جامعه

موضوع غرق شدن اتباع افغان درنقطه صفرمرزی صحت ندارد/ راه اندازی قرارگاه پهپادی برای کنترل کویر

جانشین فرمانده ناجا گفت: ایران اسلامی در طول 40 سال گذشته میزبان بیش از 3 میلیون منزلت “افغان” بوده است. وی گفت: “غرق شدن شهروندان افغانستان به هیچ وجه نمی تواند به مرزبانان ناجا منتسب شود و به هیچ وجه اینگونه نیست.” این درست نیست.

به گزارش تیتر اول سردار کاظم خطاب به خبرنگاران و رسانه ها ، به رضایی گفت: استان یزد موقعیت جغرافیایی خاصی دارد و یک مسیر حمل و نقل از شمال و غرب به جنوب و شرق کشور دارد.وی افزود: بخشی از استان یک کویری است که زمانی قلب داغ قاچاقچیان مواد مخدر بوده است. راه اندازی درست مکانیسم ها طی دو دهه اخیر بسیار مؤثر بوده است.

وی با اشاره به جنگیدن ژنرال شکنجه شده ژنرال حاج قاسم سلیمانی در شرق کشور ، افزود: با فعال شدن پایگاه های عملیاتی ناجا در کویر ، دیگر شاهد سوء ظن خاصی در منطقه نبوده ایم.

معاون فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فعال شدن پایگاه های پهپاد در استان سمنان ، اظهار داشت: مرکز پهپاد در استان وظیفه نظارت بر کویر را برعهده دارد و در منطقه کویری مکانیسم پلیس برای تقویت اشرافیت اطلاعاتی و خطوط عملیاتی پلیس است. .

سردار رضایی اظهار داشت: اقدامات مؤثر اسلام ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سالهای اخیر در جهان بی سابقه است ، به همین دلیل رهبر بحران جهانی سازمان ملل در سال 1985 از جمهوری اسلامی ایران به مبارزه مقدم علیه قاچاق مواد مخدر جهان اشاره کرد.

مسئله غرق شدن شهروندان افغانستان صحیح نیست

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به این سؤال که غرق شدن شهروندان افغانستان در نقطه صفر مرزی وجود دارد ، گفت: “جمهوری اسلامی یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه و پرچمدار در مبارزه با استکبار جهانی است.” افسرده.

سیر رضایی ادامه داد ، با بیان اینکه استکبار جهانی هر روز تلاش می کند توطئه و فتنه جدیدی را برای ایران ایجاد کند ، گفت: “این یکی از فتنه هایی است که آنها در دهیاران و مسلمانان افغانستان ایجاد و القاء کرده اند.”

جانشین فرمانده ناجا اظهار داشت: “وقتی مسئله غرق شدن بسیاری از شهروندان مطرح شد ، من بلافاصله با گارد مرزی تایباد تماس گرفتم و تحقیقات مشخص کرد که چنین موضوعی وجود ندارد و مرزبانان ایرانی چنین روحیه ای ندارند.”

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی طی 40 سال گذشته میزبان بیش از 3 میلیون نفر از مردم محترم و مسلمان در افغانستان بوده است. وی گفت: “این باورنکردنی است و نمی توان آن را به مرزبانان ناجا نسبت داد ، و به هیچ وجه اینگونه نیست.” عنوان نادرست است

رضایی گفت: “دولت افغانستان و مردم مسلمان كه 40 سال در معرض جنگ داخلی بوده اند و تنها حامی آنها ایران است ، مسئله را اینگونه نمی بینند كه با مرزبانان جمهوری اسلامی در ارتباط باشد و مردم افغانستان مطمئناً به زودی این فتنه را آشكار می كنند.”

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه هماهنگی و همکاری بسیار خوبی بین مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان وجود داشته است: حداقل 5 جلسه با مقامات دولتی در سطح ملی و سه جلسه در شهرهای مرزی و همچنین در تهران و کابل طی 6 سال گذشته انجام شده است. ما داریم.

وی ادامه داد: “با چنین همکاری و تعامل نزدیک و بسیار خوب بین دو کشور ، تعجب آور بود که این فتنه توسط دگراندیشان و رسانه های خارجی آغاز شده است و مردم افغانستان نسبت به این رفتار نامناسب رسانه ای واکنش نشان خواهند داد.”

سردار رضایی در پایان خاطرنشان کرد: امروز با 15 کشور همسایه از جمله افغانستان روابط بسیار نزدیک داریم و منافع و امنیت افغانستان و صلح مردم آن کشور صلح و امنیت ما است.

براساس وب سایت پلیس ، سردار رضایی معاون فرمانده ناجا ، به فرزندان شهدا محمد دهقان نایری و ایرج صفاری ادای احترام کرد و همچنین با شهید زنده یاد سردار حاج کاظم میر حسینی ، همکار و یادگار دوران دفاع مقدس دیدار کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا