استان ها

روند کند طرح اقدام ملی مسکن در استان آسیب شناسی شود

به گزارش خبرگزاری تیتر اول استان سمنان؛ آشناگر ، فرماندار سمنان ، روز شنبه ، 24 آبان ، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت که باید در اجرای برنامه اقدام ملی مسکن به شهرهای دارای جمعیت زیاد و مراکز جمعیتی استان ها اولویت داده شود. برای اجرای این طرح در شهرها باید به دلیل کمبود مسکن و تقاضای زیاد متقاضیان ، یک جدول زمانی مناسب و منظم تعیین شود و اینکه مورد استقبال قرار نگرفتن این طرح در مناطق مختلف استان قرار دارد و روند کند آن یک آسیب شناسی جامع و دقیق است.
وی ادامه داد: بحث در مورد تخصیص زمین ، جابجایی مدیران اجرایی و مشارکت در یک پروژه و سایر عوامل دخیل در این امر می تواند مثر باشد در صورتی که متقاضیان طرحی را که نیاز به آسیب شناسی و بهره برداری کارآمد دارد نپذیرند.
آشناگر با اشاره به اینکه پرونده مسکن آنلاین هنوز در برخی از شهرستانهای استان مفتوح است ، بر لزوم هدفمندسازی هرچه سریعتر این پروژه ها تأکید کرد و افزود: هدف مسکن آنلاین نسبت به اجرای برنامه اقدام ملی مسکن و در برخی از شهرها در اولویت است. هیچ متقاضی ، هیچ اصراری برای اجرای برنامه اقدام ملی مسکن و هیچ توجیهی وجود ندارد.
در پایان فرماندار سمنا اظهار داشت: عدم توجه به مرکز جمعیت و حجم تقاضای گروههای هدف و تنها ساخت مسکن کنترل نشده ، منجر به گسترش شهر و زیرساخت ها ، نبود امکانات اولیه و دسترسی مطلوب صاحبان خانه خواهد شد. باید از این امر خودداری شود.

46

دکمه بازگشت به بالا