اقتصادی

«خارگ»، نقطه‌ی کورِ پستی – تیتر اول

تیتر اول / بوشر مشکل ارسال نامه در جزیره خارگ مدتهاست که برای مردم مشکل ایجاد شده است تحویل از سراسر ایران به بوش یک یا دو روز طول می کشد ، اما بعضی اوقات در بوشر 5 تا 6 روز و گاهی 30 روز طول می کشد. .

با توجه به تعهد ذاتی اداره پست مبنی بر ارسال بسته ها حتی در خارج از مناطق خارجی کشور یا حومه شهر ، عدم تحویل کالا به موقع یک مشکل اساسی و غیرمنتظره است که برای یافتن راه حل نیاز به توجه ویژه دارد.

به گفته این جزایر ، اگر کشتی خراب شود ، تا زمانی که محموله ها انجام نشود ، در بوشر باقی می ماند و باعث افزایش ناراحتی می شود. بسته هایی که روزها بین مقصد و منبع گیر افتاده اند و مشخص نیست چه موقع آنها به مالکان خواهند رسید …

مشکلی بین جنرال میل و کشتی وجود دارد

علی جوکار ، یک فعال اجتماعی ساکن در جزیره خارگاس ، به تیتر اول گفت: به طور مثال نامه های پستی در سراسر کشور از طریق پست ، به راحتی به بوشر ، خرید آنلاین یا بسته و نامه می رسد. اما مشکل بین DG Postal و کشتی ها وجود دارد ، زیرا آنها خصوصی هستند و اداره پست نمی خواهد یا نمی تواند از این طریق هزینه کند و محدودیت هایی نیز وجود دارد ، در غیر این صورت به دلیل شرایط نامساعد جوی ، اقلام می توانند در Busher بمانند.

وی ، کارگر صنعت نفت و نماینده میراث فرهنگی در جزیره هارگا ، ادامه داد: ارسال از گناوه اسکله به جزیره خارگ ، زیرا در همان روز و از گناوه کشتی به قصد خارک می رود در حالی که قبلاً یک قایق در اداره پست وجود داشت و حتی بیشتر در این مسیر حرکت می کرد. محموله و درآمد کسب شده و همچنین پول استاد و بنزین. این هواپیما خود را تأمین می کرد یا از هواپیما برای ارسال محموله استفاده می کرد

این فعال اجتماعی و فرهنگی تأکید می کند: “با توجه به استقرار اداره پست در جزیره هارگاس ، هنگامی که دنبال می کنیم ، آنها می گویند که این محموله در بوشر باقی مانده است و کشتی یا هوا آسیب دیده است و کشتی نتوانسته به آن برسد در حالی که روزانه پرواز می کند از همه قسمت ها تا بله. جزیره هارگند و موضوع حواله ها فقط باید با مشورت بیشتری انجام شود که باید در سطح بالاتری نسبت به رئیس اداره پست صورت بگیرد و مقامات ارشد استانی باید پیگیری کرده و این مشکل بزرگ را برطرف کنند.

اداره پست همچنین باید در دورافتاده ترین مکان ها خدمات ارائه دهد

جوکرز توضیح می دهد: “پس از گذشت چند روز ، وزن نامه می تواند به 50 یا 100 کیلوگرم برسد ، که وزن آن زیاد نیست و اداره پست می تواند قایق را مجدداً راه اندازی و هزینه های آن را تأمین کند.” این ساده است و با یک قرارداد قابل حل است. اداره پست موظف است موارد را به گیرنده تحویل دهد ، اما به دلیل کوچک بودن وسایل یا به دلایل دیگری هیچ تعهدی برای حل این مشکل وجود ندارد و اداره پست نیز باید در دورافتاده ترین مکان ها خدمات ارائه دهد. و اکنون این چیز شکسته است.

یک فعال اجتماعی می گوید: “رده های مدیریتی وارد خارگو می شوند و مذاکره می کنند و مثلاً با مجتمع نفت مبنی بر انتقال محموله ها توسط پروازهای نفت به توافق می رسند.” وی ادامه داد: روش دیگر امضای قراردادها با کشتی ها است ، زیرا کشتی ها خصوصی هستند و می توانند مقرون به صرفه باشند اما یک قرارداد و یک تفاهم نامه با مقام بندر یا سایر آژانس های مسئول می تواند به راحتی و با هزینه مناسب در قالب تعرفه های پستی منعقد شود. ارسال نامه ها نیز عمدتا سبک است.

بسته هایی که از 10 روز تا یک ماه نیاز دارند!

وی در مورد مدت زمان حمل و نقل بین مقصد و مبدا اظهار داشت: معمولاً 5 روز طول می کشد تا یک محموله با کشتی به جزیره خارگ برسد اما اگر هوا نامساعد باشد یا کشتی خراب شود ممکن است 10 روز طول بکشد تا یک ماه طول بکشد. پروازهای روزانه به جزیره خارک وجود دارد و می توان آنها را با هواپیما منتقل کرد ، در این صورت ردیابی محموله ها به مقصد آنها دشوار نیست ، در بعضی از جلسات و با نوشتن یک یادداشت تفاهم بین دستگاه ها ، اما ما اجازه ارسال نامه نداریم ، اما خدمات به درستی انجام نمی شوند

پرواز هارگا قابلیت جابجایی محموله را ندارد

مدیر کل تیتر اول بوشر پست در مصاحبه ای گفت: “تنها راه ارتباط با جزیره خارگ با کشتی ای است که شکسته است یا قادر به حمل نامه نیست.” گاهی اوقات هوا بد است و کشتی حرکت نمی کند.

علی پارسیده درباره راه حل این مشکل گفت: “ما برای رفع این مشکل با شرکت هواپیمایی صحبت کرده ایم ، آنها پاسخ داده اند که این کار ادامه ندارد و ممکن است پرواز منظم به خارگ نداشته باشد.” پرواز خارک همچنین قابلیت جابجایی محموله را ندارد.

وی اظهار داشت: هر روز محموله ها را از جزیره خارک به اسکله بوشر می بریم اما شرایطی رخ می دهد که کشتی یا هوا شکسته شود. در صورت عدم همکاری در بوشر ، محموله ها به Genave ارسال می شود که البته این مشکلات دیگری نیز دارد و جابجایی خط اتوبوس از بوشهر خارگ به گناوه امنی نیست.

مدیرعامل بوشهر پست تصریح کرد: اگر بسته های پستی با وجود کمبود نیروی انسانی وارد خارک شوند ، به سرعت توزیع می شوند و به گیرنده تحویل داده می شوند. تنها مشکل ما مسیر بین بوشر و خارک و کشتی است. مدتی کشتی ها برای جابجایی محموله ها پول زیادی گرفتند و پس از پیگیری ، آن مقدار را به سطح بالاتری رساندیم و برای مدتی محموله ها در بوشر ماند.

حتی خود مردم سفر سفر به خارگو را دشوار می دانند

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تنها وسیله ارتباطی از بوشر تا خارگام کشتی گیری است ، افزود: دیده می شود که حتی خود مردم سفر به خارگو را نیز به عنوان مثال در هنگام شیوع تاج و محدودیت کشتی ها دشوار می کنند. و حتی مردم نمی توانند از بوشر به خارگا منتقل شوند ، چه رسد به نامه. تنها راه استفاده از کشتی ای که چنین مشکلاتی را دارد ، به عنوان مثال در زمستان ، با یک کشتی در وسط دریا بود و ما حتی به حمل ها هم دسترسی نداشتیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا