فرهنگ و هنر

قیام ۱۵ خرداد، پیوند عمیقی بین مردم و امام ایجاد کرد

تیتر اول / هرزستان امام جمعه ماههرا با اعلام اینکه قیام 15 خرداد سنگ بنای انقلاب اسلامی است ، گفت: این قیام پیوند عمیقی بین مردم و امام ایجاد کرد.

عبدالحسین غبیشاوی در مصاحبه با تیتر اول ، حجت الاسلام و المسلمین درباره قیام 15 خرداد اظهار داشت: دستگاه حاکم نیز واکنش های سرکوبگرانه ای نشان داد ، از جمله جسارت برخی از نشریات در آن زمان نسبت به امام خمینی (ره). خصوصیات معنوی و معنوی این انسان و دانشمند ، مربوط به توده ها و قوانین مردم نیز با شجاعت انتشارات مورد حمایت رژیم حاکم ، دردناک بود و آنها از شهرهای مختلف ، به ویژه ورامین و شهرهای نزدیک به تهران اعتراض می کردند . که با سرکوب وحشیانه و وحشیانه رژیم حاکم وقت روبرو شد.

وی اظهار داشت: سرکوب وحشیانه و بیرحمانه مردم برای امام خمینی بسیار دردناک و آزار دهنده بود و آنها در 6 خرداد عزای عمومی را برای همیشه اعلام کردند. حتی تقدیر و سرنوشت الهی تصمیم گرفت که مرگ امام خمینی (ره) باید یک روز قبل از پانزدهمین ملاقات با گروه ترکان و مغولان رخ دهد ، و مردم با هم چهاردهمین و پانزدهمین مراسم عزاداری انبوه را برگزار می کنند.

امام جمعه ماههرا با اعلام اینکه قیام 15 خرداد سنگ بنای انقلاب اسلامی است ، اظهار داشت: انقلاب میوه شهادت بود و قیام 15 خرداد 1942 فرایندی برای بسترسازی انقلاب بود. . در هر صورت ، بدون خون این شهدای گرانقدر در شانزدهم ژوئن ، این واقعیت پس از 14-15 سال انقلاب محقق نمی شد. بنابراین ، ما باید همیشه خاطرات 6 ژوئن و وقایع پس از آن تاریخ را به خود و نسل های آینده یادآوری کنیم و این کار دشواری است که بر دوش ماست و نباید فراموش کنیم که این انقلاب و این افتخار به دست ما و آینده نرسید نسلها به صورت رایگان و خونریزیهای فراوان پای این انقلاب گذاشته شده است.

وی با اشاره به پیامدهای پس از قیام 15 خرداد اظهار داشت: یکی از پیام های قیام 15 خرداد اثبات روابط توده ای این نظام و دشمنان ملت تا عمق رهبران آنها است. یعنی در دنیا بی نظیر است. در همین حال ، این قیام پیام بسیار مهمی را به شطرنج و کسانی که از شطرنج حمایت می کردند ، ارسال کرد و پس از قیام 15 خرداد ، شطرنج مجبور شد امام را به نجف بفرستد و حتی جرات حبس امام در داخل ایران را هم نداشت. بنابراین ، قیام 6 ژوئن پیوند عمیقی بین مردم و امامان ایجاد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا