اقتصادی

رستم قاسمی می‌رود یا می‌ماند؟

شایعه استعفای رستم قاسمی و عدم حضور وی در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به گمانه زنی ها مبنی بر خروج قریب الوقوع وی از وزارت راه و شهرسازی دامن زده است. البته هنوز هیچ خبر رسمی در این زمینه منتشر نشده است.

به گزارش تیتر اول، هنوز چهار روز از اخبار باقی مانده است تکذیب استعفای رستم قاسمی از زمان وزارت راه و شهرسازی نگذشته بود که این موضوع دوباره در شبکه های اجتماعی مطرح شد.

بر اساس آخرین اخبار، رستم قاسمی به تازگی استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرده است. وی در جلسه روز چهارشنبه چهارم آبان 1401 هیأت وزیران شرکت نکرد و به گمانه زنی ها درباره استعفای وی دامن زد. گزینه های جایگزینی برای جانشینی رستم قاسمی مطرح شده است اما هنوز چیزی مشخص نیست و حتی سخنگوی دولت هم درباره استعفای قاسمی و احتمال جایگزینی او صحبتی نکرده است.

دلایل اصلی استعفا

موضوع بیماری قاسمی ماه هاست که بر سر زبان ها افتاده است. این موضوع در کنار کند شدن روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، انتقادات کارشناسان و برخی نمایندگان مجلس را برای ساکنان طبقه پانزدهم خانه دودمانی به دنبال داشت. علاوه بر این، دستگیری قاسم مکارم مشاور رستم قاسمی در اوایل شهریور ماه نیز جنجال به پا کرد.

از جمله انتقادات وزیر راه و محیط زیست، کندی اجرای نهضت ملی مسکن با هدف ساخت چهار میلیون واحد مسکونی است. این پروژه بیش از یک سال است که آغاز شده و تاکنون یک میلیون و 600 هزار واحد زمین ایمن سازی شده و 194 هزار واحد نیز به مرحله فونداسیون رسیده است.

صداهای انتقادی از سطح کارشناسی تا صندلی های سبز بهارستان به اجرای رستم قاسمی رسیده است. اقبال شکری یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس در 20 آبان گفت: به نظر من رئیس جمهور محترم بررسی کنند، اگر آقای مهندس قاسمی نتوانند کار را به اتمام برسانند باید تصمیم دیگری گرفته شود.

مجلس هفته آینده تعطیل است و شاید تصمیم جدیدی در مورد وزارت راه و محیط زیست شهری به این زودی ها گرفته نشود. به جرات می توان گفت رستم قاسمی همچنان وزیر است و حتی شنیده شده که شنبه هفته آینده در محل کار خود خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا