بین الملل

تحرکات نظامی اسرائیل پس از حمله به کنسولگری ایران

به گزارش تیتر اول دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم روز دوشنبه نشستی را برای تایید طرح نظامی در مقر فرماندهی شمال سرزمین‌های اشغالی برگزار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، هاگاری در ادامه افزود رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی طی این جلسه طرح‌هایی را برای مراحل بعدی جنگ تصویب و وضعیت را ارزیابی کرد.

به گزارش تیتر اول این تصمیم در حالی گرفته شده که تلویزیون دولتی الاخباریه سوریه روز دوشنبه گزارش داد رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد.

در این حمله بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

«حسین اکبری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه روز دوشنبه، با بیان این‌که در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بین پنج تا ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند، گفت: «ساختمان کنسولگری ایران در دمشق توسط جنگنده‌های اف-۳۵ و با ۶ موشک مورد حمله قرار گرفته است.»

بنا به گزارش‌ المیادین سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا زاهدی» از فرماندهان سپاه قدس در سوریه در میان شهدا است.

پیشتر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «ما درخصوص حمله‌ای که توسط رسانه‌های خارجی گزارش شده اظهارنظر نمی‌کنیم و به تمرکز روی اهداف جنگی‌مان (در غزه) ادامه می‌دهیم.»

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که بمباران در سوریه پیامی از سوی ارتش اشغالگر به حزب الله است.

شبکه تلویزیونی اسرائیل افزود که ارتش منتظر خروج کنسول ایران بود و محمدرضا زاهدی، یکی از فرماندهان سپاه قدس را هدف قرار داد.

311311

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا