بهترین های کسب و کارعمومی

طرز تهیه فرنی با نشاسته

بسیاری از مردم فرنی را به عنوان غذای کودکان می شناسند اما این دسر خوشمزه و بسیار مقوی برای افراد در هر سنی مناسب است. می توانید در ماه مبارک رمضان یا در فصل تابستان با نشاسته فرنی درست کنید و از یک دسر خنک و پرانرژی سر افطار یا سفره خود لذت ببرید و یا حتی به کودکان خود غذا بدهید.

طرز تهیه خمیر با آرد زیاد سخت نیست و نیاز به زحمت زیادی از طرف شما ندارد. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید تا این دسر خوشمزه را برای خود و خانواده تان تهیه کنید.

خوب است بدانید یکی از ساده ترین روش های تهیه کچمک، تهیه آن با نشاسته است که طعمی بسیار مطبوع و فراموش نشدنی دارد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این دسر محبوب و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه فرنی با نشاسته

شیر کم چرب کالهدو پیمانه

شکر سفید معمولیدو قاشق غذاخوری

نشاستهدو قاشق غذاخوری

گلابیک قاشق غذاخوری

وانیلنصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه فرنی با نشاسته؛ یک دسر ساده و خوشمزه

مرحله اول

برای شروع دو پیمانه شیر سرد داخل قابلمه بریزید و دو قاشق آرد به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شیر و آرد با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

سپس قابلمه را با شیر و نشاسته روی حرارت ملایم گاز قرار می دهیم و مواد داخل قابلمه را که روی حرارت کم گاز است با قاشق چوبی به آرامی مخلوط می کنیم. اگر فرنی بیشتری می خواهید، باید در نظر داشته باشید که به ازای هر فنجان شیر باید یک قاشق نشاسته اضافه کنید.

مرحله سوم

به هم زدن ادامه دهید تا فرنی به غلظت دلخواه برسد. سپس در این مرحله شکر را به همراه وانیل و گلاب به فرنی اضافه کرده و کمی مخلوط کنید. مواد را از روی حرارت برداشته و در ظرف های مناسب سرو کنید. فرنی با نشاسته آماده است، می توانید روی آن را با دارچین یا خلال پسته و بادام تزئین کنید و در صورت تمایل در یخچال بگذارید تا خنک شود. نوش جان!

نکاتی برای تهیه فرنی با نشاسته

هنگام تهیه فرنی با نشاسته ابتدا باید نشاسته را در شیر سرد حل کرده و سپس شیر و نشاسته را روی گاز حرارت دهید.

هنگام پخت فرنی باید مخلوط شیر و نشاسته را مدام هم بزنید تا جرم شکل نگیرد و غلیظ شود.

اگر می خواهید فرنی شما خوشمزه تر شود، می توانید یک یا دو قاشق غذاخوری خامه اضافه کنید.

فراموش نکنید که فرنی را روی شعله ملایم آماده کنید تا فرو نرود.

کاچامک یک دسر پرطرفدار و معروف در سراسر جهان است که انواع مختلفی دارد و ما طرز تهیه آنها مانند فرنی ترکی، فرنی زعفرانی و فرنی شکلاتی را به شما آموزش داده ایم.

انواع فرنی برای همه از کودکان تا بزرگسالان مناسب است و به دلیل داشتن نشاسته برای ورزشکاران نیز مناسب است.

جمع بندی

این آموزش طرز تهیه فرنی با شناسته را یاد گرفتید. این دسر زیبا و البته خوشمزه معمولا ما را به یاد سفره های افطاری ماه رمضان می اندازد.

دکمه بازگشت به بالا