جامعه

شناسایی ۳ مورد کرونای آفریقایی در ایران/صدای پای ویروس هندی نزدیک است

وزیر بهداشت از شناسایی سه مورد ویروس کرونا آفریقای جنوبی در یکی از استان های جنوبی این کشور خبر داد.

به گزارش تیتر اول ، دکتر سعید نمکی گفت: “از آنجا که ویروس جهش انگلیسی به عنوان موج چهارم در سراسر کشور گسترده بود ، همکاران ما با شرایط بسیار ویژه ای روبرو شدند.”

روزهای سخت تری از نظر تعداد مرگ عروق ویروس کرونا در پیش است

وی افزود: متأسفانه تعداد مرگ و میرها به دلیل بستری شدن در بیمارستان های زیادی که این روزها داریم افزایش می یابد و در روزهای آینده روزهای سخت تری از نظر به دست آوردن تعداد مرگ و میرهای این روزها به دلیل بستری شدن گسترده در بیمارستان ها خواهیم داشت.

گسترش مراکز بیمارستانی موقت

نمکی ادامه داد: کاری که همکاران ما با تدبیر در مدیریت این موج انجام دادند این بود که ، اولاً ، ما 16 ساعت مراکز سرپایی را افزایش دادیم ، درمان ضد ویروسی سرپایی و بستری شدن در بیمارستان را برای مدت کوتاهی گسترش دادیم و توانستیم بار مربوط به بیمارستان ها را افزایش دهیم. ما قصد داشتیم آنرا قطع کنیم. با کاهش بار بیمارستان ها ، مراقبت های بیمارستانی ما بیشتر شده است و در روزهای آینده با پذیرش کمتر بیمارستان و غلبه بر این موج شدید در روزهای آینده ، امیدواریم که تعداد مرگ و میرهایی را که معمولاً با تاخیر مواجه می شوند ، در مقایسه با بستری و سرپایی کاهش دهیم. بگذارید ما شاهد باشیم.

3 شناسایی موارد ویروس کرونا در آفریقا

نمکی گفت: “خبر بدی که باید به مردم بگویم این است که ما هر لحظه شاهد ورود ویروس های جهش دیگر به کشور بودیم.” قبلاً عنوان کردم که ویروسها به گذرنامه احتیاج ندارند. زیرا ویروس ووهان توانست به قطب برسد. ما آثاری از ویروس های آفریقای جنوبی و برزیل در خارج از مرزهای خود و همچنین ویروس هند شنیده ایم که همیشه تهدید به ورود از مرزهای شرقی و جنوب شرقی است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه من از وجود و شیوع ویروس در آفریقای جنوبی و برزیل در کشورهای همسایه مطلع بودم ، نامه هایی برای جلوگیری از ورود و خروج حوادث به برخی از کشورهای همسایه ارسال کردم که به هر دلیلی رسیدگی نشده است. ، ما گذشته را گزارش کردیم “برای اولین بار در یکی از استان های جنوبی سه مورد ویروس آفریقای جنوبی را در یک مجموعه یافتیم.

نمکی گفت: ما با روش های آزمایش مجدد پیگیری و کنترل می کنیم که می توانیم آنها را با آزمایش مجدد تأیید کرده و به مردم اطلاع دهیم.

آثار تاج هند نزدیک است

وزیر بهداشت ادامه داد: در منطقه ویروس هند ، صدای پای او را به ما نزدیکتر می شنویم. ما همه شهروندان ورودی هند و پاکستان را بررسی می کنیم. دیروز در یکی از شهرهای خود ، موارد هند از بیماری ویروس کرونا قلب را ارزیابی کردیم و امیدواریم که از نوع جهش هند نباشند.

پروتکل ها را دنبال کنید

وی گفت: “این زنگ هشدار به ما می گوید كه ما هنوز باید فاصله ها را افزایش دهیم ، به پروتكل های بیشتری پایبند باشیم و به همكاران خود اجازه دهیم كه موج جدیدی از ویروس های جهش یافته را در بسته درمانی نگیرند.” سیستم بهداشت در واقع در بالاترین سطح است و همکاران من در حال کار بر روی سنگین ترین بار ممکن در طول تاریخ خود هستند.

تأثیرات ناچیز واکسن ها بر ویروس آفریقایی

وزیر بهداشت گفت: “من امیدوارم که در این مرحله بدون رعایت پروتکل ها نتوانیم چوب سنگین را بدون رعایت فواصل به سیستم بهداشتی وارد کنیم تا در دام شیوع گسترده ای گرفتار نشویم. ویروس آفریقای جنوبی بعد از ویروس انگلیس. “بسیاری از واکسن ها م workثر نیستند. پاسخ کوتاه است.

نمکی گفت: “ما نباید اجازه دهیم افراد بیشتری به ویروسی آلوده شوند که به طور قابل توجهی تحت تأثیر واکسن ها قرار نگیرد.” من از رسانه ها تشکر می کنم و می خواهم آنها این اطلاعات گسترده را با ما در کشور انجام دهند و به ما کمک کنند تا بر این موج ها غلبه کنیم.

واکسیناسیون از سن 80 سالگی آغاز می شود

وی در بخش دیگری از سخنرانی اظهار داشت: ما خبرهای خوبی برای واکسیناسیون گروه 80 ساله در کشور داشتیم و امیدواریم بتوانیم گروه های دیگری را از جمعیت هدف و آسیب پذیر تشکیل دهیم و بتوانیم برای برنامه ریزی تا ماه ژوئن “گروه های پرخطر در نظر گرفته شدند.

دو واکسن کرونا ایرانی در مرحله سوم آزمایشات انسانی

نمکی گفت: “در عین حال ، تولید واکسن محلی ما به خوبی پیش می رود.” دیروز در اصفهان ، مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن پاستور را آغاز کردیم. مرحله سوم واکسن برکت از روز قبل آغاز شده و سایر واکسن ها به خوبی کار می کنند. در آینده نزدیک ، مجموعه واکسن های محلی ما به واکسیناسیون های ملی ملحق می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا