استان ها

صدور ۲۱۱ اخطاریه و معرفی واحدهای صنفی متخلف زبرخان به مراجع قضایی

تیتر اول/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان از صدور ۲۱۱ اخطاریه و معرفی واحدهای صنفی متخلف این شهرستان به مراجع قضایی در ایام نوروز خبر داد.

دکتر حامد سلیمانی در گفت و گو با تیتر اول اظهار کرد: بیش از ۲۰۰۰ بازدید بهداشتی توسط مهندسین بهداشت محیط و حرفه‌ای در طرح مدیریت بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع، اماکن عمومی، بین‌راهی و مراکز اقامتی انجام شده است.

وی همچنین به صدور ۲۱۱ اخطاریه بهداشتی و معرفی به مراجع قضایی، ۹ مورد پلمب، ۷۵ مورد بازدید مشترک با سایر دستگاه‌ها و ۱۳ مورد رسیدگی به شکایات مردمی و شکایات سامانه ۱۹۰ اشاره کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان با بیان اینکه حدود ۱.۵ تن مواد غذایی فاسد جمع‌آوری و معدوم شده است، گفت: در این مدت از ۷۹ کارگاه‌ها و صنایع بازدید شده که برای ۳۹ مورد اخطاریه صادر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ۴۷ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی، ۸۲۶ مورد سنجش با وسایل اندازه‌گیری پرتابل بازرسی، ۷۸۱ مورد نمونه‌برداری از آب شرب و کلرسنجی و یک مورد نظارت بر دفن بهداشتی فوتی کووید ۱۹ را از دیگر اقدامات انجام شده در طرح نوروزی امسال اعلام کرد.

سلیمانی گفت: باوجود اتمام طرح مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی، اما همچنان تشدید نظارت‌های بهداشتی تا پایان ماه مبارک رمضان، توسط کارشناسان بهداشت محیط ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با تلاش پرسنل این شبکه، از تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین امسال بیش از ۷۶ هزار خدمت بهداشتی و درمانی، در این شهرستان برای مسافرین، زائرین و شهروندان زبرخان ارائه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان افزود: طی این مدت ۵۰۰۰ خدمت به ۱۹۰۰ مسافر و زائر بارگاه منور رضوی، در ایستگاه‌های سلامت نوروزی مستقر در محل بقعه رضوی و مسیر نیشابور به مشهد ارائه شده است.

وی همچنین ارائه ۲۲ هزار مورد ویزیت پزشک و خدمات پرستاری، ۳۱۸ مورد مراجعه برای دریافت خدمات دندانپزشکی، ۲۶۸ مورد مراجعه به مرکز درمان سو مصرف مواد شهرستان، ارائه خدمات آزمایشگاهی به ۱۱۶۱ نفر و بیش از ۴۸ هزار خدمت سایر خدمات بهداشتی و درمانی از جمله مواردی بوده که توسط همکاران ارائه شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا