عمومی

«مدرسه تئاتر شبستان» احیاگر هنر در مساجد است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حسین عالم بخش ظهر جمعه در آئین افتتاحیه اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» که در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد ارزشمند ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای احیا هنر تئاتر در مساجد و بازگشت هنر به مساجد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هنر تئاتر، هنر شریف و استراتژیکی است، افزود: با بررسی بیانات مقام معظم رهبری درباره هنر تئاتر در می‌ابیم که می‌بینید در این حوزه آنچنان که لازم بوده عمل نشده و بیش از ۴۰ سال عقب هستیم.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیر جشنواره مدرسه تئاتر شبستان» تصریح کرد: در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ اگر به دنبال یادگیری تئاتر، موسیقی و سرود بودیم باید به سراغ مساجد حرکت می‌شد اما با وجود آمدن شکاف و فاصله‌ای که در برخی از مساجد بین مسجد و هنر تئاتر افتاد به تدریج شاهد خارج شدن این هنر ارزشی از مساجد بودیم.

عالم بخش با اشاره به رویکرد ارزشمند ستاد هماهنگی کانون.های فرهنگی هنری مساجد مبنی بر احیا و زنده کردن تئاتر در مساجد، خاطر نشان کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با برخی از افراد شاخص و توانمند در کشور بعد از سال‌ها مانند دهه ۶۰ تصمیم بر زنده شدن هنر تئاتر در مساجد گرفت.

وی با ابراز رًایت بخشی از بازگشت هنر به مساجد عنوان کرد: امید است که مساجد به پایگاه تولید هنرهای مختلف و فاخر برای شاد کردن مردم و ارتقا اندیشه و سبک زندگیشان تبدیل شوند.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: بهره گرفتن از حضور اساتید تراز و نام آشنای تئاتر و سینمای ایران یکی از ویژگی‌های بارز اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» بوده و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید از تجربیات ارزشمند اساتید حاضر در این رویداد به عنوان فرصتی مغتنم و طلایی نهایت استفاده را داشته باشند.

عالم بخش با تاکید به برگزاری دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان در دوره ۲ روزه در استان کرمانشاه، اضافه کرد: هنرمندان خوب و شایسته‌ای از استان کرمانشاه در عرصه تئاتر و سینمای ایران فعالیت داشته که با بهره گیری از آنها می‌توان شاهد درخشش بچه‌های مسجد در استان تهران و در اوج عرصه تئاتر کشور باشیم.

وی تاکید کرد: اولین جشنواره ملی تئاتر شبستان در سال جاری بزگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که شاهد آثار برجسته و فاخری از اعضای کانون پ‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در این رویداد ارزشمند باشیم.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خطاب به شرکت کنندگان دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان، گفت: همه شرکت کنندگان باید از مسئولین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و استان تقاضا داشته باشید که برای تولید آثار فاخر و ارزشمند امکانات را در حد بضاعت در اختیار شما قرار دهند.

عالم بخش در پایان خاطرنشان کرد: هنر تئاتر هنری است که احتیاج به هیچ امکاناتی ندارد و این سیال بودن قابلیت ارزنده آن است.

دکمه بازگشت به بالا