فرهنگ و هنر

بازطراحی بیش از ۱۰۰ کتابخانه در کشور

تیتر اول/لرستان معاون توسعه کتابخانه‌های کشور گفت: بیش از ۱۰۰ مورد کتابخانه در کشور در حال باز طراحی هستند.

محمدرضا هراتی امروز ۱۹ تیرماه در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه‌های کتابخانه‌های مرکزی در دست افتتاح نهاد  کتابخانه‌های کشور، اظهار کرد: از مجموع  سه باب کتابخانه مرکزی که بنا بود امسال افتتاح شود کتابخانه مرکزی قم افتتاح و دو کتابخانه مرکزی خرم‌آباد و رشت نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به حوزه بازطراحی کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه در حوزه بازطراحی با توجه به اینکه بعضی از شهرستان‌ها به شهر تبدیل می‌شوند و جمعیت آنها ارتقا پیدا می‌کند یک ماموریت به دوستانمان در اداره کل امور کتابخانه‌ها محول کردیم، افزود: هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ مورد کتابخانه در کشور در حال باز طراحی است.

معاون توسعه کتابخانه‌های کشور به روند سخت طراحی و بودجه مورد نظر کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تمام خدمات نوین را مدنظر قرار داده‌ایم تا برای بازطراحی اعمال شود این روند یک نهضت در ارائه خدمات کتابخانه‌ای در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور محسوب می‌شود و در طی باز طراحی همکاران در اداره کل امور استان‌ها بازدیدهای مداوم را صورت خواهند داد.

هراتی به فعالیت‌های فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مطابق با استانداردهای جهانی در حوزه فرهنگی با توجه به اینکه کتابخانه‌ها در بخش بین‌الملل در دنیا پایگاه فرهنگی اجتماعی هستند، حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در استان‌ها نیز فعالیت‌های بومی فرهنگی خاصِ آن زیست‌بوم اجرا می‌شوند، خاطرنشان کرد: همه این فعالیت‌های فرهنگی برای این است که فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه تقویت شود و با فعالیت‌های فرهنگی کتاب‌محور بیشتر آشنا شوند.

معاون توسعه کتابخانه‌های کشور بیان کرد: باید بستر را برای اقشار بیشتر مهیا کنیم چون معتقدیم مردم ما کتابخوان و کتاب‌دوست هستند و می‌خواهیم آنها را کتاب دوست‌تر کنیم.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا