استان ها

شهرداری های شهرستان خمینی شهر در فقر درآمدی هستند

تیتر اول / اصفهان شهردار درچه گفت: در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، 27 پروژه عمرانی ، خدماتی و اداری برای شهرداری درچه با 450 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

در مصاحبه ای با تیتر اول رضا وز ، طی مصاحبه ای با 27 پروژه توسعه و خدمات تیتر اول دارهها ، که عصر روز 7 فوریه با حضور معاون وزیر کشور انجام شد ، وی اظهار داشت که آماده استفاده از آن است در مشارکت با مردم.

وی افزود: هشت هزار و 300 متر مربع خیابان شهید صمدی ، هشت هزار متر مربع خیابان شهید عابدی و 6 هزار و 700 متر مربع خیابان بسیج تخلیه و احداث شده است. بهسازی و سازگاری جاده ها نیز بخشی از برنامه های این دوره شورا است و کلیه ساختمانهای تازه احداث شده اقتباس شده اند.

به گفته شهردار درچه ، تیتر اول با اعلام اینکه 70 کیلومتر مواد در شهر درچه وجود دارد ، گفت: کلیه مصالح موجود در این شهر آزاد شده ، بهسازی و ساخته شده و همچنین برنامه ریزی و تخلیه آب های سطحی برای این مواد انجام شده است. با مشکل آبگرفتگی جاده ها

وی در مورد ساختمان جدید شهرداری گفت: این ساختمان در پایان شورای سوم کلنگ زنی شد و در ابتدای شورای پنجم ، ساختار مشخص آن به شهرداری واگذار شد. کل کار نجاری و سخت سازی در دوره پنجم با حدود 16 میلیارد وام گوجه فرنگی انجام شد که شامل ساخت و ساز و تجهیزات ساختمان است.

واعظ مقدم در مورد آبیاری منطقه سبز این شهرستان گفت: 35 لیتر در ثانیه فاضلاب خریداری شده است. همچنین ، یک سیستم بسته فاضلاب خریداری و در پارک ساحلی نصب شده است که به منظور آبیاری منطقه سبز پارک ، کلیه فاضلاب های ساختمان شهرداری را تصفیه می کند.

وی افزود: خانه ای به نام امیدو با زیربنای 250 متر مربع و مساحت 4000 متر مربع در قالب مجموعه فرهنگی تفریحی برای بازنشستگان این شهرستان ساخته می شود و امروز به بهره برداری می رسد.

شهردار درچه از پروژه های باز دیگر خبر داد: ساخت وزنه های 60 تنی با مشارکت بخش خصوصی ، نصب تمبرهای 60٪ در شهر ، نصب 40 دوربین نظارت تصویری با امکان خواندن پلاك ، افتتاحیه کتاب “در صفاحان” دکتر ریاحی. از دیگر پروژه هایی که به بهره برداری رسیده است می توان به خرید دو چاه عمیق برای آبیاری منطقه سبز ، مرمت دو برج کبوتر با وام های میراثی و شهرداری و راه اندازی 137 سیستم هوشمند اشاره کرد.

در شهرداری های خمینی شهر فقر درآمد وجود دارد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس نیز در این مراسم گفت: شوراهای شهر خمینی شهر در فقر درآمدی به سر می برند. تراکم جمعیت این شهر زیاد است و این نیاز به اقدام در این زمینه دارد. اگرچه بسیاری از مراکز استانها در منطقه جغرافیایی خمینی شهر واقع شده اند اما درآمد این شهر در مقایسه با بودجه اصفهان و خمینی شهر بسیار ناچیز است.

محمدتقی نقدعلی گفت: شهر تحقیقات علمی و دانشگاه صنعتی در خمینی شهر واقع شده اند ، اما شهریه شامل این شهر نیست. شهرهایی مانند اصغرآباد ، کوشک و درچه نیز درآمد کمی دارند.

وی در مورد وامهای ارزش افزوده شهر خمینی شهر گفت: “این 84 میلیارد ارزش افزوده است که از سال 1999 وارد شهر خمینی شهر شده است ، اما اندازه ، تراکم زیاد و کمبود واحدهای درآمد به مشکلات و متأسفانه فقر درآمد در شهر و شهرداری های آن. “این شهر از تراکم جمعیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

خمینی شهر سخنگوی مجلس افزود: ریه های اصفهان چیست و با وجود مشکلات مردم به دلیل عدم ساخت ارتفاع با مشکلات مسکن روبرو می شوند.

نقدعلی به مشکلات بهداشتی در شهرستان درچه اشاره کرد و افزود: یک ششم جمعیت این شهرستان در درچه هستند و در بحث بهداشت و درمان درچ گله های جدی وجود دارد. ما در این زمینه جلسه ای با امام جمعه نماز آماده کردیم و مکاتباتی در این باره انجام شد ، اما هنوز لیاقت آن دیده نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا