اقتصادیبهترین های کسب و کارعمومی

ده جلسه فیزیوتراپی برای دیسک کمر

 ویدئو هزینه فیزیوتراپی کمر

فیزیوتراپی شیراز: تحقیقات نشان داده است که حدود هشتاد و پنج درصد از مردم دچار کمر درد های مزمن و یا حاد هستند. که با اصلاح در زندگی و انجام حرکت های ورزشی مناسب در منزل می توانند به درمان خود کمک کنند.

اگر درد کمر بیش از اندازه زیاد شود، پزشک معمولا برای فرد فیزیوتراپی تجویز می کنند تا به سلامت نسبی برسد. معمولا هزینه های فیزیوتراپی برای کمر به صورت جلسه ای محاسبه می شود.

نشانه کمر درد چیست؟

علت اصلی کمر درد چیست؟

چه اقداماتی باید انجام دهیم تا هزینه فیزیوتراپی کمر کاهش پیدا کند؟

پزشک متخصص از چه طریق می تواند تشخیص دقیق در مورد کمر درد در افراد را بدهد؟

افرادی که از کمر درد شدید رنج می برند فیزیوتراپی کمر چگونه به آنها کمک می کند؟

آیا روش های مختلفی برای فیزیوتراپی کمر وجود دارد؟

درمان دیسک کمر با انجام فیزیوتراپی به روش مک کنزی چیست؟

آیا انجام حرکات فیزیوتراپی کمر درد در منزل ممکن است؟

هزینه فیزیوتراپی کمر به چه صورت است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه هر جلسه فیزیوتراپی کمر با ما همراه باشید.

نشانه های کمر درد

بهترین فیزیوتراپی شیراز: نشانه های کمردرد بسیار متعدد هستند که از مهمترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

1) افرادی که دچار درد های عضلانی از ناحیه ی کمر می شوند.

2) افرادی که در حالت عادی دچار تیرکشیدن از ناحیه ی کمر می شوند.

3) افرادی که درد در ناحیه ی کمر آن ها به حدی است که این درد به پاها نیز منتقل می شود.

4) افرادی که در حین انجام دادن کار ها از قبیل بلند کردن اجسام، خم شدن، ایستادن و یا هنگام راه رفتن نیز دچار کمر درد های زیاد می شوند.

5) گاهی افراد دچار کم درد می شوند که با کمی استراحت درد برطرف می شود.

این نشانه ها در افراد از علائم بروز کمر درد های حاد و یا مزمن است که باید به پزشک برای درمان و بهبودی مراجعه کنند، البته بیشتر این افراد با انجام حرکت های ورزشی مناسب می توانند در منزل از درد کمر خود بکاهند، ولی در شرایطی که مراقبت های لازم را انجام داده و بهبود نیافتند، باید برای ادامه درمان به پزشک مراجعه کنند.

در بعضی از موارد که کمر درد به صورت یک درد غیر قابل تحمل در فرد ایجاد می شود و تحمل درد خیلی سخت می شود، باید سریعا تحت درمان قرار بگیرد.

این دردها می توانند به صورت های مختلف باشند که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

– افرادی که کمر درد شدید در آنها باعث ایجاد مشکلات در روده و یا مثانه ی آنها شده است.

– افرادی که از کمر درد شدید دچار تب می شوند.

– کارگران ساختمانی که بر اثر سقوط از بلندی و یا افرادی دیگر که بر اثر حادثه ی پیش بینی نشده در ناحیه کمر و ستون فقرات دچار درد های شدید می شوند.

– افرادی که در اثر کمر درد شدید دچار حالت تهوع و همچنین تب و لرز می شوند.

در صورت بروز هر یک از نشانه های بالا فرد باید کمردرد را جدی بگیرد و به پزشک متخصص و فیزیوتراپ برای درمان مراجعه کند، همچنین اگر این افراد با استراحت در منزل درد کمر آنها کمتر نشد و این درد به زیر زانو نیز منتقل شده است و احساس بی حسی در پاها و یا سوزن سوزن شدن در هر دو پا می کنند، باید دردها را جدی گرفته و سریعتر به پزشک مراجعه نمایند.

