استان ها

دولت سیزدهم پروژه‌های راه و شهرسازی نیمه تمام لارستان را فعال کرد

تیتر اول/فارس مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه طی دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در حوزه راه و شهرسازی رخ داد، گفت: با پیگیری‌ها و مساعدت‌هایی که از طرف دولت شد، تمام پروژه‌ها که مطالبات مردمی داشته است، شروع به فعالیت کردند.

حسن شبانی امروز، ۱۳ تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: جنوب فارس با توجه به قرار گرفتن در نزدیکی کشورهای حاشیه خلیج فارس و جزایر خلیج فارس چه از لحاظ راه و چه از لحاظ مسکن در شرایط ویژه قرار دارد.

وی افزود: در این سه سال دولت سیزدهم اتفاق خوبی رخ داد. اکثر پروژه‌های لارستان یا نیمه فعال یا غیر فعال بودند اما با پیگیری‌ها و مساعدت‌هایی که از طرف دولت شد تمام پروژه‌ها که مطالبات مردمی داشته است شروع به کار و فعالیت کردند.

شبانی در خصوص حوزه مسکن بیان کرد: در حوزه مسکن بیش از ۴۷ هزار نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در جنوب فارس داشتیم که از این تعداد ۱۶ هزار و ۷۰۳ نفر واجد شرایط بودند. با توجه به اختصاص بیش از ۳۰۰۰ هکتار زمین به این طرح، خوشبختانه از لحاظ تأمین زمین مشکلی نداریم و پروژه‌های این ۱۶ هزار نفر برای ساخت و شروع ساخت آماده است.

وی اظهار کرد: در بحث حوزه مسکن نیروهای مسلح بیش از یک هزار واحد مسکن تامین کردیم و همچنین ایثارگران و خانواده‌های شهدا کسانی که واجد شرایط بودند، زمین دریافت کردند.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: در بحث جوانی جمعیت و تأمین زمین، جزو استان‌های اول کشور هستیم. حدود یک هزار و ۸۱۵ قطعه تامین و واگذار شده است و حدود یک هزار و ۵۰۰ قطعه زمین آماده واگذاری است.

وی با بیان اینکه در حوزه احداث و ساخت راه‌ها ۲۱۷ کیلومتر بزرگراه و فرعی احداث شده است و ۱۶۰ کیلومتر راه به صورت بهسازی انجام شده است، گفت: با مشارکت خیرین تفاهم‌نامه احداث ۳۸۰ کیلومتر راه، بسته شده است که ۵۰ درصد بهسازی این راه‌ها توسط خیرین و ۵۰ درصد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور متقبل شده است.

شبانی اظهار کرد: در بخش بودجه جنوب در بخش راه و شهرسازی در سفر ریاست جمهوری حدود ۳ هزار میلیارد تومان از محل سفر بودجه تخصیص داده شد که افزایش ۸ برابری بودجه داشتیم.

وی با بیان اینکه در حوزه راهداری جنوب استان بیش از ۵ هزار کیلومتر خط کشی و ۱۷ نقطه پر تصادف برطرف شده است، گفت: حدود ۴ هزار۸۵۰ کیلومتر ایمن‌سازی جاده طی دولت سیزدهم در منطقه جنوب فارس داشتیم.

شبانی از احداث و مقاوم سازی ابنیه حدود ۱۲۵ ابنیه فنی منطقه جنوب فارس خبر داد و گفت: همچنین ۸ و نیم کیلومتر روشنایی طولی و ۶۱ کیلومتر روشنایی نقطه‌ای طی دولت سیزدهم داشتیم. حدود ۷۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده است و ۱۶۰ کیلومتر بهسازی راه‌های فرعی و روستایی داشتیم.

وی تصریح کرد: در بحث فنی و اجرایی پروژه‌هایی مثل کتابخانه بزرگ لارستان، کتابخانه اشکنان، آموزش فنی و حرفه‌ای مُهر، مجتمع فرهنگی ـ هنری خنج که همه این پروژه‌ها خوشبختانه یا به مرحله بهره‌برداری رسیده است، یا بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: در بحث رتبه‌بندی ادارات کل هم بر اساس شاخص‌های ترکیبی در بحث زمین، رتبه چهارم کشوری و در بحث مسکن و ساخت و مدیریت مالی رتبه ۶  کشوری را طی دولت سیزدهم کسب کردیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا