اقتصادی

دانشگاه‌ها برای توسعه خوزستان به میدان بیایند

تیتر اول/خوزستان استاندار خوزستان گفت: نگاهی که ما به دانشگاه داریم نگاه ویژه‌ای است و دانشگاه‌ها باید برای توسعه استان به میدان بیایند؛ اساتید و نخبگان دانشگاهی بازوی فکری ما هستند و در تدوین نقشه راه برای جهش تولید و توسعه استان نقش موثری دارند.

علی‌ اکبر حسینی‌ محراب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که امروز، ۲۹ فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: برای طرح توسعه غرب استان باید با قدرت کار کنیم؛ با توجه به اینکه عملیات اکتشاف، استخراج، پالایش و انتقال نفت حرکت جدیدی در آن منطقه است متناسب با آن باید به مسائل مرتبط بپردازیم.

به گزارش تیتر اول، وی افزود: طرح توسعه غرب استان با توجه به صنایع تکمیلی بخش انرژی و توانمندی‌های حوزه کشاورزی و تجارت تدوین شود.

حسینی محراب ادامه داد: در شرق استان بیشتر به کشاورزی توجه شده است و با توجه به مشکلات خشکسالی در سال‌های اخیر صنایع تبدیلی کشاورزی و کسب و کارهای خانگی شکل نگرفته است و به نظر می‌رسد لازم است یک بازنگری در مطالعات توسعه‌ای شرق استان صورت گیرد تا سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش به سمت و سوی درستی حرکت کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در سفر رییس جمهور به ایذه که با استقبال مردمی فوق العاده همراه بود درخواست‌های مردمی در زمینه توسعه روستاها، راه‌ها، اشتغال، تسهیلات، شهرک‌های صنعتی و … داشتیم که لازم است پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در توسعه استان خاطرنشان کرد: نگاهی که ما به دانشگاه داریم نگاه ویژه‌ای است و دانشگاه‌ها باید برای توسعه استان به میدان بیایند؛ اساتید و نخبگان دانشگاهی بازوی فکری ما هستند و در تدوین نقشه راه برای جهش تولید و توسعه استان نقش موثری دارند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا