ورزش و نشاط

حسن یزدانی یا دیوید تیلور؟/ پیش‌بینی جالب سایت آمریکایی از بزرگ‌ترین دوئل کشتی جهان

دیوید تیلور و حسن یزدانی در ۶ سال گذشته خود را از بقیه کشتی‌گیران دسته ۸۶ کیلوگرمی جدا کرده‌اند. یزدانی در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ در وزن ۸۶ کیلوگرم عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد در حالی که دیوید تیلور در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ و المپیک توکیو قهرمان شد. هم‌چنین شایان ذکر است که تیلور و یزدانی در این مسابقات به هیچ کس دیگری در جهان نباختند.

با در نظر گرفتن این موضوع و با کسب ۶ عنوان قهرمانی اخیر جهانی و المپیک توسط تیلور و یزدانی، آن‌ها مدعیان اصلی برای کسب طلا در بلگراد هستند.

دیوید تیلور مقابل یزدانی در ۴ کشتی از ۵ کشتی خود برتری دارد. اولین برد تیلور مقابل یزدانی در جام جهانی ۲۰۱۷ به دست آمد. سپس تیلور در دور اول مسابقات جهانی ۲۰۱۸ با برتری برابر یزدانی بار دیگر پیروز شد. تیلور در فینال بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی مقابل یزدانی باز هم برنده از تشک خارج شد. در آن کشتی تیلور توانست در کم‌تر از ۲۰ ثانیه مانده به پایان مسابقه، برنده شود.

یزدانی بالاخره در فینال مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۱ در اسلو توانست تیلور را شکست دهد. با این حال، سال گذشته تیلور در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۲ برنده شد و عنوان نخست را کسب کرد.

پیش‌بینی قهرمانی جهان ۲۰۲۳

همان‌طور که در بالا ذکر شد، اگر کسی غیر از دیوید تیلور یا حسن یزدانی با طلا از صربستان برود، شوکه کننده خواهد بود. یزدانی بعد از باخت در سال گذشته به دنبال انتقام خواهد بود در حالی که تیلور تلاش خواهد کرد تا با کسب سومین عنوان قهرمانی جهان خود را به عنوان یکی از بهترین کشتی‌گیران آزاد آمریکایی در تمام دوران تثبیت کند. دیوید تیلور فاصله خود را با یزدانی بیش‌تر کرده و ثابت کرده است که در کل کشتی گیر بهتری است. تیلور مسابقه سال گذشته را کنترل کرد. اگرچه ممکن است رقابت امسال نزدیک‌تر باشد ولی نتیجه همان خواهد بود.

طلا – دیوید تیلور آمریکا

نقره – حسن یزدانی ایران

برنز – عظمت دولتبکوف قزاقستان

برنز – ارسلان باگایف، (روسیه)

258 258

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا