه کاهش شدید درآمد خانواده ، تصمیم گیری در مورد سفر در اولویت نخواهد بود و توجه به این نکته ضروری است که در نظر بگیرید که چگونه می توان سفر را به معنای واقعی گردشگری احیا کرد. “سطح نیازهای بیمار چقدر است و مخاطب چه می خواهد سفر کند؟”

محمد نظرنژاد در مقدمه این مقاله ، معلم گردشگری در مورد ضرورت سفر به موازات همه گیر Quaid 19 بحث می کند ، با ذکر جزئیاتی که باید قبل از راه اندازی مجدد تورها برای رفع آسیب ویروس همه جا ، توسط مشاغل و مسئولان گردشگری در نظر گرفته شود. حداقل

منزرنژاد در یادداشتی به تیتر اول نوشت: “باید در نظر داشته باشیم که الگوهای رفتاری از زمان شیوع این بیماری در کشور و همچنین در جامعه بین المللی با اخبار در رسانه ها و شبکه های مجازی و توصیه هایی در مورد ایمنی و سلامت به طرز چشمگیری تغییر کرده است.” برای مثال شستن دستها ، دست زدن و مالش نکردن دست ها ، جزء اولین نکات ایمنی شخصی است که برای همه توصیه شده است ، و سپس داشتن فاصله فردی ایمنی تا یک و نیم پا و جلوگیری از خارج شدن از خانه بدون نیاز و استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی کننده. علاوه بر استفاده از ماسک و انواع دستکش های بهداشتی برای امنیت بیشتر این نکاتی بود که به همه توصیه می شد. در این مدت بسیاری از خانواده ها به طور ناخودآگاه پروتکل های بهداشتی و درمانی را امضا کرده اند و همه اعضای خانواده موظف به اجرای آنها هستند و این امر در بسیاری از خانواده ها قابل مشاهده است.

به نظر می رسد این تغییر رفتاری به دلیل ماهیت مثبت در زندگی بسیار طولانی است و بسیاری از افراد این عادت سلامتی را حتی برای همیشه دارند ، به عنوان مثال در شرایط اجتماعی محتاط تر عمل می کنند و از از دست دادن و مالش جلوگیری می کنند. براساس گزارش رسانه ها ، کردها هنگام خارج شدن از دستکش و ماسک استفاده می کنند و با توجه به گزارش رسانه ها در مورد عادات غذا خوردن ، رژیم غذایی و بسیاری موارد دیگر که در این مدت به مردم آموخته شده ، محتاط تر و حساس تر خواهند بود.

به عنوان مثال ، در صنعت گردشگری اگر تأمین کنندگان را به هفت بخش تقسیم کنیم ، ابتدا باید هرکدام از این تأمین کنندگان پروتکل هایی را تنظیم کنند تا مشتری بتواند با دانش به مشتری اعتماد کند ، ابتدا به توصیه وزارت بهداشت و تغییر الگوهای رفتاری مردم. از خدمات استفاده کنید ممکن است لازم باشد مدیر گردشگری با حضور نماینده وزارت بهداشت یک اتاق فکر و کمیته نظارتی تشکیل دهد و پروتکل های بهداشتی را برای تأمین کنندگان تحت مدیریت وزارت ایجاد کند.

در اینجا چند مثال آورده شده است:

حمل و نقل

موارد زیادی وجود دارد که رهبران در هر بخش می توانند برای کنترل شیوع بیماری انجام دهند. به عنوان مثال در فرودگاه می توان از کیسه های هوا برای ضد عفونی کردن کفش و چمدان قبل از ورود استفاده کرد و یا قبل از ورود چمدان ها به Xray می توان کیسه ها را ضد عفونی کرد.

یا قبل از ورود افراد به سالن پرواز و در ابتدای ورودی ، تونل های ضد عفونی ایجاد می کنند تا افراد بتوانند از آن عبور کنند و بدن و لباس های خود را ضد عفونی کنند. در هنگام بازرسی از بدن و گذرنامه مسافر می توان پروتكلهای بهداشتی را در نظر گرفت. ضد عفونی کردن خدمات بهداشت عمومی در فرودگاه و ضد عفونی کننده چرخه بار نیز می تواند در پروتکل های بهداشتی دارای اهمیت باشد.

به گفته پزشکان و وزارت بهداشت ، علائم پنهان در یک حامل تنها راه کنترل تب نیست و ایجاد پروتکل های بهداشتی مطمئناً می تواند خطر را کاهش دهد.

در صورتی که شخصی بدون علائم وارد فرودگاه شود و به عنوان یک شرکت حمل کننده باشد ، می تواند چمدان را با قرار دادن چمدان در واحد XRay و همچنین چرخ بارگیری و ارائه گذرنامه به افسر و ارائه آن به فرد مسئول صدور بلیط هواپیما بررسی کند. به طور ناخودآگاه ، ویروس می تواند در سراسر فرودگاه گسترش یابد ، اما می توان با زیرساخت ها و بازرسی های کامل ، امکانات ضدعفونی ویژه از ابتدای ورود میهمانان با چمدان تا زمان سوار شدن به هواپیما و بارگیری تجهیزات مسافربری ، این کار را انجام داد.

همین الگوی را می توان برای میهمانان ورودی در فرودگاه استفاده کرد ، از تخته های ضد عفونی و تونل های تب گرفته گرفته تا غربالگری و جدا کردن مظنونین تا رسیدن به اتوبوس و آنها را به سالن فرودگاه منتقل می کنند. چمدان ها و چمدان های مهمانان نیز پس از ضد عفونی در راه آهن مخصوصی قرار می گیرند تا به میهمانان برسند.

به دلیل استفاده مکرر از مسافران ، به مرحله ضدعفونی چرخه های مخصوص بارگیری دستی باید توجه بیشتری شود. در تونل های ضد عفونی باید تجهیزات ویژه ای از جمله دستکش های بهداشتی و ژل تمیز کننده دستی به مسافر تحویل داده شود.

مسائلی که باید مورد بحث قرار گیرد ، مطمئناً برای انتقال ناوگان اتوبوس و ریلی مورد استفاده قرار می گیرد. در مورد مسافران قطار با مسافت طولانی ، این سؤال پیش می آید که با توجه به حساسیت های موجود و توصیه های وزارت بهداشت برای مسافت تا یک و نیم متر ، چه مقدار از این استاندارد را می توانید در کودتاهای چهار و شش تخته ای برآورده کنید.

استراحتگاه

یکی از مهمترین ارائه دهنده خدمات گردشگری ، اسکان است که به مدیران نیاز دارد تا پروتکل های داخلی را دقیق تر ایجاد و پیاده سازی کنند. البته پس از کنترل بیماری ، میهمانان توجه بیشتری به خدمات دارند و مدیران باید سوابق بهداشتی دقیقی را برای همه بخش ها تهیه کنند. به عنوان مثال ، از زمان ورود مهمان به هتل و جابجایی چمدان ، هر بار که میهمان از آن استفاده می کند ، باید نظافت و تنظیم قوانین را تنظیم و تنظیم کنید.

سؤالی که برای یک توریست وجود دارد این است که اتاق ها تا چه میزان ضد عفونی شده اند؟ دستگیره درب ، کمد ، صندلی و مبلمان ، کنترل تلویزیون ، تریمر ، سطل و غیره ضد عفونی شده است؟ آیا می توان اعتماد کرد که غذا صبحانه سلف سرویس است؟ کافی است یکی از مهمانان حامل مخفی باشد …

مدیریت و برنامه ریزی یک پروتکل بهداشتی و رفتاری برای کارکنان هتل و اقامتگاه ها و همچنین مهمانان بسیار دشوار و وقت گیر است ، اما مطمئناً می تواند روشی مؤثر برای کنترل بیماری باشد. به نظر من ، من به عنوان یک مقیم و در عین حال به عنوان ارائه دهنده خدمات گردشگری و همچنین مصرف کننده خدمات گردشگری ، بسیار خوب است که سطح سلامتی را بالا ببرم و قوانین بهداشت را برای سلامتی ، خانواده و جامعه من رعایت کنم ، بنابراین همه امکانات خدماتی باید بهینه عمل کنند و به این پروتکل پایبند باشند. سایت میزبانی و مهمان نوازی برای همیشه

علاوه بر هتل ها ، باید به کابین های سازگار با محیط زیست نیز اشاره کرد ، زیرا کابین های سازگار با محیط زیست به دلیل جمعیت بومی خود از امکانات محدودی برخوردار هستند ، بنابراین حساسیت مدیران نسبت به این اسکان در مدیریت بهداشت و ایجاد پروتکل بهداشتی باید بسیار دقیق تر و حساس تر باشد. . به عنوان مثال با توجه به وجود سرویس های بهداشتی مشترک و سرویس بهداشتی ، پروتکل های بهداشتی و اخلاقی هنگام دریافت میهمان و همچنین برای کارکنان مجموعه باید مشخص شود تا مهمانان موظف باشند ضمن استفاده از خدمات ، آن را رعایت کنند و کارکنان اسکان مجبور به رعایت آن هستند. آن است. .

خدمات پذیرش و حمل و نقل

یکی از مهمترین بخش های گردشگری در مجموعه های پذیرش و خدمات ، واسطه گر است که در برخی موارد به دلیل یک رویداد توریستی ، تعداد زیادی مهمان را در این مجتمع ها مشاهده می کنیم. با توجه به فاصله اجتماعی بین مردم و اماکن عمومی ، تا چه اندازه افراد و گردشگران از این الگوهای پیروی می کنند و از آن پیروی می کنند؟ به نظر من باید به هر یک از این الگوهای در رفتارهای اجتماعی اجازه داده شود؟ از آنجا که سطح سلامت فردی و رفتارهای رفتاری متفاوت است ، ابتدا باید در تمام سطوح آموزشی یک اصل آموزشی باشد تا در نهایت به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

از آنجا که بسیاری از گردشگران نماز و خرید سوغات یا استفاده از توالت را در مجتمع های پذیرش و خدمات بین شهری متوقف می کنند ، مدیران این مجتمع ها باید برای ورود و خروج مهمانان و کارکنان دارای پروتکل بهداشتی باشند. اکیداً توصیه می شود که کارشناسان وزارت گردشگری به همراه نماینده و کارشناسان وزارت بهداشت ، یک پروتکل رفتار جداگانه ، بهداشتی و ایمنی را برای هر یک از امکانات و با توجه به حساسیت ها و همچنین مراحل ایجاد هر یک از امکانات گردشگری تهیه و به آنها اعلام کنند. شرایط آنها

من به عنوان یک فعال گردشگری و برنامه ریزی سفر ، همیشه از خدمات پذیرایی برای صبحانه و ناهار سلف سرویس خواسته ام و امروز با توجه به شیوع این بیماری ، معتقدم اگر فردی بدون علائم و ناقل این بیماری در رستوران بتواند صبحانه بخورد یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را بسازد یا بشکند و می تواند یک کار دلهره آور باشد. من نمی دانم این یک وسواس است که ما به آن نگاه می کنیم یا اینکه ما به جزئیات نگاه می کنیم یا نه ، اما توصیه می کنم مدیران دستگاه های گردشگری برای رفع این حساسیت یا وسواس بهداشتی قدم هایی بردارند. به عنوان مثال ، شاید این ایده خوبی باشد که بتوانید نیروی کار خود را افزایش داده و می توانید تعداد بیشتری از مهمانان را در محل پذیرش قرار دهید تا مجموعه ای از میهمانان را دریافت کنید ، و شکار باید با یک سپر شیشه ای از مهمانان دور باشد تا مهمانان بتوانند صحبت کنند و عطسه کنند یا عطسه کنند. یا سرفه ، نه گسترش دهان. این بسیار مهم است که هر یک از مدیران و امکانات سرویس از نزدیک نظارت بر کار خود داشته و برنامه های آینده را بر اساس پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی کنند.

جاذبه ها و مکان های طبیعی ، تاریخی ، روستایی و …

مطمئناً یکی از دلایل اصلی سفر دیدن جاذبه هایی است که در مقصد هستند ، طبق همه توصیه های پزشکی برای انتقال و شیوع ویروس ، برای ورود میهمان ها باید به یک پروتکل بهداشتی برنامه ریزی کنیم. شاید بهتر باشد از ضریب کلمه استفاده کنید. اصطلاح “محیط” همیشه برای اشاره به مناطق طبیعی و چهارگوش استفاده می شود که به حداکثر تعداد افرادی گفته می شود که می توانند در یک روز وارد یک منطقه طبیعی شوند و کمترین آثار مخرب را داشته باشند. حال به نظر می رسد برای بازدید از موزه ها و اماکن با توجه به فاصله اجتماعی ، بهتر است حداکثر تعداد بازدید کنندگان در هر سایت گردشگری را در یک ساعت تعیین کرده و قبل از ورود بازدید کنندگان را به نمایش بگذارید.

شرکت های مسافرتی ، هواپیمایی و زیارتی

شرکت های مسافرتی ، خطوط هوایی و زیارتی نیز می توانند تا حد زیادی با ایجاد سکوهای الکترونیکی از ترافیک چهره به چهره برای میهمانان در شرکت ها جلوگیری کنند و طبق توصیه های وزارت بهداشت می توانند برای جلب توجه میهمانان ، برگه های پروتکل بهداشتی را چاپ کنند.

به نظر می رسد برای سفرهای گروهی توسط شرکتهای خدمات مسافرتی ، لازم است پروتکلهای بهداشتی با توجه به تغییر در الگوهای رفتاری در جامعه تهیه شود. لازم به ذکر است که شناسایی هویت پوشنده به دلیل علائم پنهان غیرممکن است ، بنابراین مهم است که در هنگام حضور در میهمانان ، علائم تب را هنگام بررسی علائم بهداشتی دنبال کنید. به عنوان مثال ، در حین ضد عفونی کردن صندلی ها و کیسه های اتوبوس ، وی دستکش های بهداشتی ، چمدان های ضدعفونی شده را ضد عفونی کرده و سپس قبل از قرار دادن در محفظه اتوبوس ، چمدان های هر مسافر را ضد عفونی کرد.

برای انجام نماز و استفاده از خدمات درمانی ، قبلاً مناطقی را شناسایی کرده است که از نظر بهداشتی با الگوی وزارت بهداشت مطابقت داشته باشد. توصیه می شود مواد ضد عفونی کننده ای روی اتوبوس ها قرار گیرد تا مهمانان بتوانند هر بار قبل از ورود از سرویس های بهداشتی استفاده کنند. دست های خود را در اتوبوس ضد عفونی کنید.

ممکن است برخی افراد با دقت بیشتری و با حساسیت عمیق تر سؤال کنند. کفش را می توان هر بار که در اتوبوس سوار می شود آلوده شود و چگونه می تواند از آلودگی در اتوبوس جلوگیری کند؟ برای کنترل شیوع این بیماری جزئیات زیادی وجود دارد و ممکن است برخی از افراد نسبت به جزئیات اعتراض کرده و کلمه وسواس را جایگزین آن کنند ، اما مهم است که به یاد داشته باشیم که اگر به تاریخچه ویروس و چگونگی شیوع آن نگاه کنیم ، باید بدانیم که ما در چنین مواردی ، بیایید مراقب باشید.

ایجاد پروتکل های بهداشتی در هر بخش باید توسط رهبران همان نهاد و سازمان انجام شود و وزارت بهداشت باید پروتکل های کلی تری ایجاد کند. توصیه من این است که درست همانطور که افراد در خانه ها و زندگی خود پروتکل های بهداشتی را تنظیم کرده اند ، می توانند آنها را در محل کار و در امکانات و خدمات خود پیاده سازی کنند.

راهنماهای گردشگری

راهنمایان تور نیز مانند مدیران سفر گروهی نقش مهمی در کنترل و گسترش بیماری دارند. بیایید نگاهی دقیق تر به نقش راهنمای گردشگری بیندازیم. به عنوان مثال ، یکی از الگوهای راهنمای گردشگری معرفی مسافرتی است که میکروفون به مسافران توزیع می شود ، یا در طی یک تور ، آنها آب معدنی ، میوه ، شیرینی و چای و قهوه توزیع می کنند. بطری های آب معدنی گاهی اوقات در یخچال اتوبوس قرار می گیرد و بسته های پذیرایی در صندوق عقب اتوبوس قرار می گیرد که باید با نگهداری تجهیزات پذیرایی و حتی در معرفی میهمانان بسیار از آن استفاده کرد تا از روشهای ایمن بهداشت عمومی استفاده شود. مسلماً ، نکات بهداشتی ، راهنمایی و انتخاب رستورانهای مناسب و توقف در سرویسهای غذایی می تواند سلامت میهمانان را بهبود بخشد و از انتقال ویروس از یک حامل به حمل دیگر به شدت کمک کند.

شرکت های مسافرتی ، هتل ها و کلیه مراکز گردشگری می توانند هرکدام پروتکل های مربوط به شرایط فعلی را ارائه دهند و مطمئناً برای یک شرکت خدمات مسافرتی می توان پروتکل های بهداشتی و اجباری ایجاد کرد و وسایل نقلیه را به تجهیزات بهداشتی مانند ضدعفونی دستی ، ضد عفونی کننده ، دستکش و دستکش مجهز کرد. این می تواند یک مزیت مقایسه ای باشد و مطمئناً راهنمایی های دیگری را می توان برای خدمات ویژه در نظر گرفت تا میهمانان با اطمینان بتوانند از خدمات استفاده کنند. یادآوری می کنم پروتکل های رفتاری و بهداشتی به دلیل تأثیرات مثبتی که دارند می توانند به عنوان یک روش و اصول در امکانات گردشگری استفاده شوند.

مطمئناً در رسانه ها شاهد بوده ایم که استفاده از آسانسور توسط برخی الگوهای رفتاری افراد خلاق برای کاهش ارتباط دست به دکمه با دکمه های آسانسور پیشنهاد شده است و این مورد در کشورهای دیگر یا در معاملات مالی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. در کلیه فروشگاه ها و در بین افراد به حداقل رسیده است و حتی در این مدت تعدادی از تاکسی ها و وسایل نقلیه حمل و نقل از سیستم های پرداخت الکترونیکی استفاده می کنند تا در هنگام مبادله نقدی از انتقال وجه جلوگیری کنند.

قابل توجه است که در زمان های قدیم ، قبل از ورود ویروس Covid-19 ، اسکناس و سکه یکی از آلوده ترین موجوداتی بود که تاکنون از آن یاد شده است و کمتر کسی به آن توجه می کرد ، اما با شیوع این ویروس در کشورهای مختلف ، مردم از این مشکل آگاه هستند. در نتیجه ، مبادله پول نقد به میزان قابل توجهی و قابل توجهی کاهش یافته است ، به گونه ای که به برخی از بانک ها گفته شده است که برای دریافت اطلاعات ثانویه وجه نقدی را نپذیرند. به عنوان یک فرهنگ ، می تواند در رفتار انسان باقی بماند و با سیستم های الکترونیکی جایگزین شود تا معاملات مالی به راحتی برای افراد انجام شود.

مؤسسات و مدارس گردشگری

مؤسسات آموزشی همچنین باید پروتكل بهداشتی و اخلاقی ایجاد كنند تا دانش آموزان بتوانند فعالیتهای گردشگری را از سر بگیرند و مسافت اجتماعی را در برنامه های آموزشی و كلاسهای خود مشاهده كنند. باید توجه بیشتری شود ، به عنوان مثال ، تا چه اندازه می توان دست جادوگر در انتقال بیماری موثر بود یا خدمات بهداشت عمومی در مدارس و خدمات ارائه شده باید از امکانات بهداشتی برخوردار باشند تا خطر انتقال بیماری به حداقل برسد. یا حتی برای کنترل بیماری ، بهتر است غربالگری را در یک مدرسه پر ترافیک انجام دهید ، یا اینکه به دانش آموزان پروتکل بدهید تا در صورت بروز علائمی مانند سرفه ، عطسه یا تب ، از حضور در کلاس جلوگیری کنند.

با توجه به اهمیت تورهای یک و دو روزه در موضوع آموزش گردشگری ، به ویژه برای راهنماهای ، تهیه پروتکل های بهداشتی برای نحوه شرکت دانش آموزان در کلاس های تجاری مهم است.

در این دوره به دلیل گسترش این بیماری همه گیر ، آموزش مجازی تا حدی توسعه یافته و برنامه های درسی مختلفی ارسال شده است ، یا شبکه مجازی یا دیگر بستر نرم افزاری برای آموزش آنلاین استفاده شده است و شاید با این کار کار بیشتری انجام شود. روش تدریس. شاید روزی علاوه بر آموزش حضوری ، شبکه های آموزش آنلاین برای دانش آموزان راه اندازی شود.

از زمان شیوع این بیماری در چین ، به دلیل حجم اخبار در رسانه ها و پس از شیوع این بیماری در سایر کشورها از جمله ایران و با توجه به توصیه های پزشکی و هشدارهای جدی درباره فاصله اجتماعی ، شستن دست ، ضد عفونی سطح ، تبریک غیر دستی و مالش این حساسیت ها است. نه در کنار بسیاری موارد دیگر ، و دیگر وسواس نیست ، وقتی در مورد پایداری ویروس و مدت زمان آن در سطح صحبت می کنیم ، یا وقتی در مورد شیوع و شیوع بیماری صحبت می کنیم ، حساسیت به حدی زیاد می شود که بسیاری از هنجارهای قبلی زندگی را ایجاد می کند. تبدیل شدن به ناهنجاری ها و هنجارهای اجدادی این زندگی را به زندگی تغییر می دهد و الگوهای زندگی را تغییر می دهد تا جایی که برخی از خدماتی که تاکنون در زندگی خود استفاده کرده ایم دیگر از اولویت برخوردار نیستند و نیاز به کمتر از گذشته دارند.

حال طبق توصیه های وزارت بهداشت باید بپذیریم که رفتار ما در کنترل شیوع بیماری و جلوگیری از انتقال آن بسیار مؤثر است ، بنابراین خود را مسئول رفتار شخصی و همکاری با وزارت بهداشت برای حفظ سلامت عمومی می دانیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا