فرهنگ و هنر

خسرو سینایی در کنار محمدعلی کشاورز آرام گرفت

پیکر مرحوم خسرو سینایی در کنار مقبره محمدعلی کشاورز به خاک سپرده شد.

به گزارش تیتر اول ، کمتر از دو ماه از تدفین یک بازیگر قدیمی ایرانی در بخش هنرمندان گذشته است که امروز یکی از مشهورترین فیلمسازان در کنار او استراحت کرد.

کوشوش سینایی که دیروز ، 2 اوت در بیمارستان در اثر عفونت ریه و بیماری عروق کرونا ویروس قلب درگذشت ، امروز یکشنبه 4 مرداد در بخش هنرمندان بهشت ​​زهرا (س) جنب آرامگاه زنده یاد محمدعلی کشاورز ، با خانواده و دوستان محدود برگزار می شود. . او دفن شد.

سینا بیش از یک ماه قبل در بیمارستان جراحی بود و لحظه ای بعد از آن آزاد شد ، اما هفته گذشته وی به دلیل بیماری عروق کرونا ویروس در بیمارستان در یک وضعیت جدی در بیمارستان بستری شد و سرانجام درگذشت.

این فیلمساز و فیلمساز مستند متولد 1319 است و فعالیت فیلمسازی خود را در سال 1346 آغاز کرد. وی در سال 1962 مستند “Lamentations Lostations” درباره مهاجرت هزاران لهستانی به ایران را ساخت که همچنین جایزه رئیس جمهور لهستان را نیز دریافت کرد. یکی از مهمترین فیلمهای کارگردان فیلم 1978 عروس آتش بود و کریستال سیمرغ فیلمنامه را در جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

یکی از جدیدترین مستندهای خسرو سینا “جزیره رنگارنگ” بود که در سال 1993 ساخته شد و در جزیره هرمزا و خاکهای رنگارنگ منطقه تمرکز داشت. او این فیلم را به عنوان شغل توریست نمی دید ، اما فکر می کرد این یک پیشنهاد است که می تواند خبرهای خوبی را به وجود آورد تا بداند که ما کشور زیبایی داریم و این خوب است که بدانیم همه چیز فقط در تهران متمرکز نشده است.

صحرای خون مانند داستان ، گفت و گو با سایه و هیولا در داخل از دیگر آثار این کارگردان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا