بهترین های کسب و کارعمومی

روند کار در ابزارالات برقی

ابزارآلات چیست؟ و هر کدام از آن ها چه کاربردی دارند؟ انجام برخی از کارها در صنعت، کارخانجات و کارگاه ها به نیروی بسیار زیادی نیاز دارد که از توان انسان خارج است. برای رفع این مشکل و افزایش توان انسان در حین کار، ابزارهایی در نوع دستی، برقی، شارژی و ( ابزار بادی ) تولید شدند. در این مطلب خواهیم گفت که ابزارآلات چیست؟ و هر کدام در چه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند؟

انواع ابزارآلات | معرفی ابزارآلات صنعتی

ابزارآلات چیست؟ دلیل ساخت انواع ابزارآلات چیست؟ اگر تاکنون فعالیت های صنعتی انجام داده اید و یا در کارخانجات، خطوط مونتاژ، خطوط تولید و … حضور داشته اید به خوبی می دانید که انجام تمام مراحل کار، با نیروی دست امکان پذیر نیست و باید از ابزارهایی استفاده کرد که قادر به افزایش توان ما باشند. این ابزارآلات در مدل های مختلف شامل برقی، دستی، شارژی و بادی تولید می شوند و هر کدام از آن ها دارای ساختار منحصر به فردی هستند. امروزه اغلب صنعتگران ترجیح می دهند به سراغ ابزارهای بادی یا پنوماتیک بروند. کاربرد ابزارآلات صنعتی بادی بسیار زیاد است و ویژگی هایی مانند طول عمر بالاتر، قیمت مناسب تر، استهلاک کمتر و کارایی بیشتر در مقایسه با انواع برقی، دستی و شارژی دارند.

در حال حاضر ” ابزار فروشی ابیانه ” یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه فروش ابزارآلات پنوماتیک است که شما عزیزان می توانید اقدام به خرید جغجغه بادی، بکس بادی، دریل بادی و … از آن کنید. چند نوع از ابزارهای صنعتی ( فارغ از برقی، بادی یا شارژی بودن ) شامل دریل، کمپرسور هوا، فرز، دستگاه جوشکاری و …. می باشد. دریل ها در انواع برقی، شارژی و بادی تولید می شوند و نوع شارژی و بادی آن برای مکان هایی مناسب است که دسترسی به انرژی برق وجود ندارد. تمام ابزارهای پنوماتیک از یک کمپرسور هوا استفاده می کنند تا بتوانند انرژی مورد نیاز خود را به جای برق، از جریان باد تامین کنند.

جدید ترین مدل های سنگ فرز بادی

ابزارآلات دستی چیست؟

در ادامه ابزارآلات چیست؟ ابزارآلات دستی نوعی ابزار هستند که منظور استفاده با دست انسان طراحی شده اند. هنگامی که افراد از این ابزارها کمک می گیرند انرژی کمتری مصرف می کنند. این وسایل که هزاران سال است توسط انسان مورد استفاده قرار می گیرند شامل چکش، انبردست، ابزار برش و …. است. شکوفایی تولید این ابزارها به بعد از قرن 19 میلادی بر می گردد. در آن زمان انقلاب صنعتی باعث تحولات عظیمی در ابزارآلات و روند تولید شد.

اگر ابزارهای دستی به درستی مراقبت و نگهداری نشوند به مرور زمان عملکردشان کاهش پیدا می کند و دیگر راندمان سابق را نخواهند داشت. همچنین باید با شیوه استفاده مناسب از آن ها نیز آشنا باشید تا از آسیب های احتمالی و تخریب در امان بمانند. به طور مثال شما موظف هستید بعد از اتمام کار با ابزارهای برقی به خوبی آن را تمیز کنید و در محل مخصوص خود نگهدارید. کیف ابزار، جعبه ابزار و … جزو محل های مخصوص برای نگهداری ابزارآلات دستی به شمار می روند.

انواع ابزارآلات دستی

  • ابزارهای قیچی
  • ابزارهای خراطی
  • ابزارهای تعمیرات و نگهداری
  • ابزارهای اندازه گیری و سنجش
  • ابزارهای برش

ابزارآلات برقی چیست؟

ابزارآلات برقی ابزارهایی هستند که انرژی مورد نیاز خود را از منبع برق تامین می کنند. قطعا استفاده از این ابزارها باعث افزایش راندمان ما در حین کار می شوند و کاربرد بیشتری نسبت به مدل های دستی دارند. صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه از ویژگی های ابزارهای برقی هستند. در حال حاضر ابزارهای برقی کاربرد زیادی در صنایع دارند و می توان آن ها را به دو گروه صنعتی و خانگی تقسیم بندی کرد. برندهای متعددی در سرتاسر جهان در زمینه تولید این وسایل کار می کنند و در بازار ایران نیز شاهد حضور برندهای داخلی و خارجی متنوعی هستیم.

معمولا ابزارآلات برقی نسبت به ابزارآلات دستی وزن بیشتری دارند. حتما باید آن ها را در مکان هایی مورد استفاده قرار دهید که انرژی برق وجود دارد. در غیر این صورت به دستگاه هایی مانند موتور برق نیاز خواهید داشت. نکته مهم در هنگام استفاده از ابزار آلات چیست؟ مهم ترین نکته این است که ابزارهای برقی در معرض آسیب های زیادی قرار دارند. شما باید آن ها از رطوبت، داغی بیش از حد، نفوذ گرد و غبار به درون دستگاه و .. در امان نگه دارید. در ادامه به چند ابزار پرکاربرد برقی اشاره خواهیم کرد.

انواع ابزارآلات برقی

  • دریل
  • دستگاه فرز
  • چکش
  • بتن کن
  • اینورتر
  • سشوارهای صنعتی

ابزارآلات بنزینی چیست؟

همان طور که از نام ابزارآلات بنزینی پیداست با سوخت بنزین کار می کنند و از نیروی برق بی نیاز اند. هر ابزاری که با سوخت بنزینی کار می کند به عنوان ابزار بنزینی و موتوری شناخته می شود. آن ها دارای سیستم احتراق قوی هستند و انرژی مورد نیاز خود را از آن تامین می کنند. سوخت و اکسیژن در یک محفظه بسته به نام سیستم احتراق تجمع می کنند و به دلیل واکنشی که نسبت به یکدیگر نشان می دهند، محترق می شوند و انرژی لازم برای کار کردن با دستگاه فراهم می شود.

کارهایی که نیاز به قدرت زیاد دارند به ابزارهای بنزینی نیازمند هستند و این کار می تواند باعث صرفه جویی در مصرف برق شود. در حال حاضر برندهای داخلی نیز در زمینه تولید این ابزارآلات وارد میدان شده اند و تاکنون توانسته اند محصولات بسیار باکیفیتی را تولید کنند. کاربرد ابزارآلات چیست و ابزارهای بنزینی در کدام صنایع کاربرد دارند؟ معمولا این ابزارها دارای مصارف سنگین صنعتی هستند.

انواع ابزارآلات بنزینی

  • اره بنزینی
  • موتور برق
  • اره زنجیری

ابزارآلات شارژی چیست؟

منظور از شارژی بودن در ابزارآلات چیست؟ ما در طول روز با ابزارهای شارژی متعددی سروکار داریم. این ابزارها نه تنها در خانه، بلکه در صنایع مختلف نیز کاربرد دارند. ابزارآلات شارژی از یک منبع انرژی اضافه برخوردار هستند که به شما اجازه می دهند به جای کار دستی، از باطری یا شارژر برای شارژ آن ها استفاده کنید. ابزارهای شارژی از مزایای زیادی نسبت به مدل های قبلی برخوردار هستند. به طور مثال آن ها قابل حمل می باشند و می توانید از آن ها در مکان هایی که برق وجود ندارد نیز استفاده کنید. سرعت بالا، استفاده بی سیم، دقت زیاد  و … از ویژگی های این ابزارآلات محسوب می شوند.

معمولا ابزارآلات شارژی از کابل برای اتصال به پریز برخوردار نیستند و این موضوع محدودیت های زیادی را در حین کار از بین می برد. لازم به ذکر است که اگر می خواهید این دستگاه ها همیشه در ایده آل ترین حالت کار کنند باید دائما شارژ آن ها را بررسی کنید. زیرا در صورتی که شارژ آن ها کم باشد عملکرد عالی خود را از دست می دهند.

انواع ابزارآلات شارژی

  • بکس شارژی
  • دریل شارژی
  • اره شارژی
  • فرزانگشتی شارژی
  • پیچ گوشتی شارژی

ابزارآلات بادی چیست؟

؟ اگر مطالب قبلی وب سایت ما را دنبال کرده باشید به خوبی می دانید که مکانیزم این ابزارآلات چیست؟  و چرا ابزارهای پنوماتیک از محبوبیت زیادی در بین صنعتگران برخوردار هستند.  نیازی به باطری، شارژر، بنزین و انرژی برق ندارند. بلکه آن ها از انرژی تقویت شده باد برای حرکت استفاده می کنند. تمام ابزارهای بادی دارای یک کمپرسور هستند که ابعاد و ظرفیت آن بر اساس مدل دستگاه و توان آن تعیین می شود. در این کمپرسور هوای فشرده وجود دارد که از طریق اتصالات مخصوص مانند شلنگ به دستگاه هدایت می شود.

ابزارهای بادی از نظر میزان استهلاک، وزن، قیمت، طول عمر، کارایی و … در جایگاه بسیار ویژه ای قرار دارد و دستگاه هایی که با این مکانیزم تولید می شوند برای مصارف صنعتی، نیمه صنعتی، خانگی، کارگاهی و … مناسب هستند.  برای آنکه طول عمر ابزارهای بادی افزایش پیدا کند باید به طور مداوم روغن کاری شوند و از عوامل محیطی مخرب از جمله گرد و غبار، تابش مستقیم نور خورشید، رطوبت  و … در امان بمانند.

انواع ابزارآلات بادی

  • جغجغه بادی
  • فرزانگشتی بادی

سنباده بادی لرزاناگر برای اولین بار قصد دارید با استفاده از برقی یا شارژی، سوراخی در یک سطح استفاده کنید و نحوه کار با آن را نمی دانید، در این مقاله از با ما همراه باشید تا بتوانید بدون نگرانی با دریل کار کنید.
اگر به دنبال نحوه کار با دریل هستید حتما دریل خانگی یا صنعتی مناسب خود را خریداری کرده اید. اما اگر همچنان در این مرحله هستید بهتر است مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید با شناخت کامل تری دست به خرید دریل بزنید.
در مقاله شناخت مهم ترین قسمت های دریل یعنی، موتور، سه نظام و مته را به شما معرفی کردیم. شما هنگام کار با دریل با برخی از این اجزاء از جمله سه نظام و مته ارتباط مستقیم دارید و با برخی دیگر مانند موتور به صورت غیر مستقیم در ارتباط هستید.

 

 

مراحل کار با دریل

مرحله اول : آمادگی قبل از شروع کار

قبل از اینکه دریل را در دست بگیرید و کار با دریل را شروع کنید، لازم است احتیاط های لازم برای شروع کار با دریل را در نظر بگیرید.
پوشیدن لباس کار مناسب نه تنها برای کار با دریل، بلکه برای هر کاری که با ابزارهای برقی انجام می دهید لازم و ضروری است. اگر لباس کار ندارید، برای احتیاط لباس های گشاد نپوشید.
استفاده از عینک و محافظ گوش برای پیشگیری از آسیب به چشم و گوش توصیه می شود. مخصوصا اگر هر روز باید با دریل کار کنید، لباس کار، عینک و محافظ گوش را حتما تهیه کنید.
اگر از طلا و انواع رساناهای دیگر به طور معمول استفاده می کنید، بهتر است برای کار با دریل و سایر ابزارهای برقی از آن ها استفاده نکنید.

برای مشاهده و اطلاع از لیست قیمت تجهیزات ایمنی کار در فروشگاه سوپر ابزار پارس روی لینک های زیر کلیک کنید.

 

 

مرحله دوم : انتخاب مته مناسب

همانطور که میدانید انواع مته با کارایی متفاوتی وجود دارد که شما متناسب با سطحی که قرار است حفره ای در آن ایجاد کنید باید بهترین نوع مته را انتخاب کنید.
در انتخاب مته، جنس سطح و طول سوراخی که قرار است ایجاد شود اهمیت دارد.

برای مشاهده و اطلاع از لیست قیمت انواع مته در فروشگاه سوپر ابزار پارس روی لینک های زیر کلیک کنید.

مرحله سوم : قرار دادن مته داخل سه نظام

برای قرار دادن مته باید سه نظام را در خلاف جهت ساعت بچرخانید تا دندانه های آن باز شود. حال باید مته را داخل سه نظام قرار داده و سه نظام را بچرخانید تا مته درون آن محکم قرار گیرد. برای محکم کردن سه نظام دستی، از آچار مخصوص آن استفاده کنید تا مطمئن شوید که مته و سه نظام کاملا محکم شده اند. سه نظام های خودکار این کار را بدون آچار انجام می دهند.
بعد از قرار دادن مته، حتما آچار را از سه نظام جدا کنید.

 

مرحله چهارم : آماده کردن سطح کار

 

  • اطمینان از ثابت بودن سطحی که با دریل کار میکنید مهمترین ضرورت است. اگر بر روی دیوار کار می کنید نگرانی از بایت ثابت بودن سطح ندارید، اما اگر بر روی تکه ای چوب کار می کنید لازم است آن را با گیره ثابت نگه دارید و به این ترتیب با دو دست می توانید از دریل استفاده کرده و کنترل بیشتری بر روی دریل داشته باشید.
  • باید اطمینان کنید که سطح شما برای فرو رفتن مته در آن مشکلی ندارد. مثلا از بابت دیوار اطمینان حاصل کنید که محل دریل کاری سیم کشی برق نداشته باشد و اینکه با ضربه زدن به دیوار اطمینان پیدا کنید که پشت دیوار ستون فلزی نباشد.
  • پس از این اطمینان لازم است در سطح فرورفتگی ایجاد کنید.برای مثال اگر سطح شما چوبی است،  نقطه ای که قرار است با مته سوراخ شود را علامت زده و با میخ ضربه ای به آن وارد کنید.
  • استفاده از یک نوار چسب در محل سوراخ می تواند از لب پر شدن سطح جلوگیری کند.

 

مرحله پنجم : روشن کردن دریل و ایجاد سوراخ

 

  • برای جابه جایی دریل از سیم آن استفاده نکنید.
  • قبل از اتصال به برق از خاموش بودن دریل مطمئن شوید و دست خود را از روی کلید آن بردارید.

 

  • دریل را به صورتی در دستان خود قرار دهید که کاملا عمود بر سطح مورد نظرتان باشد.
  • برای ایجاد سوراخ به اندازه کافی فشار وارد کنید. اگر فشار شما کم باشد دریل در دستان شما شرع به لغزیدن می کند. همچنین اگر فشار زیادی به دستگاه وارد کنید، باعث خرابی دستگاه و افت دور موتور آن می شوید و همچنین چرخش مته را دچار اشکال می کند
  • در ابتدا سرعت دریل کم کنید و سپس در صورت نیاز سرعت آن را افزایش دهید. اما بطور کلی برای ایجاد سوراخ در سطوح چوبی سرعت زیاد و برای سطوح فلزی سرعت کم مناسب است.
  • هنگام کار با دریل مته بسیار داغ می شود و احتمال شکستن آن زیاد می شود. به همین دلیل اگر برای طولانی مدت با دریل کار می کنید، باید مته آن را در آب خنکی قرار داده تا خنک شده و از شکستن آن جلوگیری شود.
  • اگر هنگام کار با دریل متوجه شدید در سوراخ پیشروی ندارد، با اعمال فشار سعی در جلو راندن مته نداشته باشید و اینکار فشار بسیاری به دریل وارد می کند. مته را از سوراخ خارج کنید تا براده های برش خورده از سوراخ خارج شود و پس از آن دوباره به دریل کاری ادامه دهید.
  •  در هنگام دریل کاری برای اینکه سوراخ را بزرگ تر نمایید هیچگاه دریل را به راست و چپ و یا حالت دورانی حرکت ندهید تا سه نظام و گیربکس دریل در امان بماند.
  • اگر دیوار را دریل کاری می کنید، تمام طول مته را داخل سوراخ دیوار نکنید تا سه نظام با دیوار برخورد نداشته و باعث آسیب به سه نظام نشود.

مقالات مرتبط با دریل

 

  • بکس بادی
  • پرچ کن بادی

دریل بادیامکان ندارد که نام دریل به گوشتان نخورده باشد. دریل‌ها یکی از پرکاربرد‎‌ترین ابزارهایی هستند که در دنیای صنعت از آن‌ها استفاده می‌شود. این ابزار فوق‌العاده از سالیان دور وارد صنعت شده و مدل‌های بسیاری از آن تولید شده است. اولین مدل‌های دریل به صورت دستی و با استفاده از اهرمی مخصوص کار می‌کردند. اما امروزه دریل‌ها مدل‌های فراوانی مانند دریل‌های برقی، شارژی پنوماتیک و… دارند که می‌توان از آن‌ها در هر کارگاه و صنعتی استفاده کرد.

یکی از پر‌کاربردترین مدل‌های دریل، پیچ گوشتی برقی یا همان دریل پیچ گوشتی می‌باشد. این دستگاه از نظر شکل و ظاهر با همدیگر بسیار مشابه هستند و همین موضوع نیز باعث شده بسیاری از افراد این دو دستگاه را با یکدیگر اشتباه بگیرند. اگر دریل در کارگاه یا منزل خود دارید و نیازمند یک پیچ گوشتی برقی یا شارژی هستید، حتما نیاز نیست به سمت خرید آن بروید.

شما می‌توانید به راحتی دریل را به پیچ گوشتی برقی تبدیل کنید و از آن برای باز و بسته کردن انواع پیج‌ها بهره ببرید. اگر می‌خواهید با مراحل انجام این کار و نکات مربوطه آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به شما می‌آموزیم تا چگونه یک دریل را به یک پیچ گوشتی برقی تبدیل کنید. اگر هم قصد دارید می‌توانید محصولات فروشگاه اینترنتی ما را بررسی و به صورت آنلاین خریداری کنید.

دریل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دریل یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزارآلات در دنیای صنعت می‌باشد. این ابزار برقی فوق‌العاده برای سوراخ کاری انواع سطوح استفاده می‌شود. از متریال‌های سخت مانند فولاد و سرامیک گرفته تا متریال‌های‌ نرمی مانند گچ، نئوپان، چوب و . این نکته را در نظر داشته باشید که برای سوراخ کاری هر کدام از این سطوح باید از مته و دریل مخصوص استفاده کرد؛ به طور مثال دریل‌هایی که برای سوراخ کردن دیوارهای گچی کاربرد دارند، توان سوراخ کردن سرامیک و فلزهای سخت را نخواهند داشت.

دریل‌های قوی نیز برای سوراخ کردن این سطوح از مته‌های مقاومی مانند مته الماسه استفاده می‌کنند. شما عزیزان می‌توانید بسته به نیاز خود انواع دریل را در قدرت‌های مختلفی تهیه کنید. دریل‌ها از ضعیف‌ترین تا قوی‌ترین مدل در بازار موجود بوده و در برند‌های مختلفی تولید می‌شوند. بهترین دریل‌های خارجی توسط برندهای بوش، ماکیتا و هیوندای تولید می‌شوند. این درحالی است که می‌توانید دریل‌های باکیفیتی را از برند آروا یا رونیکس که برند‌هایی ایرانی هستند خریداری کنید.

پیچ گوشتی برقی چیست و چه تفاوت‌هایی با دریل دارد؟

همانطور که اشاره کردیم دریل‌ها مدل‌های متفاوتی داشته و دارای انواع مختلفی هستند. یکی از بهترین و کاربردی‌ترین مدل‌های دریل، دریل پیچ گوشتی است که از آن تنها می‌توان برای باز و بسته کردن پیچ‌ها استفاده کرد. دریل پیچ گوشتی ظاهری مشابه به دریل معمولی دارد و همین موضوع موجب شده بسیاری از افراد هنگام خرید این دو نوع دریل را با یکدیگر اشتباه بگیرند.

دریل‌های پیچ گوشتی همانند دریل معمولی در مدل‌های شارژی و برقی تولید می‌شوند. مدل‌های شارژی قدرت کمتری نسبت به مدل‌های برقی دارند؛ زیرا مدل‌های برقی برای تامین انرژی خود از برق مستقیم شهری و دریل‌های شارژی از باتری استفاده می‌کنند؛ اما بر خلاف پیچ گوشتی برقی، از پیچ گوشتی‌های شارژی می‌توانید در هر جایی که حتی برق نیز وجود ندارد نیز استفاده کنید. برند های برتر ابزارآلات برقی به تولید دریل پیچ گوشتی برقی و شارژی نیز می پردازند. برند هایی مانند رونیکس، آروا، بوش، توسن، هیوندای و . شما می توانید هر کدام از مدل های مد نظر خود را انتخاب و از فروشگاه ما با قیمتی مقطوع و مناسب خریداری کنید.

آیا می‌توان از دریل به عنوان پیچ‌گوشتی استفاده کرد؟

سوالی که بسیاری از افراد زمان خرید دریل معمولی از ما می‌پرسند این است که آیا می‌شود از دریل معمولی به عنوان پیچ گوشتی برقی نیز استفاده کرد یا خیر؟ در پاسخ به سوال شما می‌توان گفت بله؛ هر دوی این دستگاه‌ها دارای موتور‌هایی هستند که مته را به شکل دروانی چرخش می‌دهند. شما عزیزان می‌توانید با تهیه مته‌های مخصوص دریل پیچ گوشتی، آن را در دریل معمولی قرار داده و پس از تنظیم سرعت به باز و بسته کردن پیچ مورد نظر بپردازید.

این نکته نیز حائز اهمیت است که برای باز و بسته کردن پیچ‌ها با کمک دریل معمولی باید قابلیت تنظیم سرعت در دریل وجود داشته باشد. در غیر این صورت به دلیل سرعت چرخش بالای دریل‌های معمولی نمی‌توانید پیچی را به کمک آن‌ها باز کنید. از طرفی دیگر این نکته را باید بدانید که نمی‌توان این چرخه را برعکس کرد؛ یعنی نمی‌توان از پیچ گوشتی برقی به عنوان دریل استفاده کرد.

حتی امتحان کردن این کار نیز اشتباه بوده و می‌تواند به موتور دستگاه آسیب بزند. دریل پیچ گوشتی توانایی سوراخ کاری را نداشته و صورتی که تلاش به سوراخ کردن حتی گچ دیوار کنید، موتور پیچ گوشتی دچار مشکل می‌شود.

چه سرعتی برای پیچ‌کاری بهتر است؟

یکی از نکته‌های بسیار مهمی که هنگام استفاده از دریل به عنوان پیچ گوشتی برقی باید در نظر داشته باشید سرعت پیچ کاری است. همانطور که می‌دانید اکثر مدل‌های دریل دارای آپشنی هستند که به شما اجازه تعیین سرعت چرخش را می‌دهند. با توجه به این ویژگی شما می‌توانید با کمک کلید چرخشی که روی پدال پاور دریل قرار گرفته سرعت آن را تنظیم کنید.

سرعتی که برای پیچ کاری با استفاده از دریل پیشنهاد می‌شود سرعت بسیار کمی می‌باشد. هر چه سرعت پیچ کاری کمتر باشد، تمرکز و تسلط شما به پیچ بیشتر خواهد بود. در صورتی که سرعت دستگاه را کاهش ندهید، پیچ از مته جدا شده و امکان آسیب رسیدن به سطح کار وجود دارد.

تنظیم گشتاور چیست؟

تنظیم گشتاور در واقع همان ویژگی است که به شما اجازه تنظیم سرعت دریل را می‌دهد. این ویژگی در اکثر دریل‌های معمولی وجود دارد و بسیار کاربردی می‌باشد. در دریل‌های پیچ گوشتی یا این ویژگی وجود نداشته و یا به صورت دو حالته قرار گرفته است. با تعویض حالت دستگاه بین این دو حالت می‌توانید سرعت چرخش مته پیچ گوشتی را کم و زیاد کنید.

گشتاور در واقع قدرتی که دستگاه به مته وارد کرده و باعث چرخش آن می‌شود را نشان می‌دهد. هر چه گشتاور دستگاه کمتر شود سرعت چرخش مته نیز کاهش می‌یابد. در دریل‌های معمولی می‌توانید گشتاور دستگاه را به کمک پیچی که دوری پدال پاور وجود دارد تنظیم و بستن پیچ را برای خود راحت‌تر کنید. پیشنهاد می‌شود ابتدا از سرعت پایین کار خود را آغاز کنید تا حالت ایده‌آل کار با دستگاه دستتان بیاید.

برای تبدیل دریل به پیچ‌گوشتی شارژی به چه مته‌هایی نیاز داریم؟

برای تبدیل یک دریل برقی به پیچ گوشتی برقی باید مراحل این کار را به شکل دقیق انجام دهید. این کار روندی ساده و سریع دارد. اما در حین این روند باید به نکات مهمی توجه کنید که ممکن است در نتیجه کار موثر باشد. مراحل تبدیل دریل به پیچ گوشتی برقی شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. برای تبدیل دریل به پیچ‌گوشتی شارژی یک مته مناسب انتخاب کنید

همانطور که می‌دانید انواع مختلفی از پیچ‌ها در صنعت وجود دارد. در واقع دستگاه‌های مختلف از پیچ‌های خاصی برای سفت کردن قطعات خود استفاده می‌کنند. هر نوع پیچ کاربرد خاص خود را داشته و دارای شکل مختلفی می‌باشد.

رایج‌ترین نوع پیچ‌های دو سو، چهار سو و ستاره‌ای هستند. برای باز کردن هر کدام از این پیچ‌ها به مته متناسب آن نیاز دارید. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود قبل از هر کاری مته‌های مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. شما عزیزان می‌توانید بسته‌های مخصوص مته دریل پیچ گوشتی را بخرید که درونشان پر از مدل‌های مته برای انواع پیچ‌ها می‌باشد.

  1. مته پیچ گوشتی را داخل سه نظام دریل قرار دهید

پس از انتخاب مته مد نظر و متناسب با پیچ بایستی مته را داخل سه نظام دریل قرار دهید. همه ما با سه نظام ها آشنایی داریم و می‌دانیم که چه نقش مهمی را در دستگاه دریل ایفا می‌کنند. سه نظام‌ها دارای سایز‌های مختلفی هستند که معمولا از سه پایه فولادی تشکیل شده‌اند.

شما عزیزان می‌توانید انواع مته را درون آن قرار داده و با محکم کردن به سوراخ کاری یا پیچ کاری توسط دریل بپردازید. در این مرحله باید مته را به شکل صحیح داخل سه نظام قرار داده و سه نظام را با استفاده از آچار سه نظام یا دست خود سفت کرده تا از محکم بودن مته اطمینان پیدا کنید.

  1. دریل را محکم نگه دارید

مهم‌ترین مرحله‌ای که در باز و بسته کردن پیچ توسط دریل‌ها وجود دارد این است که باید دریل را محکم و به صورت ثابت نگه دارید. هرگز دریل‌ها را با پیچ گوشتی برقی یکسان ندانید. دریل‌ها وزن بیشتری نسبت به پیچ گوشتی برقی داشته و قدرت آن‌ها نیز بیشتر می‌باشد.

در صورتی که این دستگاه را به شکل محکم نگه ندارید ممکن است به خود یا قطعه کار آسیب وارد کنید. همچنین اگر سرعت دریل را تنظیم نکرده‌اید باید ابتدا این کار را انجام و سپس به مرحله بعدی تبدیل دریل به دریل پیچ گوشتی بروید.

  1. بستن یا باز کردن پیچ

در این مرحله که اصلی‌ترین مرحله باز و بسته کردن پیچ با استفاده از دریل می‌باشد، باید ابتدا دریل را با سرعت پایین به حرکت در بی‌آورید. دریل‌ها قدرت بالایی داشته و می‌توانند سرعتی معادل 2000 دور در دقیقه را داشته باشند. این سرعت برای باز و بسته کردن پیچ اصلا مناسب نبوده و باعث انحراف دستگاه از روی پیچ می‌شود.

سرعت دستگاه را روی کمترین حالت خود گذاشته و به آرامی پدال آن را بفشارید. پس از اطمینان از محکم بودن جای پیچ و قرارگیری صحیح مته روی آن می‌توانید سرعت را کمی بیشتر کرده و فشار بیشتری به پیچ وارد کنید. توجه داشته باشید که وارد کردن فشار بیش از حد به دستگاه می‌تواند باعث آسیب دیدن آن شده و حتی در برخی مواقع نیز باعث آسیب دیدن به سطح کار شود. پس این نکته را در نظر داشته باشید و به درستی از دستگاه استفاده کنید.

تفاوت پیچ گوشتی برقی و دریل

قبل از اینکه دریل خود را به پیچ گوشتی برقی تبدیل کنید نکته‌ای هست که باید در رابطه با این دستگاه‌ها بدانید. این دو دستگاه یعنی دریل و پیچ گوشتی برقی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که باعث شده در برخی موارد کاربرد‌های متفاوتی نیز داشته باشند. پیچ گوشتی برقی دارای اندازه کوچکتری نسبت به دریل بوده و همین امر نشان دهنده استفاده از موتوری ضعیف تر در آن می‌باشد.

اکثر دریل‌های پیچ گوشتی به صورت شارژی بوده و از باتری های قوی که بین 2500 تا 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارند، استفاده می‌کنند. پیچ گوشتی شارژی به دلیل اندازه کوچکی که دارد جابجایی راحت‌تری داشته و هنگام استفاده طولانی دستان شما را اذیت نخواهد کرد. دریل‌های پیچ گوشتی را می‌توان تنها برای باز و بسته کردن پیچ ها استفاده کرد.

برای اجاره هیلتی در تهران در سایت ما با بهترین قیمت و کیفیت کلیک کنید.

قدرت پایین این دستگاه قابلیت سوراخ کردن هیچ سطحی را ندارد. این در حالی است که دریل‌ها علاوه بر سوراخ کاری می‌توانند برای پیچ کاری نیز استفاده شوند. اگر قدرت خرید پیچ گوشتی شارژی را دارید می‌توانید از این دستگاه برای باز و بسته کردن راحت‌تر پیچ‌ها بهره ببرید. در غیر این صورت با تبدیل  دریل به پیچ گوشتی برقی نیاز شما برطرف خواهد شد.

نتیجه‌گیری

دریل‌ها یکی از پراستفاده‌ترین ابزار‌ها در دنیای صنعت هستند. این دستگاه فوق‌العاده کاربردی را می‌توان برای سوراخ کردن انواع سطوح مانند سطوح چوبی، سرامیکی، فولادی، فلزی و استفاده کرد. مدل‌های فراوانی از این دستگاه وجود دارند که هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را داشته و در موقعیت‌های مختلفی استفاده می‌شوند. دریل پیچ گوشتی یکی از مدل‌های دریل است که برای باز و بسته کردن پیچ‌ها استفاده می‌شود.

در صورتی که قدرت خرید دریل پیچ گوشتی را ندارید می‌توانید از دریلی که در کارگاه یا خانه خود دارید به عنوان یک پیچ گوشتی برقی استفاده کنید. مراحل و نکات تبدیل کردن دریل به دریل پیچ گوشتی را در این مقاله با هم بررسی کردیم و امیدواریم که برای شما مفید واقع بوده باشد.

همچنین شما عزیزان می‌توانید در فروشگاه ما انواع مدل‌های دریل، پیچ گوشتی برقی و شارژی و دیگر ابزارآلات برقی را با قیمتی مناسب و گارانتی‌های معتبر خریداری کنید. ما در فروشگاه خود انواع ابزارآلات با کیفیت و اصل را به صورت اینترنتی به فروش می‌رسانیم.

سوالات متداول

  1. آیا دریل معمولی با دریل پیچ گوشتی یکسان است؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که دریل معمولی با دریل پیچ گوشتی یکسان است. اما اینطور نیست دریل‌های معمولی تنها برای سوراخ کاری دیوارها استفاده می‌شوند. البته به کمک روش‌هایی که در این مقاله بررسی کردیم می‌توان از این دستگاه برای پیچ کاری نیز استفاده کرد. اما دریل پیچ گوشتی یا همان پیچ گوشتی برقی تنها برای باز و بستن پیچ‌ها استفاده شده و کاربرد دیگری به شما ارائه نخواهد داد.

  1. آیا می‌توان از دریل پیچ گوشتی برای سوراخ کاری استفاده کرد؟

دریل پیچ گوشتی تنها برای پیچ کاری انواع پیچ‌ها کاربرد دارد. این دستگاه قدرت محدودی داشته و نهایت سرعتی که می‌تواند تولید کند معادل 700 الی 900 دور در دقیقه می‌باشد. به همین دلیل نمی‌توان از این دستگاه انتظار داشت که حتی ساده‌ترین سطوح مانند دیوار گچی را سوراخ کند.

  1. بهترین مدل‌های دریل پیچ گوشتی شامل چه مدل‌هایی می‌شود؟

دریل پیچ گوشتی دارای مدل‌های بسیار زیادی می‌باشد. این مدل‌ها به دو دسته برقی و شارژی تقسیم می‌شوند که هر کدام در پروژه‌ها و مکان‌های خاصی کاربرد مخصوص خود را دارند. اما اگر به دنبال خرید بهترین مدل‌ها هستید می‌توانید پیچ گوشتی‌های برقی یا شارژی برند‌های بوش، ماکیتا، هیوندای، توسن، آروا و رونیکس را خریداری کنید که با به شما برند بوش را پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

دکمه بازگشت به بالا