فرهنگ و هنر

صرفه و صلاح حجاج را درنظر گرفته‌ایم

حزب بعث و شورای برنامه ریزی و هماهنگی سازمان حج و زیارت با اشاره به تعطیلی حج در عربستان سعودی تأکید کرد: رویکرد مجتمع حج و زیارت احترام به زائران حج بوده و هست.

به گزارش تیتر اول ، در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ، نماینده امور حج و زیارت ، علی رضا رشیدیان ، رئیس سازمان حج و زیارت ، به جلسه با اسحاق جهانگیری اشاره شده است. معاون اول رئیس جمهور گفت: “شورای عالی حج به عنوان عالیترین نهاد تصمیم گیری در این زمینه تأسیس خواهد شد و موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد تعطیلی حاجی اعلام خواهد شد.”

وی ادامه داد: “در جلسه شورای عالی حكم وضعیتی كه در آن هزینه حج از زائران پرداخت شده و برای خرید ارز به مبلغ 200 میلیون دلار به حساب بانك مركزی پرداخت می شود ، روشن می شود.” .

سخنگوی امور ارشد امور حج و زیارت همچنین گفت: شرایط پیشنهادی باید مدیریت شود و یک روند دقیق برای آینده احداث شود و زائران مطلع شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین خواستار راه حل های مناسب و کارآمد برای برنامه ریزی و بررسی در حج عالی شوروی شد و افزود: به عنوان مثال ، بازسازی و آموزش نیروی انسانی برای رفع آسیب ها و کاستی ها ، شناسایی زائران و موارد دیگر. در جلسه بعدی شورای برنامه ریزی.

این جلسه با پیگیری و فعالیت در زمینه “حج هوشمند” ادامه یافت و مسئولان حج و بعث لزوم ساماندهی نرم افزارهای مورد استفاده در بخشهای مختلف مجموعه را یادآور شدند و تأکید کردند که فعالیت ها در این زمینه باید متمرکز و پایگاه داده باشد. باید تقویت شود و برای بهبود فرایندها و استفاده از نرم افزار مناسب ، با کمک کارشناسان و کارشناسان نقشه راه آماده شوید.

اکبر رضایی ، معاون رئیس سازمان حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز از وضعیت توافق ها و تمهیدات حاصل شده با عربستان سعودی در زمینه های مسکن ، غذا ، تدارکات و حمل و نقل خبر داد. وی امتناع ورزید ، خسارت و ضرر توسط سازمان حج متوجه نخواهد شد و البته ما در مواردی که با سیاست ها و برنامه های ما مطابقت دارد تجدید نظر خواهیم کرد و در صورت لزوم آنها را برای حج بعدی حفظ خواهیم کرد.

عربستان سعودی حدود یک هفته قبل از لغو حج در مسلمانان در سایر کشورها اعلام کرد و برگزاری این حج را که محل اقامت نزدیک به 10 هزار تبعه سعودی و خارجی است ، اعلام کرد تا از گسترش بیشتر این تاج جلوگیری کند. اما هیاتی از مقام معظم رهبری و همچنین سازمان حج و زیارت نسبت به این تصمیم واکنش نشان دادند و گفتند که این امر به دلیل سوء مدیریت عربستان و عدم توانایی در انجام حج بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا