بهترین های کسب و کارعمومی

ویترین و بوفه چوبی چیست؟ تفاوت مهم بین ویترین و بوفه چوبی

بوفه و ویترین چیست؟ تفاوت بین بوفه و ویترین و نکاتی که باید بدانید

ویترین و بوفه چوبی تانیل چوب نمایشگری برای نمایش و نگهداری ظروف و وسایل تزئینی است، اما چگونه بهترین طرح و محصول را برای دکوراسیون منزل انتخاب کنیم و چگونه از آن مراقبت کنیم؟

شاید یادتان باشد کابینت های چوبی که پنجره بودند تا اینکه ترکیب چوب و شیشه به ویترین و بوفه تغییر نام داد و زیبایی این ترکیب هر روز بیشتر به چشم می خورد. در سال های اخیر، بوفه ها و ویترین ها جزء لاینفک منازل ایرانیان به حساب می آمدند، اما با افزایش جمعیت و کوچک شدن فضای زندگی، به تدریج جایگزین قفسه های دیواری شدند.

بوفه و کمد از وسایل ضروری هستند که اغلب در خانه اکثر ایرانیان یافت می شود. از مدل ها و کابینت های بوفه معمولا برای نمایش میزهای کریستالی شیک، زیبا و گران قیمت در دکوراسیون اتاق نشیمن یا پذیرایی خانه استفاده می شود. مانند هر مبلمان دیگری برای دکوراسیون منزل شما، انواع مختلفی از بوفه ها و کمدهای نگهداری در بازار وجود دارد، اما شکل نهایی این واحد در نهایت با توجه به نحوه استفاده شما و نیاز به بوفه یا ویترین مشخص می شود.

هنگامی که مدل مناسب را خریداری کردید، باید تصمیم بگیرید که آنها را در کجای خانه خود قرار دهید. بوفه ها فضای زیادی از اتاق را اشغال می کنند، بنابراین باید آنها را در مکان های ساکت تری در اطراف آنها قرار دهید. ایده خوبی است که بوفه ها را در مکان هایی قرار دهید که نیاز به ذخیره سازی دارند. در برخی موارد قرار دادن بوفه در آشپزخانه زیبایی مکان را دو چندان می کند، از طرفی دسترسی آسان به ظروف را فراهم می کند.

اگر می خواهید ظروف چینی و کریستالی شیک خود را روی بوفه خود به نمایش بگذارید و جای مناسبی برای نگهداری قاشق، چنگال و بشقاب استیل خود داشته باشید، باید به دنبال مدل هایی با رویه شیشه ای و کشوهای نگهداری باشید. . از طرفی اگر به دنبال بوفه ای در اتاق نشیمن و غذاخوری صرفاً برای نگهداری و نگهداری وسایل و ظروف خود هستید، انتخاب مدل های کوتاه و بلند تنها با فضای ذخیره سازی گزینه مناسب تری خواهد بود.

بوفه چیست و چه تفاوتی با ویترین دارد؟

بوفه و استند یکی دیگر از انواع نمایشگر است که زیبایی منحصر به فردی به دکوراسیون منزل می بخشد. این دو وسیله کاربردی نیستند بلکه تزئینی هستند، ظرف غذا از ظرف عمودی بزرگتر است و معمولا ظروف تزئینی بزرگی در آن قرار می دهند. از آنجایی که کابینت های چوبی بسته و دارای درب هستند، گرد و غبار کمی روی محتویات آن جمع می شود که برای خانم های خوش سلیقه مهم است. استند برخلاف بوفه در اندازه های کوچک تولید می شود. بنابراین بیشتر برای افرادی با شرایط کم و محدود مناسب است.

تفاوت بین بوفه و استند در دو موقعیت مهم است:

اول اینکه کناره ها درب دارند و بعد از قرار دادن غذا در داخل آن بسته می شود و برای خانه هایی که بچه های کوچک دارند بهترین گزینه است اما استندها درب ندارند و وسایلی که در آن قرار می گیرند به راحتی قابل دسترسی هستند. .

تفاوت دیگر این است که بوفه ها تقریبا شبیه کمد لباس های زیبا هستند و می توان گفت مکان های ایده آلی برای نگهداری اشیا هستند. در نتیجه عمق بیشتری برای نگهداری اقلام دارند، اما استندها عمق کمتری دارند، بنابراین در هر قسمت فقط می توان از یک وسیله تزئینی استفاده کرد.

و در آخر لازم به ذکر است که از آنجایی که استندها جنبه تزئینی دارند به نظر می رسد بیشتر از بوفه به خانه زیبایی می بخشند. در ادامه مطالب مفید مربوط به روش های نظافت، درختان مورد استفاده برای ساخت بوفه ها و غرفه ها و … را جمع آوری کردیم.

نمونه اختیاری

بوفه در مدل های مختلف در بازار موجود است. شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون و وسایل پذیرایی، طرح بوفه مناسب را انتخاب کنید. امروزه دراورها در طرح های مختلف کاربردی و مدرن تولید می شوند. کمدهای چوبی و ام دی اف از محبوب ترین طرح های کمد هستند اما به طور کلی طرح های کمد به دو نوع کلاسیک (شاه) و مدرن تقسیم می شوند.

بوفه سلطنتی (کلاسیک)

بوفه های کلاسیک برش خورده از چوب و بسیاری از کارهای تزیینی با خطوط منحنی به دکوراسیون اتاق نشیمن و ناهارخوری شما روشنایی و ظرافت می بخشد. هنگام استفاده از بوفه به روش سنتی، طراحی خانه خود را در نظر بگیرید. با انتخاب این نوع بوفه برای دکوراسیون منزل خود به راحتی می توانید با بسیاری از وسایل تجملاتی از جمله عتیقه جات و اشیای قیمتی کنار بیایید. برخی از این موارد را که می توان در اتاق غذاخوری برای بوفه قرار داد و نمایش داد، جابه جا کنید. علاوه بر این، بسته به مبلمان و دکوراسیون منزل خود می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی را در بوفه و ویترین قرار دهید.

بوفه مدرن

برای دکوراسیون های مدرن باید از نوع تابلوها و نمایش هایی استفاده کنید که ساده ترند و تزیینات زیادی ندارند. خطوط ساده و کلاسیک از ویژگی های سبک مدرن است. طراحی مدرن می تواند فقط یک طبقه ساده برای نمایش بشقاب ها یا تزئینات شما باشد و با نشان دادن محتویات چهار باغ و نه تزئین تابلوها و نمایشگرها، بیشتر گسترش یابد.

در سیستم سبک مهمترین نکته است

قبل از جستجوی مکان مناسب برای نمایشگرها و قفسه ها، مهم ترین نکته، نوع نمایشگر برای مقایسه با سایر تجهیزات است. به یاد داشته باشید، اگر از نمایشگرهایی با ظاهر کلاسیک استفاده می کنید، باید آنها را با مبلمان قدیمی ترکیب کنید تا به خوبی در دکوراسیون شما بدرخشند و بر خلاف مبلمان جدید، یک صفحه نمایش به سبک مدرن را در نظر بگیرید.

ابعاد خانه را فراموش نکنید

بوفه های کوتاه سبک جدید ویترین در طراحی داخلی هستند و به راحتی می توان از آنها در خانه های کوچکتر استفاده کرد زیرا فضای کمتری را اشغال می کنند. یک بوفه کوتاه را می توان زیر یک میز زیبا و خاص قرار داد تا دکوراسیون اتاق نشیمن شما را تکمیل کند. در فضای کوچک خانه خود از ویترین و بوفه های بزرگ استفاده نکنید. زیرا در این صورت نه تنها نمی توانید وسایل قیمتی خود را به نمایش بگذارید، بلکه بوفه مانند یک شی مزاحم در فضای داخلی خانه به نظر می رسد.

مکان مناسب برای بوفه در خانه

بهتر است بوفه ها را در محلی نزدیک اتاق غذاخوری قرار دهید تا به راحتی برای استفاده در دسترس باشند. اگر خانه کوچکی دارید، می توانید فضای داخلی خود را با ویترین کریستالی دو برابر کنید، فقط مراقب باشید که داخل ویترین خود را با کریستال های زیاد پر نکنید، زیرا این کار باعث می شود فضای شما پرتر به نظر برسد و در نتیجه، شلوغ تر، آهسته می توانید به راحتی تم بوفه یا ویترین خود را با ست ناهارخوری هماهنگ کنید و جلوه خاصی به فضای غذاخوری خود ببخشید، به راحتی می توانید یک ترکیب رنگ خاص برای هماهنگی بهتر ویترین و میز غذاخوری خود ایجاد کنید.

یک گوشه مناسب روی دیوار معمولا بهترین گزینه برای قرار دادن ویترین در نظر گرفته می شود، از ویترین جور دیگری استفاده کنید، فقط کمی خلاقیت به خرج دهید و به جای ظرف تزئینی از گلدان برای قرار دادن آن در ویترین استفاده کنید.

ویترین های امروزی را می توان با کمی تغییر در هر قسمت از دکوراسیون منزل شما قرار داد اما بهترین مکان برای قرار دادن آن ها در مثلث اتاق نشیمن، پذیرایی و آشپزخانه است. این ویترین را نیز می توان با دستان خود ساخت که با هنر دکوپاژ طراحی شده است. پس دست به کار شوید و یکی از آن ها را خودتان بسازید و از طراحی مقرون به صرفه خود لذت ببرید.

اگر قصد دارید ویترین و بوفه را در اتاق نشیمن قرار دهید، به یاد داشته باشید که مکانی که برای آن اختصاص می دهید باید در گوشه و کنار باشد و نمای نسبی داشته باشد، مبلمان شما باید نقطه کانونی دکوراسیون داخلی، ویترین های دکوراتیو باشد. . در پشت. آنها باید قرار گیرند. ویترین ها حتی می توانند بخشی از دیوار اتاق نشیمن یا اتاق ناهارخوری را اشغال کنند، لازم نیست گوشه ای از فضای خود را اشغال کنید، حتی اگر بخواهید می توانید از آنها در بیشتر کتابخانه خود استفاده کنید، هیچ قانون و مقرراتی متوقف نمی شود. . شما را منع نمی کند.

نظافت بوفه و محصولات چوبی

قبل از هر چیز مطمئن شوید که مبلمان چوبی منزل خود (مبلمان، کمد، بوفه و …) را از نور خورشید، منابع گرما و رطوبت دور نگه دارید. این عوامل باعث خشک شدن یا کمرنگ شدن و تغییر رنگ چوب می شوند. بنابراین، اولین قدم قبل از قطع برق، مراقبت صحیح از اشیاء چوبی است. اولین مرحله گرد و غبار است. برای تمیز کردن مبلمان چوبی و درخشش آن، گرد و غبار اولین قدم است. از یک پارچه کرکی یا پاک کننده ماهوت استفاده کنید و گرد و غبار روی سطوح چوبی را پاک کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از پارچه های خشن باعث خراش روی سطح چوب مورد نظر شما می شود، بنابراین آنها را فراموش کنید.

قدم بعدی در تمیز کردن و صیقل دادن اجسام چوبی، یافتن نوع خود چوب و روش تمیز کردن مناسب است. به عنوان مثال، هر روز تکه های مهره را با یک پارچه نرم پاک کنید تا از گرد و غبار شدن آنها جلوگیری شود. اگر لکه های سفید روی چوب دیدید، با مقدار کمی خمیر دندان آن ها را پاک کنید.