معمولا افرادی که بیشتر دچار این مشکل میشوند افرادی هستند که به دلیل درد هایی که دارند، خیلی سریع دچار کاهش وزن می شوند. بیشتر کمر درد های حاد با افزایش سن در افراد که بالای پنجاه سال سن دارند، دیده شده است.

این دردها می توانند به صورت های مختلف باشند که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

تا اینجا با مبحث نشانه های کمر درد آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست هزینه هر جلسه فیزیوتراپی کمر با ما همراه باشید.

علت اصلی کمر درد

کمر درد علت های زیادی دارد که اصلی ترین این علت ها شامل موارد زیر است:

1) پارگی و یا کشیدگی عضلات پا و یا کمر یکی از علت های کمر درد است. افرادی که به دلیل داشتن شغل خود مجبور به بلند کردن اجسام سنگین هستند و یا با یک حرکت اشتباه و ناگهانی مشکلی در عضلات کمر و همچنین رباط های نخاعی آنها به وجود می آید. افرادی که از نظر جسمی ضعیف هستند، باید در انجام کارهای سنگین خیلی احتیاط کنند تا از بروز مشکلات احتمالی که برای کمر بوجود می آیند جلوگیری کنند.

2) بیشتر بانوانی که در هنگام کارکردن در منزل به شرایط جسمی خود توجه نمی کنند و کارهای نامناسب و سنگین را در طول روز انجام می دهند و یا افرادی که هنگام مطالعه به صورت صحیح نمی نشیند به مرور زمان دچار اسپاسم های عضلانی در ناحیه ی کمر می شوند.

3) افرادی که دچار بیرون زدگی دیسک کمر و یا شکستگی دیسک کمر می شوند. دیسک ها مانند یک بالش بین مهره ها قرار می گیرند. این دیسک ها از مواد نرمی تشکیل شده اند که در اثر ورم و یا پارگی به عصب فشار می آورند که فرد بدون این که دردی در ناحیه ی کمر داشته باشد، دچار عارضه ی بیرون زدگی دیسک کمر

می شود. پزشک از طریق اشعه ایکس می تواند این بیرون زدگی را تشخیص دهد که بیشتر در افرادی که بر اثر تصادف دچار حادثه شده اند، پیش می آید.

افرادی که دچار آرتروز کمر هستند

4) افرادی که دچار آرتروز کمر هستند: در قسمت انتهایی کمر استئوآرتریت تاثیر می گذارد. فضای اطراف نخاع به وسیله ی آرتریت ستون فقرات محدود شده که در این صورت رباط پشت نخاع ضخیم تر از قبل میشود و فضای نخاعی نیز محدود تر می شود و در اصطلاح پزشکی این مورد بیماری را تنگی نخاعی می گویند.

اسکلت بدن دچار بی نظمی می شود

5) اسکلت بدن دچار بی نظمی می شود:در افرادی که ستون فقرات به سمت جلو خمیده می شود و به مرور دچار کمر درد های حاد می شوند، ساختار اسکلت بدن از فرم اصلی خود خارج شده است. این خمیدگی بیشتر در افراد مسن پیش می آید و آنها را دچار کمر درد های حاد می کند.

6) افرادی که به کمبود کلسیم دچار هستند، به مرور زمان استخوانهای پوک و شکننده ی دارند که بر روی ستون فقرات فرد تاثیر گذاشته و باعث شکستگی مهره ها در فرد می شود که این مشکل به دلیل پوکی استخوان بوجود می آید.

7) تمام افراد با هر رده ی سنی حتی کودکان و نوجوانان ممکن است، دچار کمر درد می شوند، اما این موضوع با افزایش سن بعد از سی یا چهل سالگی در افراد شروع می شود و کمر درد های مزمن در افراد بیشتر رخ میدهد.

8) افرادی که ورزش نمی کنند، به مرور زمان عضلات ناحیه ی کمر و شکم ضعیف تر شده و باعث بروز کمر درد در آنها می شود.

افراد چاق

9) افرادی که چاق هستند، این اضافه وزن بر روی کمر آنها فشار آورده و به کمر درد دچار می شوند.

10) بیمارانی که دچار آرتروز و یا سرطان هستند، از کمر درد شدید رنج می برند.

6)هنگام بلند کردن اجسام سنگین از روی زمین باید از پا کمک بگیریم نه از کمر،کمک گرفتن از کمر یک اشتباه بزرگ در انجام فعالیت های روزانه است که منجر به کمر درد های مزمن در افراد می شود.

7)پزشکان به این نتیجه رسیده اند که افراد عصبی و افسرده که از استرس زیادی برخوردار هستند، به کمر درد بیشتر دچار می شوند.

8)افراد سیگاری باعث می شوند که گردش خون به سمت پایین کمر کمتر در حرکت باشد و مواد مغذی که مصرف می کنند، به دیسک کمر نرسد و به مرور دچار کمر درد های مزمن شوند.

9) افراد از این که با افزایش سن دچار کمر درد های حاد شوند، ترس دارند که این ترس باعث شده در آینده به کمر درد های شدید دچار شوند.

افراد چاق

تا اینجا با مبحث علت اصلی کمر درد آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست هزینه هر جلسه فیزیوتراپی کمر با ما همراه باشید.

اقداماتی که احتمال فیزیوتراپی کمر را کاهش می دهد.

افراد برای این که به کمر درد شدید دچار نشوند و در آینده با افزایش سن کمری سالم داشته باشند، باید کارهای زیر را انجام دهند:

  • ورزش در منزل و یا انجام ورزشهای هوازی توسط مربی ورزشی که شامل موارد زیر است:

1) انجام ورزشهای هوازی که باعث می شود، به بدن فشار کمتری وارد شود و عضلات و مفصل ها را تقویت کند.

2) انجام حرکات ورزشی و اصلاحی که فیزیوتراپ به فرد برای سلامتی آموزش می دهد. این حرکات کششی قدرتی باعث شده که استقامت و عضلات کمر از قبل بالاتر رود. برای جلوگیری از کمر درد های حاد و یا مزمن پیاده روی و شنا گزینه های مناسبی هستند.

  • منعطف کردن عضلات ناحیه ی کمر

با انجام حرکات ورزشی در ناحیه شکم، عضلات کمر را نیز تقویت می کنید.منعطف بودن مفصل ران و پا باعث شده که استخوان های لگن تقویت شده و ستون فقرات سالم تری داشته باشیم. افراد با تحت نظر قرار گرفتن یک فیزیوتراپ متخصص می توانند حرکات ورزشی و اصلاحی مناسب برای درمان کمر خود انجام دهند.

داشتن یک وزن مناسب و ایده آل در جلوگیری از بروز هر نوع بیماری شرط اول است. افرادی که اضافه وزن بیش از حد دارند، از ناحیه ی کمر دچار کشیدگی می شوند که این کشیدگی عضلات باعث کمردرد های شدید می شود. افراد باید وزن خود را ثابت نگه داشته تا از بروز کمر درد های شدید که به مرور زمان پیش می آید جلوگیری کنند.

افرادی که سیگار یا مواد مخدر مصرف می کنند، باید این را بدانند که به دلیل این که گردش خون به ناحیه ی پایینی کمر نمی رسد، در آینده دچار کمردرد های حاد و مزمن می شوند و بهتر است که از انجام این کار بپرهیزند تا با مشکل رو به رو نشوند.

  • حرکات اصلاحی صحیح که فرد باید برای کمر خود انجام دهد.

اولین مورد این است که فرد زمانی را که ایستاده است، کمر خود را صاف قرار داده طوری که اصلا قوز نکند.افرادی که مجبور هستند، ساعت های طولانی بایستند، باید یک پای خود را بر روی یک چهار پایه کوتاه گذاشته تا از پای دیگر بلندتر قرار بگیرد. این وضعیت باعث شده که از فشار زیاد بر روی کمر کمی کاسته شود. بهتر است، بعد از مدتی جای پاها را عوض کرده، این امر در کاهش درد کمر موثر است.

دومین مورد در داشتن کمر سالم این است که به طور صحیح بنشینیم.باید از یک صندلی مناسب برای نشستن کمک بگیریم. صندلی های که دارای دسته و همچنین پایه گردان دارند، مناسب تر از صندلی های دیگر هستند.افراد هنگام نشستن بر روی صندلی بهتر است که از یک بالشت کوچک استفاده کنند و یا این که حوله را به صورت رولی در آورده و در انتهای پایینی کمر خود قرار دهد.

زانو ها و کمر باید در یک ارتفاع یکسانی از هم قرار بگیرند

زانو ها و کمر باید در یک ارتفاع یکسانی از هم قرار بگیرند.مثلا کارمند ها که مجبور هستند، برای مدتی طولانی بر روی صندلی بنشینند بهتر است که هر نیم ساعت موقعیت بدنی خود را تغییر دهند که دچار کمر درد های مزمن نشوند و کمر سالمی داشته باشند.

سومین روش باید هنگام بلند کردن اجسام از روی زمین، با دقت و با احتیاط این کار را انجام داد. تا حدی که امکان دارد، از بلند کردن اجسام سنگین باید خودداری کنید، ولی زمانی که مجبور هستیم باید از پاهای خود کمک بگیریم نه از کمر. این افراد باید کمر خود را راست نگه داشته و زانو ها را خم کرده، سپس جسم را بلند کرده بهتر است که جسم را در نزدیک بدن خود نگه داریم. اگر جسم خیلی سنگین است، نباید به تنهایی آن را بلند کرد، بلکه باید از یک نیروی دیگری برای بلند کردن آن کمک گرفت.

بنابراین برای داشتن یک کمر سالم بهتر است، در خرید کفش نیز دقت کنیم، چون یک کفش طبی خوب از فشار آمدن زیاد به کمر جلوگیری می کند. علاوه بر کفش کمربند های طبی، مبلمان راحتی، تشک های طبی می توانند در بهبود کمر مفید باشند و از مشکلاتی که به مرور زمان برای کمر به وجود می آیند جلوگیری کنند.

زانو ها و کمر باید در یک ارتفاع یکسانی از هم قرار بگیرند

تشخیص پزشک برای فیزیوتراپی

با انجام تصویر برداری از طریق اشعه ی ایکس:

آرتروز کمر، شکستگی استخوان، قرار گرفتن ثابت استخوان ها در کنار یکدیگر،در افراد بیمار توسط اشعه ی ایکس قابل تشخیص می باشد.

تصویر برداری سی تی اسکن و یا MRI:

با کمک این دستگاه می توان افرادی که دچار درد های از قبیل فتق دیسک، استخوان های آسیب دیده، ماهیچه ها،تاندون ها، اعصاب،مفصل ها، رباط ها و همچنین گرفتگی عروق خونی هستند را راحت تشخیص داد.

انجام آزمایشات خونی:

با کمک آزمایش خون عفونت و یا هر بیماری دیگری که باعث درد در فرد شده است، قابل تشخیص است.

اسکن استخوان:

اگر پزشک تشخیص دهد که احتمال تومور استخوانی و یا شکستگی که بر اثر فشار زیاد در سانحه به وجود آمده است و همچنین پوکی استخوان در شخص می تواند از اسکن استخوان برای تشخیص دقیق تر استفاده کند.(البته این مورد خیلی کمتر از موارد فوق برای تشخیص بوده است، )

انجام آزمایشات عصبی:

با انجام آزمایش الکترو میوگرافی، ضربه های الکتریکی که توسط عصب به عضلات منتقل می شود، اندازه گیری می شود.با کمک آزمایش عصبی می توان کمردرد های که در اثر فتق دیسک و یا تنگی کانال نخاع به وجود آمده است، را تشخیص دقیق داد.

پزشک با انجام این آزمایشات تشخیص می دهد که فرد به کمر درد حاد یا مزمن دچار است و باید مصرف دارو را برای فرد بیمار تجویز کند.مصرف دارو های ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم از کمر درد های شدید کمی کاسته و فرد را آرام تر می کند.که باید این مسکن ها با تجویز پزشک مصرف شود.

مصرف بیش از حد از این داروها توسط بیمار باعث شده که عوارض جانبی در فرد به وجود آورد. در شرایطی که فرد با مصرف این مسکن ها از شدت درد در ناحیه کمرش کاسته نشد احتامال دارد که پزشک برای وی را برای تسکین درد تجویز می کند.البته افرادی که کمر درد خفیفی دارند، پزشک با تزریق یک آرام بخش عضلانی از درد کمر این افراد کم می کنند.

انجام آزمایشات عصبی:

تا اینجا با مبحث تشخیص پزشک برای فیزیوتراپی آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست هزینه هر جلسه فیزیوتراپی کمر با ما همراه باشید.

فیزیوتراپی و درمان کمردرد

فیزیوتراپی به عنوان یک شغل پزشکی با هدف بهتر شدن اندام های حرکتی بدن که در افراد دچار آسیب دیدگی شده است، به تمام بیماران کمک و به بهبودی در سلامتی این افراد کمک به سزایی می کند. فیزیوتراپی در تمام بیمارانی که دچار آسیب از ناحیه کمر شده اند، را بهبود می بخشد.

فیزیوتراپی و درمان کمردرد

یک فیزیوتراپیست با تجربه می تواند با انجام حرکات ورزشی مناسب آسیب هایی که به ستوان فقرات فرد رسیده را درمان کند که این مشکلات در ناحیه ی کمر شامل:

1)افرادی که در ناحیه ی پایینی کمر بر اثر آسیب به دیسک نخاعی و یا آسیب دیدگی در ناحیه ی مفاصل فاست دچار درد در ناحیه ی کمر در طول شبانه روز می شوند.

2)درد های شدید در قسمت پایینی کمر که تحمل آن برای افراد سخت و غیر قابل تحمل است.

3)افراد عصبی که در ناحیه ی تحتانی کمر دچار درد های سیاتیکی می شوند.

4) بعضی از بیماران در ناحیه ی لگن احساس بیرون زدگی می کنند که پزشکان تشخیص اختلال سندرم در این ناحیه را می دهند.

5) درد بیش از حد در ناحیه ی پایینی لگن و کمر که باعث ناپایداری در افراد می شود.

6)در بانوان که بر اثر زایمان دچار کمر درد های مزمن شده اند و این افراد در ناحیه ی کمر و لگن دچار درد های شدید و غیر قابل تحمل هستند.

7)در بعضی از افراد با تشخیص پزشک که یکی از مهره های کمر از زیر مهره ی دیگر به سمت جلو لغزش پیدا کرده است که پزشکان اسپوندیلولیستزیس را در ناحیه کمر معرفی کرده اند.

8) با تغییر در دژنراتیو که در مفصل های فاست باسن و همچنین فضای بین دیسک ها است، باعث شده این فاصله نسبت به قبل باریک تر شود که این مشکل در علم پزشکی اسپوندیلوز نام دارد.

9)افرادی که دچار درد ، بی حسی، سوزن سوزن شدن که بر اثر درگیر شدن رگ های عصبی صورت می گیرد هستند، به پارستزی در بین پزشکان معروف هستند.

تمامی این افراد که مشکلاتی که در ناحیه کمر و لگن برای آنها به وجود آمده است، می توانند با انجام حرکات ورزشی مناسب در فیزیوتراپی کمر به بهبودی و سلامتی خود کمک کنند.

این افراد زمانی که به فیزیوتراپ مراجعه کرده و در مورد مشکلات ناحیه ی کمر صحبت می کنند. فیزیوتراپ در ابتدا سوالاتی در مورد این که درد در ناحیه کمر از چه زمانی شروع شده است و یا این که در اثر آسیب به ناحیه ی کمر از بیمار سوال پرسیده تا بتواند تشخیص بهتر در مورد فرد داشته باشد، همچنین در مورد انجام فعالیت های جسمی که فرد با انجام دادن آنها دچار درد بیشتری می شود، را از وی می پرسد.

فیزیوتراپ از این که فرد در طی شبانه روز چند ساعت درد دارد و یا این که شب می تواند به راحتی بخوابد یا از درد نمی تواند بخوابد از وی سوال می پرسد.با انجام این پرسش ها در خصوص بیماری،فیزیوتراپ می تواند یک برنامه ی دقیق و مناسب برای دوره ی درمان بیمار تنظیم کند تا وی به بهبودی برسد.

دکمه بازگشت به بالا