حوادث

ساباط میبد فرو ریخت

کتابخانه:

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری میبد علت سقوط سبت را نفوذ رطوبت در پایه دیوار دانست و گفت: رطوبت موجود در کوچه های گل به دیواره های گل و لای منتقل شده و باعث ضعف و ریزش ساختمان شده است.

رسول محتقیان افزود: این ساختمان مانند گذشته با مصالح سنتی بازسازی می شود.

سبت میبود فرو ریخت

مدیر مرکز تحقیقات میراث میبد همچنین اظهار داشت: 2 هفته پیش از این سبت که خیلی قدیمی نیست بازدید شد و مقرر شد با همکاری این پایگاه و شهرداری ، سبت را حذف و بازیابی کنیم.

سیما حشمت اضافه کرد: این اثر حدود 40 سال پیش به روشی نامشخص و برخلاف مسجد مجاور که مربوط به قرن هشتم هجری یا شاید حتی قدیمی تر است ساخته شده است ، قدیمی نیست.

وی اظهار داشت: دلیل سقوط سبت ، ساخت ناخواسته آن بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری میبدو همچنین گفت: جمعیت هلال احمر و نیروهای آتش نشانی در محل حاضر شدند تا امداد رسانی کنند. اگر شخصی در زیر آوار مانده بود برای نجات ، یک دستگاه نجات و یک سگ از یزد به صحنه اعزام شدند. به گفته شاهدان ، هیچ کس در صحنه سقوط نکرده است که دیوار ریخته است ، اما جستجو ادامه دارد.

این مقام مسئول افزود: “نیروهای شهرداری نیز برای از بین بردن زباله ها به صحنه اعزام شدند و خوشبختانه این حادثه تاکنون هیچ حادثه ای ایجاد نکرده است.”

یک سوم شهر میبد دارای بافت تاریخی است.

بافت های تاریخی در اطراف 17 محله میبود پراکنده است و آثار تاریخی این شهر شامل برج خانه کبوتر ، نارین قلعه ، مجتمع شاه عباسی ، مسجد بزرگ و قلعه مهرجرد است.

مرکز شهر میبدو با 105 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری شمال غربی شهر یزد ، پایتخت این استان واقع شده است.

دکمه بازگشت به بالا