بهترین های کسب و کارعمومی

نحوه خاموش كردن علامت اچار ام وي ام ٣١٥

بسیاری از افرادی که خودروی اتوماتیک دارند، با روشن شدن چراغ خودرو، به راحتی می توانند ایراد در سیستم خنک کننده خودروی خود پیدا کنند. روشن کردن چراغ های جلو معمولاً به دلیل یکی از موارد زیر ایجاد می شود:

آسیب یا ضعف دریچه برقی: ام وی ام دارای گیربکس CVT است که بدنه سوپاپ دارد. وظیفه سوپاپ انتقال سیال به قسمت های مختلف گیربکس می باشد. اگر بدنه سوپاپ مشکلی داشته باشد می تواند از کارکردن چراغ گیربکس جلوگیری کند و چراغ گیربکس روشن نشود.

وجود عیب در ECU: در برخی موارد ممکن است کم نور شدن چراغ خودرو به دلیل ECU باشد. عواملی مانند قطع کابل کامپیوتر خودرو با پنل یا کثیفی و بستن سوکت اتصال می تواند از تامین ولتاژ مورد نیاز خودرو از اتصال جلوگیری کند.

سطح کمبود یا انسداد سوخت: کاهش یا افزایش فشار روغن در گیربکس نسبت به قسمت مشخص شده یکی دیگر از دلایل مهم چراغ گیربکس است که باید بررسی شود. از دیگر دلایل روشن شدن گیربکس می توان به پارگی تسمه انتقال قدرت بین قرقره ها، فرسودگی صفحه کلاچ اشاره کرد.برای اطلاع از علت واقعی خرابی گیربکس به نمایندگی یا تعمیرکار مجرب در زمینه تعمیر گیربکس مراجعه کنید.

چرا چراغ روغن MVM X33 روشن می شود؟

چراغ هشدار سوخت باید 3 ثانیه پس از باز شدن سوئیچ خاموش شود، در غیر این صورت چراغ MVM X33 نشان دهنده مشکل خاصی است. اگر چراغ های هشدار در حین رانندگی متوقف یا شروع به چشمک زدن کردند و بوق هشدار همزمان به صدا درآمد، حتما خودرو خود را متوقف کرده و موتور را خاموش کنید. سپس سطح روغن موتور را بررسی کنید. گاهی اوقات علت نور روغن می تواند کم بودن روغن موتور باشد. پس از بررسی پایین بودن سطح روغن، می توانید روغن مورد نیاز را اضافه کنید. اگر مصرف سوخت خودروی شما خیلی زیاد است، مراجعه به نمایندگی را فراموش نکنید.

برخی از دلایل اصلی روشن شدن چراغ روغن MVM:

  • فشار روغن موتور کم است
  • روغن موتور را کاهش دهید
  • باعث رسوب و مشکلات فیلتر روغن موتور می شود
  • خرابی پمپ بنزین، خرابی میل لنگ

لامپ SPT چیست؟

چراغ SPT چراغی است که مدل حالت رانندگی را نشان می دهد. با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی، امکان تغییر سبک رانندگی برای خودروهای اتوماتیک وجود دارد.برای شکستن یکنواختی خودرو، هیجان بیشتری به خودرو خواهد بخشید.

لامپ SPT در MVM: چراغ SPT یا چراغ نشانگر حالت رانندگی در مدل های مجهز به گیربکس CVT موجود است. با تغییر خودرو به حالت رانندگی SPORT، زمانی که گیربکس در این حالت قرار دارد، چراغ SPT در نمایشگر چند منظوره روشن می شود. در صورت غیرفعال شدن، چراغ ها نیز خاموش می شوند.

چرا چراغ کلید MVM X33 روشن است؟

این چراغ پس از طی مسافت 5000 کیلومتر روشن می شود. از فروشنده خود بخواهید چراغ فشار را بعد از هر سرویس خاموش کند. نحوه خاموش کردن چراغ آچار به شرح زیر است:

با کمک ابزارهای تشخیصی: برای این کار می توانید به تعمیرگاه خودرو مراجعه کرده و با استفاده از ابزار تشخیصی چراغ اصلی را خاموش کنید.

با استفاده از دکمه تنظیم صفحه کیلومتر شمار: در این روش ابتدا کلید را خاموش کنید سپس در مرحله دوم دکمه تنظیم پنل کیلومتر شمار را فشار داده و نگه دارید.

مرحله 3 چراغ را روشن کنید و منتظر بمانید تا چراغ سوئیچ خاموش شود، دکمه تنظیم پنل را رها کنید.چراغ کنترل خودکار خودرو روشن می شود. چراغ چک موتور می تواند به دلایل مختلفی روشن شود، و لزومی ندارد که به دلیل خرابی خودرو باشد. اگر به بررسی دقیق تری نیاز دارید، می توانید برای اطلاع از این موضوع به سازنده مراجعه کنید. دلایل اصلی چک چراغ به شرح زیر است:

  • سنسور اکسیژن معیوب
  • در تابه روغن شل کنید
  • خرابی مبدل کاتالیزوری
  • سیم جرقه شکسته است
  • خرابی ترموستات
  • خرابی گیربکس
  • خرابی و ضعف باتری
  • خرابی سوپاپ

پیکربندی جعبه MVM X33: گیربکس یکی از مهمترین قطعات خودرو در بین لوازم یدکی ام وی ام است. در خودروهای اتوماتیک برخلاف خودروهای دستی تعمیر گیربکس پیچیده تر و پیشرفته تر است که این امر نیازمند مهارت یک تعمیرکار مجرب و با دانش فنی بالا می باشد. روشن شدن چراغ ام وی ام X33 نشانه خرابی جعبه است و برای تعمیر آن باید به مرکز و نمایندگی معتبر  آذین یدک تهران مراجعه کنید. گیربکس ام وی ام از نوع CVT می باشد. این نوع گیربکس اتوماتیک دارای سیستم ساده تری است که باعث کاهش مصرف سوخت و وزن شده است. خودرو ام وی ام یک برند خودروی چینی است که توسط چری تولید می شود و ماندیر خودرو نمایندگی آن در ایران است.این درایوها به طور مرتب سرویس می شوند و با توجه به پشتیبانی آنها می توانید برای مشاوره رایگان و عیب یابی جعبه های MVM x33 اینجا کلیک کنید. با مشاوران فروش تماس بگیرید.

اگر خودروی شما هر یک از علائم زیر را نشان داد، باید به مکانیک مراجعه کنید:

چراغ MVM X33 روشن است

در ماشین صدا ایجاد کنید

ماشین تصادف کرد

تفاوت در تجهیزات

بازگشت به تعویض دنده

نحوه خاموش کردن چراغ سرویس در تمامی مدل های MVM

تنظیم مجدد چراغ سرویس MVM 315

1. سوئیچ را ببندید.
2. دکمه سمت راست را روی صفحه آمپر فشار دهید و نگه دارید.
3. در حالی که دکمه سمت راست را نگه داشته اید، سوئیچ را باز کرده و 5 ثانیه صبر کنید.
4. در این مرحله دکمه سمت راست را رها کرده و دکمه های چپ و راست جلوی آمپر را با هم به مدت کمتر از 2 ثانیه فشار دهید.
در این مرحله چراغ سرویس یا منبع آب باید خاموش باشد.

تنظیم مجدد چراغ سرویس MVM 530

1. سوئیچ را کاملا ببندید
2. سپس دکمه را فشار دهید تا کیلومترها مجددا تنظیم شود
3⃣ در حالی که دکمه را فشار می دهیم، سوئیچ را باز می کنیم تا مرحله شروع بوق، بعد از 4-5 ثانیه چراغ خاموش شود.

تنظیم مجدد چراغ سرویس MVM x33

1. دکمه مداد را روی صفحه آمپر نگه دارید
2. سوئیچ را باز کنید، پس از شنیدن صدای بوق، برچسب کلید را بردارید.

تنظیم مجدد چراغ سرویس MVM 110

1. سوئیچ را کاملا ببندید
2) هنگام فشار دادن دکمه تنظیم مجدد کیلومتر شمار (دست خود را نگه دارید تا صدای بوق متوقف شود)
3. سوئیچ را باز کنید
4. پس از شنیدن صدای بوق و مکث کوتاه حدود 10 ثانیه، چراغ سرویس خاموش می شود.

دکمه بازگشت به بالا