بهترین های کسب و کارعمومی

عدم نمایش تصویر لپ تاپ در پروژکتور

چرا تصویر لپ تاپ روی ویدئو پروژکتور ظاهر نمی شود؟

یکی از کاربری‌های معمول انواع پروژکتور، استفاده از آنها در دانشگاه‌ها و سازمان‌های پژوهشی است. در اینگونه فضاهای آموزشی، دانشجویان و پژوهشگران از پروژکتور استفاده می‌کند تا نتیجه‌ی تمرینات و تحقیقات خود را با اساتید، پژوهشگران و دانشجویان به اشتراک بگذارند. اما اتفاقی که گاه در این میان باعث ایجاد وقفه در ارائه اطلاعات و برگزاری جلسات می‌گردد، عدم برقراری ارتباط میان لپ تاپ و پروژکتور مورد استفاده است.

بارها مشاهده شده که پس از وصل کردن کابل به پروژکتور، تصاویر مدنظر کاربر که بر روی لپ تاپ قرار دارند، بر روی پرده نمایش و یا پروژکتور مشاهده نمی‌شوند و یا تصویری مشابه با آنچه که در شکل زیر نشان داده شده، ظاهر می‌شود. در این مقاله تلاش شده تا اصلی‌ترین علل ظاهر نشدن تصویر لپ تاپ روی ویدئو پروژکتور بررسی شده و روش رفع این اشکالات نیز شرح داده شود.

در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات ویدئو پروژکتور تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

چرا تصویر لپ تاپ روی ویدئو پروژکتور ظاهر نمی‌شود؟

اگر کابل تصویر، VGA یا HDMI را وصل می‌کنید اما هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود، باید چند مورد را درنظر داشته باشید. در ابتدا بهتر است از سلامت کابل، لپ‌تاپ و پروژکتور مطمئن شوید. پارگی در کابل یا مشکل داشتن گرافیک لپ‌تاپ می‌تواند باعث شود که انتقال تصویر با مشکلاتی مواجه شود. بعد از اینکه این موارد را بررسی کردید و مشکلی مشاهده نکردید، باید کمی وارد جزئیات شوید.

تطابق نسل کابل تصویر با پورت تصویر

پیشرفت تکنولوژی گاهی باعث دردسر است. شما باید بررسی کنید که کابل مورداستفاده از همان نسل یا نسل‌های پیشین پورت خروجی لپ‌تاپ شما باشد. برای مثال، اگر پورت خروجی تصویر شما HDMI 1.4 است، استفاده از کابل HDMI 2.1 صحیح نیست و احتمال عدم اتصال لپ تاپ به پروژکتور و ظاهر نشدن تصویر وجود دارد.

درایور کارت گرافیک

اگر مطمئن شدید که گرافیک لپ‌تاپ شما مشکلی ندارد، باید به‌سراغ درایور آن بروید. به‌روز نبودن درایور کارت گرافیک می‌تواند باعث شود که تصویر به ویدئو پروژکتور منتقل نشود.

استفاده از یک پورت دیگر

اگر لپ‌تاپ شما چند پورت خروجی تصویر دارد، می‌توانید یک پورت دیگر را امتحان کنید. اگر کابل دیگری هم نداشته باشید، استفاده از تبدیل‌ها راهگشاست. برای مثال اگر کابل HDMI دارید، اما روی لپ‌تاپ پورت VGA وجود دارد، می‌توانید برای تست کردن، با استفاده از تبدیل VGA to HDMI، امتحان کنید که آیا تصویر منتقل می‌شود یا نه. درصورت انتقال صحیح تصویر می‌توان نتیجه گرفت که مشکل از پورت خروجی تصویر بوده است.

تنظیم Input تصویر در پروژکتور

پروژکتورها می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلفی تصویر را دریافت و پخش کنند. اگر شما با HDMI به پروژکتور وصل شده‌اید، باید به آن بگویید که تصویر دریافتی از پورت HDMI را نمایش دهد. هرچند این فرایند در اغلب پروژکتورهای جدید با اتصال کابل HDMI به‌صورت خودکار انجام می‌شود، اما برای اطمینان به دنبال دکمه‌ای روی کنترل پروژکتور بگردید که عنوان Input یا ورودی داشته باشد. حالا پورت موردنظر را انتخاب کنید و منتظر بمانید. اگر چند گزینه برای HDMI (یا هر پورت مورداستفاده شما) وجود دارد، مثلاً HDMI 1، HDMI 2، HDMI 3، تمام‌شان را باید امتحان کنید.

جمع‌بندی

اگر ویدئو پروژکتور سالم باشد و برای مثال لنز یا پورت‌های آن آسیبی ندیده باشند، و همچنین درصورت اطمینان از سلامت کارت گرافیک لپ‌تاپ، می‌توانید اقداماتی که در پست ذکر شدند را انجام دهید. در بسیاری از موارد، مشکل از یک بی‌دقتی است و سریعاً می‌تواند برطرف شود. درصورتی‌که همچنان علت عدم اتصال لپ تاپ به پروژکتور را پیدا نکردید، در کامنت‌ها مطرح کنید یا از متخصص تعمیرات رایانه مشورت بگیرید.

هنگام خرید ویدیو پروژکتور خانگی مشخصات مختلفی بر روی آن درج شده است که یکی از آن‌ها ابعاد تصویر است. این ابعاد نشان می‌دهد که پروژکتور تصاویر را با چه ابعادی می‌تواند پخش کند.

منبع : youtube.com

دکمه بازگشت به بالا