نایلون شیرینگ چیست؟

نایلون شیرینگ یک نوع فیلم شفاف و یا یک نوع ورق لاستیکی پلیمری است که نقش کلیدی در بسته بندی محصولات را دارد. نایلون شیرینگ باعث محافظت از محصول، عدم نفوذ گرد و غبار به محصول و شکل ظاهری جذاب آن می‌شود. با توجه به مزایا و ویژگی‌های بررسی شده، اگر قصد پک کردن محصولات خود را دارید، نایلون شیرینگ مناسب‌ترین انتخاب است. . برای کسب اطلاعات بیشتر از کاربردهای نایلون شیرینگ در ادامه این مقاله از شرکت کیهان پلاستیک همراه ما باشید.

نایلون شیرینگ چیست؟

بسته‌بندی زیبا و جذاب یکی از راه‌های جذب مشتری و بازاریابی محصولات است. بسته‌بندی از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر زیبایی ظاهری باید از محصول در برابر گردوخاک، آب و… نیز محافظت کند. نایلون شیرینگ حرارتی به پلاستیکی گفته می‌شود که برای بسته‌بندی مواد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. نایلون‌های شیرینگ حرارتی بر اثر گرما جمع و فشرده می‌شوند و برخلاف دیگر وسایل پلاستیکی بر اثر حرارت تخریب نمی‌شود، بلکه شکل می‌گیرد. مواد اولیه این دسته از نایلون‌ها از پلی اتیلن به دست می‌آید و در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند.

کاربردهای فیلم شرینک

بسیاری از صنایع از فیلم شرینک پلی الفین در روکش کردن محصولات خود استفاده می‌کنند. در ادامه برخی از صنایع اصلی استفاده کننده از نایلون شیرینگ پلی الفین را بررسی می‌کنیم:

کاربرد فیلم شیرینگ در صنایع غذایی

به علت ضد مه و ضد رطوبت بودن، صنایع غذایی در بسته بندی خود از این نایلون‌ها استفاده می‌کنند تا اکسیژن با محصولات غذایی هیچ تماسی پیدا نکند و امکان خراب شدن آن‌ها را کاهش دهد.

کاربرد فیلم شیرینگ در صنعت دارو و لوازم بهداشتی

برای کمک به آب‌بندی درپوش‌ها و جلوگیری از دستکاری دارو و لوازم بهداشتی، از نایلون شیرینگ پلی الفین استفاده می‌شود.

کابرد در چاپ و محصولات کاغذی

برای جلوگیری از خراب شدن محصولات کاغذی از روکش شیرینگ پلی الفین استفاده می‌کنند.

کاربرد الکترونیکی

در صنعت الکترونیک، معمولا برای پوشاندن قطعات از این نایلون‌ها استفاده می‌کند.

مزایای خرید نایلون شیرینگ

بسته‌بندی محصولات با استفاده از شیرینگ‌پک مزایای بسیاری دارد. از مهم‌ترین مزایای این نوع بسته‌بندی می‌توان به سهولت در حمل و نقل کالای تولیدی، سرعت بخشیدن به جابه جایی کالا، مراقبت از محصول تولیدی در برابر ضربه و فشار، حفاظت از کالا در برابر انواع عوامل محیطی مانند گرما، رطوبت، گرد و غبار و … اشاره کرد. نکته قابل توجه دیگر در مورد بسته‌بندی کالاهای تولید شده با شیرینگ، اضافه نشدن وزن قابل توجه به محصول بسته‌بندی شده است.‌

ویژگی‌های فیلم پلی الفین

همانطور که اشاره شد، کاربرد گسترده نایلون شیرینگ پلی الفین در صنعت قابل مشاهده است. در ادامه برخی از ویژگی‌ها و مزایای نایلون شیرینگ پلی الفین را ذکر می‌کنیم:

  • نایلون شیرینگ پلی الفین ضد مه و ضد رطوبت است. بنابراین باعث حفظ کیفیت محتویات داخل بسته بندی می‌شود.
  • این نایلون دارای دوام و استحکام بالا است و همچنین مقاومت خوبی در برابر پارگی و سوراخ شدن از خود نشان می‌دهد.
  • نایلون شیرینگ پلی الفین‌ها قابل بازیافت، و نیز سازگار با محیط زیست هستند.
  • این نایلون‌ها شفافیت بالایی دارند و با گذشت زمان تغییر رنگ نمی‌دهند.
  • نایلون شیرینگ پلی الفین، بهترین انتخاب برای بسته‌بندی مواد غذایی به شمار می‌روند.
  • نایلون‌های شیرینگ پلی الفین مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات دمایی از خود نشان می‌دهند.
  • به دلیل عدم وجود مواد سمی در این محصول، قابلیت تماس مستقیم با مواد غذایی را دارند.
  • نایلون‌های شیرینگ پلی الفین در زمان شیرینگ شدن، بوی نامطبوع و مضر منتشر نمی‌کنند.

انواع دستگاه‌های شیرینگ

از انواع دستگاه‌ها به منظور وکیوم محصولات استفاده می‌شود. دستگاه های پراستفاده برای شیرینگ محصولات عبارتند از:

  • دستگاه سیل وکیوم
  • دستگاه شیرینگ کابینتی
  • دستگاه تونل حرارتی
  • دستگاه وکیوم تک کابین و دو کابین

روش‌های شیرینگ محصولات

با دو روش دستی و اتومات، می توان شیرینگ کردن محصولات را انجام داد.

روش دستی

برای محصولات کوچک و با حجم کم، با استفاده از سشوار خانگی یا صنعتی می توانید اقدام به شیرینگ نمایید.

دستگاه اتومات

برای محصولات بزرگتر و در تیراژ بیشتر، جهت شیرینگ کردن از دستگاه های اتومات صنعتی می‌توان استفاده نمود.

خرید نایلون شیرینگ

برای خرید هر کدام از انواع نایلون به ویژه شرینک،‌ نیاز به کسب یک سری اطلاعات اولیه در مورد همه‌ی انواع نایلون‌های شیرینگ است. مهم‌ترین عواملی که در خرید این نایلون‌ها مؤثر است شامل، کیفیت مواد اولیه به کار رفته در آن‌ها، ابعاد رول، ضخامت نایلون و نیز وارداتی بودن مواد اولیه آن است. نکته مهم دیگری که در هنگام تهیه این نایلون‌ها باید مدنظر قرار داد این است که مشخص شود برای بسته‌بندی در چه حوزه‌ای، پلاستیک شیرینگ خریداری می‌شود. نکته دیگر در مورد نگهداری نایلون‌های شیرینگ این است که هرگز نباید آن‌ها را برای مدت طولانی بر روی یکدیگر انباشته کرد زیرا این کار باعث می‌شود لوله مقوایی داخل رول تغییر شکل دهد و این امر فرآیند شیرینگ کردن را دچار مشکل می‌کند. جهت خرید نایلون شیرینگ از اینجا اقدام کنید.

جمع بندی

یکی از بهترین نوع‌های بسته بندی، پلاستیک شیرینگ است،  زیرا که نایلون شیرینگ بسته‌بندی صحیح و اصولی کالاهای تولیدی را تضمین می‌کند. همانطور که اشاره شد، نایلون شیرینگ با استفاده از دستگاه شیرینگ‌پک به دور کالای مورد نظر پیچیده می‌شود. مهم‌ترین عواملی که در خرید این نایلون‌ها مؤثر است شامل، کیفیت مواد اولیه به کار رفته در آن‌ها، ابعاد رول، ضخامت نایلون و نیز وارداتی بودن مواد اولیه آن است. در این مقاله به بررسی کامل پلاستیک شیرینگ کیهان پلاست پرداختیم تا شما همراهان همیشگی، بتوانید در خرید نایلون شیرینگ دقت لازم را داشته باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا