حوادث

عاملان انتشار آگهی فروش سوالات کنکور دستگیر شدند

معاون فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری سه عامل در رابطه با انتشار آگهی دروغین برای فروش سؤالات امتحان ورودی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش تیتر اول در توضیح این خبر ، سردار حمید هداوند اظهار داشت: دیروز پلیس امنیت ملی بزرگ تهران با استفاده از نرم افزار و سخت افزار ، این پروفایل را در شبکه اجتماعی تلگرام شناسایی کرد که تبلیغی برای فروش 99 سؤال از امتحان ورودی منتشر کرده بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع ، پس از معاینات مقدماتی و هماهنگی های لازم ، یک پرونده مقدماتی ایجاد و تحقیقات آن در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی همچنین گفت: بررسی برگه تلگرام متهم و فعالیت های تخصصی و پلیسی که توسط این کارشناسان پلیس انجام می شود؛ با استفاده از بستر شبکه های اجتماعی تلگرام ، این افراد یک کانال جعلی ایجاد کرده و آگهی درباره فروش امتحانات در فضای مجازی را با قیمت های گزاف منتشر کرده اند.

یک مقام ارشد پلیس ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع ، کارشناسان پلیس امنیت عمومی با بررسی پروفایل متهم و انجام اقدامات تخصصی و اطلاعاتی ، مخفیگاه های مخفی سه نفر را در یکی از استان های شمال غربی شناسایی کردند. یک عملیات پلیس با هماهنگی پلیس ، مجرمان سایبری را به همراه شواهد جنایی دیجیتال دستگیر کرد.

به گفته سردار هداوند ، پس از دستگیری ، متهمان ابتدا سعی در فریب و فریب پلیس داشتند اما با هوشیاری کارشناسان پلیس امنیت عمومی تهران ، به این جنایت اعتراف کردند و ابراز انگیزه برای سود مالی کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان بیش از یک میلیارد بار به بهانه سؤال در نظر گرفته بودند و توضیح داد: “بنابراین ، پس از اتمام پرونده ، متهمان برای ادامه دادرسی به دادسرا فرستاده شدند.”

در پایان ، معاون رئیس پلیس تهران نیز تأکید کرد که تلاش پلیس و سایر دستگاههای اجرایی دولت ، خوشبختانه به امتحان ورودی امسال آسیب نرسانده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا