بین الملل

درخواست دبیرکل حزب‌الله برای راهپیمایی گسترده در روز قدس

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه جمعه در سخنرانی گفت که وقایع بیت المقدس، کرانه باختری و سوریه به هم ارتباط داشته و حول محور یک موضوع هستند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت که هفته آینده و در جریان روز جهانی قدس درباره رویدادهای اخیر در جنوب لبنان و نوار غزه صحبت خواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «از همگان برای مشارکت گسترده‌تر برای بزرگداشت روز جهانی قدس به عنوان مقابله‌ای که ملت فلسطین و ملت‌های منطقه در دفاع از قدس و مسجد الاقصی انجام می‌دهند، دعوت می‌کنم».

گروه‌های مقاومت فلسطین، در روزهای گذشته، در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه را هدف حمله راکتی خود قرار دادند.

به دنبال حملات مقاومت، در شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه وضعیت فوق‌العاده اعلام شد و از صهیونیست‌ها خواسته شد که به پناهگاه‌ها بروند.

یک منبع در گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه، بعدازظهر امروز (جمعه)، در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

منبع مذکور که اشاره‌ای به نام او نشده، گفت: «پاسخ به تجاوز اسرائیل در چارچوب قواعد درگیری صورت گرفت؛ قواعدی که به اشغالگران اجازه نمی‌دهد پا را فراتر بگذارند.»

وی در ادامه هشدار داد: «چنانچه اسرائیل مجددا به غزه تعرض کند، مستقیما به آن پاسخ داده خواهد شد. مقاومت تحولات میدانی به‌ویژه در قدس و مسجدالاقصی را دنبال می‌کند.»

این هشدار پس از آن مخابره شده است که ارتش رژیم صهیونیستی، صبح امروز، در شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه وضعیت عادی اعلام کرد.

جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت در شهرک‌های مجاور غزه به حالت عادی بازگشته و تمام دستورات صادره فوق‌العاده از این لحظه لغو می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود اشاره کرد دیگر لزومی ندارد شهرک‌نشینان در نزدیکی پناهگاه‌ها باشند.

311311

دکمه بازگشت به بالا