برقی کردن اشیاء چوبی با روغن خانگی

برای تمیز کردن مبلمان چوبی می توانید روغن خانگی درست کنید. برای تهیه این روغن به مقدار مساوی روغن کنجد و عصاره صمغ را بجوشانید. مواد را مخلوط کرده و با یک پارچه نرم روی سطح چوبی بمالید و به آرامی وسایل چوبی خود را تمیز کنید. این روغن یا هر روغن تجاری دیگری به ساختار چوب نفوذ می کند و مبلمان چوبی شما را برای سال های آینده تمیز و با درخشش طبیعی خود حفظ می کند.

مبلمان چوبی رنگ شده را تمیز کنید

برس مخصوصی را به سر جاروبرقی بچسبانید و سطح چوب یا چوب رنگ شده را با پارچه خشک تمیز کنید.

از بین بردن لکه از روی چوب

با یک اسفنج مرطوب لکه ها و اثر انگشت را از روی مبلمان چوبی پاک کنید. اسفنج را فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود، زیرا خیس شدن چوب باعث متورم شدن آن یا ایجاد لکه روی سطح می شود.

کاغذ تمیز کردن چسب به اشیاء چوبی

اگر به مبلمان چوبی خانه خود کاغذ چسبانده اید و می خواهید آن را بردارید، با چاقو یا اتو به چوب دست نزنید، زیرا این کار به مبلمان چوبی آسیب می رساند. در این صورت می توانید از روغن مایع کمک بگیرید. چند قطره روغن روی کاغذ بریزید و کمی صبر کنید سپس با یک پارچه نرم مالیده و این کار را تکرار کنید تا کاغذ کاملا از چوب جدا شود.

تمیز کردن و پرداخت محصولات چوبی صیقلی

برای تمیز کردن و تمیز کردن محصولات چوبی صیقلی، از محلول های پولیش مخصوص یا پارافین استفاده کنید. پارافین خراش های چوب را می پوشاند و تنها دو بار در سال باید این کار را انجام دهید. استفاده از محلول آسانتر از پارافین است، اما تعداد دفعات پولیش حدود 3-4 بار در سال است. پولیش های اسپری ساده ترین راه حل هستند اما به دلیل وجود سیلیکون می توانند سطح چوب را لغزنده یا به هم متصل کنند.

نکاتی برای تمیز کردن و جلا دادن مبلمان چوبی

هنگام صیقل دادن اجسام چوبی برای جلوگیری از اثر انگشت از دستکش پارچه ای استفاده کنید.

برای تهیه روغن های خانگی مراقب باشید که عصاره آدامس قابل اشتعال باشد و دود قوی ایجاد کند، بنابراین در فضای باز و دور از شعله و سیگار استفاده کنید. همچنین، هنگام مخلوط کردن روغن بذر کتان و عصاره صمغ، از دستکش های پلاستیکی برای جلوگیری از تماس با پوست خود استفاده کنید.

برای استفاده از سرکه می‌توان برچسب‌ها و برگردان‌های قدیمی را در سرکه آغشته کرد، بگذارید لحظه‌ای بماند و به آرامی با پارچه پاک کنید.

زیور آلات ساخته شده از چوب را می توان با پنبه دور چوب های چوبی پیچید، در آب خیس کرد و به آرامی شست. پس از این مرحله یک بار دیگر مقدار کمی پنبه را در آب خیس کنید و در نهایت سطح چرم را با یک پارچه کتان خشک کنید.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی بوفه چوبی و ویترین پرداختیم. همچنین اگر قصد خرید یکی از آنها یا هردو آنها و یا هر محصول چوبی دیگری را دارید ما به شما اکیدا توصیه میکنیم از فروشگاه تانیل چوب خرید کنید. و یا اگر در خارج از کشور هستید میتوانید از فروشگاه mister wils خرید کنید.

دکمه بازگشت به بالا