ورزش و نشاط

خط و نشان تیلور برای یزدانی از گواتمالا!

پیشکسوتان کشتی آزاد و فرنگی پیش از حضور در المپیک توکیو با امتیازات برجسته و بدون دادن امتیاز به رقبا ، در آخرین مسابقه مدال طلای قهرمانی قاره آمریکا را از آن خود کردند.

به گزارش تیتر اول ، Bald Dick 74 ، David Taylor 86 ، Bald Schnaider 97 و Gable Dan Steevson بدون دادن امتیاز به رقبا ، 125 کیلوگرم مسابقات قهرمانی آزاد سبک آمریکا را به دست آوردند. در سایر اوزان نیز کشتی گیران آزاد آمریکایی مدال های طلا را کسب کردند و ایالات متحده با 10 وزن طلا 10 وزن بر سکوی نخست ایستاد.

اما در پنج مبارزه آزاد در وزن المپیک که در المپیک توکیو توسط ایالات متحده پیروز شد ، رقابت در وزن 86 کیلوگرم – دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان و حسن جددانی جدی ترین رقیب المپیک توکیو ، که برنده مسابقه دو بار. جازدانی را برد در آخرین تورنمنت پیش از المپیک ، او در گواتمالا شرکت کرد و یک مدال طلا گرفت ، اگرچه در مقابل رقبای ضعیف بود.

تیلور ابتدا آلفونسو چوکن از مکزیک را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و آلوس برزیل را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. وی در فینال 10 بر صفر استفان پی از کانادا را شکست داد و مدال طلای پان آمریكا را از آن خود كرد.

ویتالی آرواخائو که بدون غیبت توماس گیلمن که مجاز به شروع بازی بود به المپیک توکیو رفت ، در وزن 57 کیلوگرم وزن نهایی المپیک قرار گرفت. وی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر پریرای برزیلی را شکست داد و سپس الکساندر پن از جمهوری دومنیکن را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. وی در فینال با نتیجه 10 بر صفر بلانکو مکزیکی را شکست داد و طلا گرفت.

در وزن 74 کیلوگرم ، دیک برهنه که در مسابقات مقدماتی تیم ملی آمریکا جوردن بورو به عنوان قهرمانی جهان دست یافت ، در دور اول برنده بازی های المپیک شد و ژولیو رکمارو از جمهوری دومنیکن را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد ، سپس رناتو سیلوا از برزیل. -0 صفر باخت ، جاسمیت فولک کانادایی را با نتیجه مشابه شکست داد و فینالیست شد. دیک همچنین در فینال با نتیجه 10 بر صفر “لوناز” مکزیکی را برد و طلا گرفت.

در دسته 97 کیلوگرم ، ناک اشنایدر آمریکایی قهرمان جهان و المپیک ابتدا در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر حریف کانادایی خود را شکست داد ، سپس با نتیجه 12 بر صفر کلمبیا کلمبیا را شکست داد و در مبارزه سوم – گاریت از کاستاریکا. در دور چهارم ، اسنایدر با نتیجه 10 بر صفر کاروزینو برزیل را شکست داد و فینالیست شد. اسنایدر در فینال نیز با نتیجه 11 بر صفر شوش جمهوری دومنیکن را شکست داد و طلا گرفت.

در وزن 125 کیلوگرم ، گیبل دن دی استوون ابتدا 10-0 گارسیا از گواتمالا را شکست داد ، سپس ارناندز کلمبیایی را 10-0 شکست داد. در مبارزه سوم نیز با همان نتیجه حریف کانادایی خود را شکست داد و در نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر بتاندوس را از مکزیک شکست داد و فینالیست شد. وی همچنین در فینال حریف کانادایی خود را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

ایالات متحده قادر به حضور در المپیک 65 کیلوگرم آزاد نبود ، در حالی که المپیک توکیو به 57 کیلوگرم ، 74 کیلوگرم ، 86 کیلوگرم ، 97 کیلوگرم و 125 کیلوگرم رسید.

این مسابقات آخرین مکان المپیک های ایالات متحده قبل از اعزام به المپیک توکیو است.

در پایان این رقابت ها ، ایالات متحده با 10 مدال طلا و 250 امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت ، اما تیم های کانادا و مکزیک به ترتیب با 116 و 114 امتیاز مقام دوم و سوم را از آن خود کردند.

اسامی برندگان این مسابقه به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1 – ویتالی آروژو (آمریکا) 2- روبرتو بلانکو (مکزیک)
61 کیلوگرم: 1 – چلتون مکس (ایالات متحده آمریکا) 2- جوان بلتری (جمهوری دومنیکن)
65 کیلوگرم: 1 – جوزپه کانا (آمریکا) 2 – مارکوس سیکوریا (برزیل)
70 کیلوگرم: 1- الکس پانتالئو (آمریکا) 2- کارلوس میلاکو (شیلی)
74 کیلوگرم: 1 – برهنه برهنه (آمریکا) 2 – ویکتور ارناندس (مکزیک)
79 کیلوگرم: 1 – توماس گانت (آمریکا) 2 – نستور تافورس (کلمبیا)
86 کیلوگرم: 1 – دیوید تیلور (آمریکا) 2 – کلیتون استیون پای (کانادا)
92 کیلوگرم: 1 – ناتان جکسون (آمریکا) 2- جرمی بوور (کانادا)
97 کیلوگرم: 1 – اشنایدر برهنه (ایالات متحده آمریکا) 2 – لویی سوسا (جمهوری دومنیکن)
125 کیلوگرم: 1- گیبل استوسون (آمریکا) 2- علی بارقوت (کانادا)
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا