جامعه

زاکانی: ریشه عسرت در بی‌توجهی به منزلت مردم، نخبگان و قانون است

شهردار تهران راه مقابله با خصومت های به وجود آمده را قوی شدن عنوان کرد و گفت: راه قوی شدن، پایبندی به اسلام، پیروی از رهبری، خدمت به مردم و مشارکت است.

به گزارش تیتر اول، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم گرامیداشت هفته بصیرت و یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که یکشنبه 20 دی ماه 1401 در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت. شرایط چند ماه اخیر نشان دهنده تب در جامعه است که نشان دهنده عفونت است. وانگهی راه مقابله با دشمنی و دشمنی پیش آمده، قوی شدن و تنها نگذاردن دشمن و مقابله با اوست و راه قوی شدن، تمسک به اسلام، پیروی از هدایت و خدمت به مردم است. .

وی با اشاره به اینکه باید با جهاد تبیین و روشنگری به سمت ریشه کنی غفلت حرکت کنیم افزود: در قسمت رفع مشکلات و رفع مشکلات مردم باید از منظر حاج قاسم که دعای خدمت کرد نیز به مردم خدمت کنیم. مثل کسانی که در راه بودند، دعای اربعین برای خدمت به زائران کربلا، باید جلو برویم.

زاکانی با اشاره به اینکه با خدمت و پیشرفت، با عمل ما روابط برقرار می شود و مستحکم می شود، گفت: در بحث پیشرفت اگر مسیر علم در مدار درست قرار گیرد ما را به قله های افتخار می رساند.

وی ادامه داد: نظام آموزشی ما فاقد شایستگی و شایستگی لازم است و نیاز به ایستادن در مختصات درست دارد. از رسانه گرفته تا دانشگاه، مدرسه و خانواده، همه باید در جای خود قرار گیرند که رشد و مسئولیت می طلبد.

شهردار تهران با بیان اینکه بی احترامی نیز ریشه مشکلات بوده است، تصریح کرد: احترام به مردم، نخبگان و قوانین، افزود: راه دیگر تقویت مشارکت است و نکته دیگر این است که وقتی شرایط را می سنجیم، می بینیم که بخشی از کارمان لنگ می زند و یا تصویر ذهنی دیگران است. تزلزل، و این در جنبه شوکت است; مردی که در اغتشاشات اخیر از پنجره خانه خود شعار می دهد فکر می کند که این پایان ماجرا است و فردایی وجود ندارد. بنابراین راه مقابله با بازگشت این شوک; قاطعیت در طرف شر است و رافت در جنبه عمومی و مردمی همه چیز است.

به گزارش سایت شهر، وی در پایان گفت: باید به این نکته توجه کنیم که مردم فاصله گفتار و عمل ما را فاصله زیاد می بینند که آثار بدی دارد. انقلاب را برگردانیم. اگر دقت کنیم می توانیم از این اتفاقات فرصت بزرگی ایجاد کنیم.

در پایان این مراسم ضمن تشییع پیکر یک شهید گمنام از چند تن از خانواده شهدا با حضور شهردار تهران تجلیل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا