اقتصادیبهترین های کسب و کارعمومی

متدها و مدالیته های فیزیوتراپی

کاربردهای فیزیوتراپی

فیزیوتراپی شیراز: فیزیوتراپی ارتوپدی، آسیب های اسکلتی عضلانی ، شامل عضلات ، استخوان ها ، رباط ها ، فاشیاها و تاندون ها را درمان می کند. یکی از مهم ترین کاربردهای فیزیوتراپی است. برای شرایط پزشکی مانند شکستگی ، پیچ خوردگی ، التهاب تاندون ، بورسیت ، مشکلات مزمن پزشکی و توانبخشی یا بهبودی از جراحی ارتوپدی مناسب است. بیماران ممکن است با دستکاری مفاصل ، درمان دستی ، تمرینات قدرتی ، تمرینات حرکتی و سایر روش های درمانی همچون لیزر پرتوان ، الکتروتراپی ، التراسوند و … تحت درمان قرار گیرند.

فیزیوتراپی سالمندان می تواند به بیماران مسن که مبتلا به شرایطی هستند که بر تحرک و عملکرد بدنی آنها تأثیر می گذارد ، کمک کند ، از جمله آرتریت ، پوکی استخوان ، بیماری آلزایمر ، تعویض مفصل ران و مفصل ، اختلالات تعادل و بی اختیاری. این نوع مداخله با هدف بازگرداندن تحرک ، کاهش درد و افزایش سطح آمادگی جسمانی انجام می شود.

فیزیوتراپی در بیماران نورولوژیک از مهم ترین کاربردهای فیزیوتراپی است که می تواند به افراد مبتلا به اختلالات عصبی و شرایطی مانند بیماری آلزایمر ، آسیب مغزی ، فلج مغزی ، مولتیپل اسکلروزیس ، بیماری پارکینسون ، آسیب نخاعی و کمک کند تا بر عوارض ناشی از بیماری های نورولوژیک غلبه کرده و زندگی بهتری را تجربه کنند. درمان ممکن است افزایش واکنش اندام ، درمان فلج و افزایش معکوس قدرت عضلات را با کاهش آتروفی عضلات هدف قرار دهد.

توانبخشی قلبی و عروقی و ریه می تواند به نفع افرادی باشد که تحت تأثیر برخی شرایط قلبی ریوی و اعمال جراحی قرار گرفته اند. درمان می تواند استقامت و استقامت بدنی را افزایش دهد.

فیزیوتراپی کودکان با هدف تشخیص ، درمان و مدیریت شرایطی که بر نوزادان ، کودکان و نوجوانان تأثیر می گذارد ، از جمله تأخیر در رشد ، فلج مغزی ، نخاع بیفیدا ، تورتیکولیس و سایر شرایطی که بر سیستم اسکلتی عضلانی تأثیر می گذارد ، انجام می شود.

درمان مراقبت از زخم می تواند با بهبود گردش خون به اطمینان حاصل شود که یک زخم بهبود یافته اکسیژن و خون کافی دریافت می کند. فیزیوتراپی ممکن است شامل استفاده از درمان های دستی ، تحریک الکتریکی ، فشرده سازی و مراقبت از زخم باشد.

بهترین فیزیوتراپی شیراز: فیزیوتراپی کف لگن می تواند به درمان بی اختیاری ادرار یا مدفوع ، فوریت ادراری و درد لگن در مردان و زنان در نتیجه جراحات یا جراحی یا به دلیل شرایط خاصی کمک کند.

متدها و مدالیته های فیزیوتراپی

  • الکتروتراپی تنس و التراسوند
  • شاک ویو تراپی
  • گرما و سرما درمانی
  • لیزر درمانی با لیزر پرتوان و کم توان
  • سوزن خشک ( درای نیدلینگ )
  • تکنیک های درمان دستی
  • تخت کشش ( کشش دستی و مکانیکی ستون فقرات )
  • مگنت تراپی
  • و …

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی در شریعتی – فیزیوتراپی در ظفر – فیزیوتراپی در قلهک – مرکز فیزیوتراپی در خیابان شریعتی – کاربردهای فیزیوتراپی

فیزیوتراپی چیست؟

یا بازپروری فیزیکی ، توانبخشی و یا به زبان علمی همان فیزیوتراپی، شاخه ای از علم پزشکی بوده که بیشتر بر روی استخوان ها و سیستم اسکلتی بدن متمرکز می شود. فیزیوتراپی با روش ها و تکنیک های مختلف در بخش ها و حوزه های مختلفی شروع به درمان بیمار کرده و در حالت کلی به دو بخش اصلی تقسیم می شود. بخشی از فیزیوتراپی به تمرینات ورزشی و یا تمرین درمانی اختصاص داشته و بخش دیگر با تکنیک های دستی و غیر دستی انجام می گیرد. فیزیوتراپی از درمان های ایمن، کاربردی، موثر و غیر تهاجمی بوده و توسط متخصصین فیزیوتراپی انجام گرفته و به بهبود عملکرد سیستم حرکتی بدن، جلوگیری از آسیب های احتمالی و شدیدتر، انعطاف پذیری بهتر، تقویت عضلات و کمک می کند.

فیزیوتراپیست کیست؟

همانطور که گفته شد، فیزیوتراپی و توانبخشی شامل تکنیک ها و روش های درمانی متنوعی می شود. فرد متخصص در انجام این روش ها که می تواند، به بهبود وضعیت فرد بیمار کمک کند، نام دارد. فیزیوتراپیست دارای مدرک معتبر دانشگاهی از جمله کارشناسی بوده و در صورتی که در مقاطع بالاتر تحصیل کرده باشد، متخصص فیزیوتراپی خواهد بود. همچنین باید گفت فیزیوتراپیست علاوه بر اینکه می تواند به بهبود وضعیت جسمی بیمار کمک کند، می تواند از مراقبان و مشاوران بیمار نیز باشد و در حل مسائل روحی مرتبط با بیماری نیز به بیمار کمک کند. فیزیوتراپیست با تحصیلات آکادمیک و تجریبات عملی خود در بخش آموزشی و خدماتی (مراقبت و انجام تکنیک ها) نقش مهمی داشته و به بهبود و کنترل سریع تر بیمار کمک می کند.

دریافت تخفیف فیزیوتراپی در تهران

(*) لطفا نام خود را وارد کنید  
(*) شماره تماس خود را وارد کنید  
(*) آدرس ایمیل خود را وارد کنید  
  دریافت  

شرح وظایف فیزیوتراپیست

فیزیوتراپیست در بخش های مختلف فعالیت داشته و طبق وظایف خود به بیمار کمک می کند. وظایف فیزیوتراپیست عبارتند از:

  1. فیزیوتراپیست به کمک ابزارهای الکترونیکی و با استفاده از حرکات پزشکی و فیزیکی به افزایش عملکرد ناحیه آسیب دیده بدن فرد، افزایش انعطاف پذیری، رفع معلولیت ها و…. می پردازد.
  2. فیزیوتراپیست با توجه به وضعیت آسیب دیدگی بیمار، ناحیه آسیب دیده، شرایط کلی سلامتی بیماری و سوابق بیماری ها، نوع و شدت آسیب دیدگی با استفاده از روش های مختلف دستی و تکنولوژیکی، برنامه های تمرینی و تکنیکی تنظیم کرده و به درمان بیمار می پردازد.
  3. فیزیوتراپیست آموزش های لازم بعد از انجام جراحی هایی از جمله جراحی پا، استفاده از عصا، بلند شدن و نشستن، مراقبت های لازم را به بیمار و مراقب او داده و در این دوران خدمات متفاوتی را به بیمار ارائه می دهد.
  4. در طول دوران درمان، فیزیوتراپیست باید وضعیت بیمار را مورد بررسی قرار داده و پیشرفت ها و پست رفت ها را در نظر بگیرد.
  5. تعیین ساعت و تعداد جلسات فیزیوتراپی نیز به عهده فیزیوتراپیست می باشد.
  6. بعضی مواقع و در صورتی که بیمار دچار ناتوانی شدید باشد و نتواند به تنهایی کارهای خود را انجام دهد، فیزیوتراپیست برای انجام بعضی از کارها و همچنین انجام تمرینات ارائه شده به بیمار کمک می کند.
  7. فیزیوتراپیست در بخش های الکتروتراپی، آب درمانی، منوال تراپی و… فعالیت کرده و با توجه به تخصص خود شروع به کار می کند.
  8. فیزیوتراپیست بر روی وظایف و فعالیت های تکنسین ها، دستیار ها و همچنین مراقبان بیمار نظارت دارد.
  9. فیزیوتراپیست در جلسه اولیه با توجه به بررسی و معاینات انجام داده شده و میزان ناراحتی بیمار، برنامه ای برای او تنظیم کرده و یک پرونده پزشکی جامع تشکیل می دهد.

حیطه عملکرد فیزیوتراپیست

فیزیوتراپیست در بخش های مختلف فعالیت کرده و با توجه به زمینه تخصصی خود به بهبود وضعیت بیماران می پردازد. فیزیوتراپیست می تواند هم زمان در یک الی چند بخش فعالیت کند و تخصص لازم را کسب کند. حیطه فعالیت فیزیوتراپیست ها به صورت زیر دسته بندی می شود:

1.  فیزیوتراپی قلب و دستگاه تنفسی (فیزیوتراپی قفسه سینه)

فیزیوتراپیست در این بخش با تکنیک های ورزشی و همچنین با استفاده از روش های فیزیوتراپی به بهبود وضعیت بیمار کمک کرده و موجب کنترل مشکلات قلب و ریه می شود. همچنین افرادی که مدتی در کما بوده و برای تنفس از لوله ها و دستگاه های تنفسی استفاده کردند، بعد از بهوش آمدن به کمک این فیزیوتراپیست ها نیاز دارند. فیزیوتراپیست ها در این بخش خلط داخلی ریه را تخلیه کرده و ‌به بهبود تنفس بیمار کمک می کنند

دکمه بازگشت به بالا