استان ها

ماندگاری ویروس کرونا در محیط‌های آبی و فاضلاب/ روش‌های نوین برای حذف ۹۰ درصدی

محققان بر این باورند که ویروس کرونوویروس به ویژه در فصول سرد از ماندگاری بالایی در محیط های آبی برخوردار است ، اما تحقیقات نشان می دهد که استفاده از روش های جدید ضدعفونی و کلرزنی می تواند از انتقال 90٪ ویروس به انسان جلوگیری کند و مجریان تصفیه خانه های آب و آب تجزیه و تحلیل کیفیت آب مجتمع های تفریحی.

در مصاحبه با تیتر اول دکتر مهدی شفجه ، رئیس یک شرکت دانش بنیان در زمینه بومی سازی سیستم گندزدایی. وی گفت: “به دلیل ماندگاری و مقاومت نسبتاً بالای ویروس Covid-19 ، سیستم های درمانی مدرن می توانند نقش مهمی در محافظت از سلامت کلی جامعه داشته باشند.”

وی افزود: طبق مطالعات اخیر ، بقای ویروس کرونا در محیط های آبکی با دمای نسبتاً پایین نسبتاً زیاد است و بنابراین سفره های زیرزمینی می توانند خاک خطرناکی برای انتقال ویروس کرونا در فصول سرد باشند.

شفیع گفت: یافته های علمی نشان می دهد که ویروس بیماری کرونا می تواند در آب ، فاضلاب و پسماند زنده بماند. بنابراین ویروس Covid-19 می تواند از طریق فاضلاب به انسان منتقل شود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان با اشاره به پیامدهای تصفیه فاضلاب در کاهش و ایجاد اختلال در زنجیره انتقال ویروس کرونا ، تأکید کرد: فاضلاب تصفیه شده برای آب آشامیدنی و حتی برای آبیاری مناطق سبز در مزرعه م effectiveثر است. بنابراین ، تصفیه فاضلاب می تواند نقش مهمی در کاهش انتقال ویروس کرونا داشته باشد. تصفیه فاضلاب معمولاً تا 90٪ در از بین بردن ویروس موثر است.

وی با تأکید بر اینکه فرآیندهای اصلی حذف ویروس در فاضلاب بر اساس ضدعفونی شیمیایی با استفاده از روش کلرزنی است ، خاطرنشان کرد: بهترین و م mostثرترین روش ضدعفونی کلر استفاده از بسته بندی الکترولیتی برای تولید در محل هیپوکلریت سدیم است. از آنجا که این روش به دلیل عدم کاهش غلظت و مصرف در صورت لزوم ، بالاترین کارایی و کمترین عوارض جانبی کلر را دارد.

شفی یادآور شد: با توجه به تکثیر این ویروس در محیط های آبی ، بهره برداران تصفیه خانه و تأسیسات تفریحی آب باید ارزیابی خطر و تجزیه و تحلیل کیفیت آب را در اولویت قرار دهند. ضد عفونی آب کلر یک روش موثر برای جلوگیری از آزاد شدن تاج ها است.

وی گفت: “به طور معمول ، فاضلاب توسط شبکه های جمع آوری شهرداری جمع می شود که شامل فاضلاب خانگی و فاضلاب بیمارستانی برای بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب است.” این مقدار فاضلاب پس از انتقال به تصفیه خانه و افزایش احتمال غلظت ویروس (تجمع ویروس) در فرآیندهای مختلف تصفیه فاضلاب صورت می گیرد ، ضد عفونی و تصفیه می شود.

وی ادامه داد: تصفیه فاضلاب ثانویه تا 90٪ در کاهش ویروس م effectiveثر است. یکی از فرآیندهای اصلی غیرفعال سازی ویروس در فاضلاب ضد عفونی شیمیایی مانند کلرزنی و اشعه ماورا بنفش است در حالی که تصفیه فاضلاب آلوده سطحی در تأمین آب تصفیه نشده در حین انجام شیوع بیماری کرونا. “مهم است.

به گفته این محقق ، ویروس بیماری کرونا توسط برخی غیر فعال کننده ها مانند نور خورشید ، مواد شیمیایی ، اکسید کننده ها و دمای بالا غیرفعال می شود.

دانش بنیان ، مدیر عامل شرکت ، گفت: “دستورالعمل های کیفیت آب آشامیدنی کانادا نشان می دهد که تصفیه و ضد عفونی با آب کلر معمولی (بررسی کدورت ، ضد عفونی ، pH ، دما) ویروس را کنترل می کند به طوری که یک فرآیند تصفیه مانند فیلتراسیون به عنوان یکی از چندین موثر فرآیندهای ویروس تاج قادر به حذف 99٪ ویروس خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هیچ دستورالعمل بهداشتی خاصی برای حمایت از کارگران در برابر ویروس Covid-19 در عملیات تصفیه فاضلاب وجود ندارد ، خاطرنشان کرد: توصیه های متخصصان بهداشت جهانی در این زمینه شامل مراقبت های اولیه ، اطلاع رسانی و همکاری عمومی در کنترل ویروس کرونا می باشد. این بدان معنی است که افرادی که در این زمینه کار می کنند می توانند بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، تصفیه آب و فاضلاب را بدون مشکل انجام دهند.

شفی در ادامه به توصیف تأثیر سیستم های تصفیه جدید در حذف ویروس کرونا از فاضلاب پرداخت و گفت: استفاده از سیستم های جدید ضد عفونی کننده RNA ویروس Quaid-19 را از بین می برد و ویروس شناسایی نشده را به طور کامل از محیط آبزی خارج می کند.

وی با اشاره به برخی مطالعات در این زمینه خاطرنشان کرد: غلظت تمام میکروارگانیسم های ویروسی در فاضلاب با دبی 5 لیتر در ثانیه پس از تصفیه و تزریق ضد عفونی کننده با غلظت 5 ppm تا صفر ، که نشان دهنده اثربخشی سیستم های ضد عفونی کننده کلرزنی برداشتن عروق بیماری کرونا است ویروس.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا