استان ها

ضرورت استقرار صنایع تبدیلی و پیشرفته در منطقه آزاد انزلی

تیتر اول / گیلان فرماندار گیلان با تأکید بر لزوم تحول و صنایع پیشرفته (Hi-Tech) و برنامه ریزی برای افزایش و ارتقا investment سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی ، گفت: از کریدور چین – اوکتائو – خزر باید برای حمل کالا به اروپا استفاده شود. کشورها.

ارسلان زارع امشب (یکشنبه) در مراسم تحلیف رئیس جمهور و مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد ؛ وی به نقش موثر مناطق آزاد در دستیابی به اهداف و برنامه های دولت به ویژه مقابله با جنگ اقتصادی اجباری اشاره کرد و گفت: این مناطق علاوه بر تلاش برای دستیابی به سند چشم انداز ، زمینه را برای برنامه های توسعه هموار می کند.

وی بر لزوم برنامه ریزی مداوم و تلاش برای استفاده حداکثر از ظرفیت موجود در منطقه آزاد ، تشویق به سرمایه گذاری داخلی و خارجی و استفاده از کریدورهای چین ، اوکتائو و خزر برای انتقال بار از چین و ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی تأکید کرد.

فرماندار گیلان افزود: انتظار می رود تلاش های جدی برای تکمیل زیر ساخت های تجاری از جمله فریزر و انبارهای سرپوشیده در دریای خزر انجام شود.

زارع ادامه داد: باید بین بنادر کاسپین و انزلی با بنادر سایر استان ها رقابت وجود داشته باشد زیرا این امر منجر به توسعه استان گیلان می شود.

نماینده عالی دولت گویان با شعار استراتژیک سال جاری با نام محصول ؛ مدافعان و موانع همچنین بر لزوم رسیدگی و احترام به نگرانی های فعالان بخش خصوصی در منطقه آزاد بیش از گذشته تأکید کردند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و صدمات جدی که به صنعت گردشگری وارد کرده بود ، اظهار داشت: “واضح است که واکسیناسیون و تاج گذاری باعث احیای مجدد صنعت و بنا بر این اصول خواهد شد.

فرماندار گیلان افزود: استفاده از ظرفیت گردشگری استراتژی ای است که باید به عنوان مکمل بخش تولید و تجارت برای ارتقا فعالیت های ارزش افزوده در منطقه آزاد انزلی اجرا شود.

وی همچنین با تأکید بر تسریع در ایجاد شماره سوم انزلی گفت: ایجاد واحدهای صنعت تحول و البته حمایت از صنایع پیشرفته گامی برای نقش آفرینی در اقتصاد جهانی است.

وی همچنین در پایان سخنان خود از تلاش ها و خدمات مدیر عامل سابق و رئیس سازمان برای پیشبرد برنامه های توسعه یافته توسعه یافته در منطقه آزاد انزلی تقدیر و برای مدیرعامل جدید آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این مراسم ، علی اوسط اکبری مقدم به عنوان رئیس جدید و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی معرفی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا