بین الملل

رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و جمهوری آذربایجان درباره تحولات منطقه

امروز یکشنبه «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کرده و از جمله، اقدامات لازم برای عادی‌سازی کامل روابط دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش تیتر اول، به نقل از سایت وزارت خارجه آذربایجان، این وزیران درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و همچنین وضعیت کنونی منطقه در دوره پسا درگیری گفت‌وگو کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی، موضوعات مرتبط با آخرین دیدارهای روسای مشترک کمیسیون دولتی جمهوری آذربایجان و ایران در زمینه همکاری‌های اقتصادی، تجارت و امور بشردوستانه و اقدامات بعدی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین دیدارهای سطح بالا و تماس‌های بین سازمانی میان دو کشور و هم‌چنین در زمینه نظامی، در توسعه روابط جمهوری آذربایجان و ایران بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وزارت خارجه آذربایجان اعلام کرد: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر خرسندی خود را از دیدار خود با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در چارچوب سفر به کشورمان برای شرکت در اجلاس نشست وزارتی دفتر هماهنگی کشورهای عدم تعهد (نم) اعلام کرد؛ جنبشی که در اوایل ژوئیه در باکو برگزار شد.

این وزیران در عین حال اقدامات لازم برای عادی‌سازی کامل روابط دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جیحون بایراموف در این گفت‌وگو خاطرنشان کرد که «علی‌رغم پیشنهادهای صلح آذربایجان و ابتکارات برای عادی‌سازی روابط در منطقه، تحریکات نظامی و سیاسی رهبری ارمنستان علیه تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان به این تلاش‌ها ضربه زده است.»

به گفته وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، وزیران خارجه دو کشور همچنین در مورد سایر موضوعات مورد علاقه طرفین تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا