«مهمانی رنگ‌ها» در گالری خورشید برپا می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر تیتر اول؛ در این نمایشگاه که به کیوریتوری لیلا آشتیانی‌پور برپا خواهد شد، آثار هنرمندانی چون فرامرز پیل‌آرام، صادق تبریزی، محمد احصایی، نیلوفر قادری‌نژاد، جواد نوبهار، بهنام کامرانی، رزینا شرف‌جهان، مجتبی طباطبایی، احمد میرزا، لیلا آشتیانی‌پور، مراد فتاحی و… روی دیوار می‌رود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: اگر از اولین نقاشی‌های داخل غارها به مطالعه هنر بپردازیم، می‌بینیم اکثرا به دلیل نور کمی که داخل غار بوده این آثار طراحی‌گونه هستند و کمترین رنگ را به ما نشان می‌دهند. تاثیر نور و اقلیم بر آثار اکثر هنرمندان مشهود و واضح است مثلا در هنر آفریقا رنگ‌های گرم و تند دیده می‌شود یعنی همان چیزی که هنرمند در پیرامون خویش دارد. مجموعه حاضر رویکرد نوگرایی هنرمندان ایرانی است و اگر از منظر تاثیرات اقلیمی به آثار نگاه کنیم مشاهدات ما متفاوت خواهد بود. از پیلارام تا احمد میرزا طیف وسیعی از رنگ‌هاست که بررسی آن ما را با روحیه هنرمندان و تاثیرات جریان‌های گوناگون آشنا می‌کند. مثلا تبریزی از رنگ‌های گرم و تند نقاشی‌های زیر لاکی بهره برده است کامرانی از ترکیب رنگ‌های سرد و گرم استفاده کرده تا سوژه خود را در فضایی انتزاعی نشان دهد، احصایی با زمینه سیاه سعی در نشان دادن نوری در تاریکی داشته و بستر تیره را انتخاب کرده است.

تمامی آثار وقتی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تفاوت‌های نژادی و حتی  قومی هنرمندان را در لایه‌های زیرین خود نشان می‌دهد و از این روی بیننده می‌تواند با احساسات و درونیات نقاش به زبان تصویری  گفتگو کند و شنونده نجوای رنگ‌ها باشد.”

علاقه‌مندان جهت بازدید از نمایشگاه «مهمانی رنگ‌ها» می‌توانند تا سه‌شنبه یکم اسفند از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به گالری خورشید واقع در بلوار آفریقا، بالاتر از پمپ بنزین، کوچه تور، پلاک ۷۰، طبقه اول، واحد یک مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا