جامعه

جنایت به‌خاطر بیت‌کوین – تیتر اول

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که به دلیل اختلاف مالی بر سر ارز دیجیتال اقدام به قتل یکی از دوستانش کرده بود خبر داد.

به گزارش تیتر اول، سرهنگ علی ولی پور گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت: اوایل آذرماه امسال همسر مردی 35 ساله به هویت معلوم با مراجعه به اداره چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، مفقودی وی را اعلام کرد. شوهرش در تهران همسر این مرد جوان به پلیس گفت: آخرین بار شوهرش برای دیدن یکی از دوستانش که با او اختلاف مالی داشت از خانه به مقصد دماونده رفت و دیگر برنگشت و هر وقت با او تماس می گرفت تلفن همراهش خاموش می شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حساسیت موضوع، تیم ویژه ای از ماموران پلیس آگاهی رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند، گفت: ماموران در تحقیقات میدانی و با استفاده از روش های پلیسی متوجه شدند که این مرد با دوست خود ملاقات کرده است. و بعد موبایلش خاموش شد. همچنین در تحقیقات ماموران مشخص شد مرد گمشده به همراه دوستش به خرید و فروش ارز دیجیتال مشغول هستند.

ولی پور گودرزی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی در اولین قدم دوست مرد فقدانی را شناسایی و از وی دعوت کردند تا به اداره آگاهی مراجعه کند و مدارک لب به اعتراف گشود و گفت که برای مدتی با دوستش اختلاف مالی داشته است. مدت زمان طولانی. و اینکه می دانسته بیت کوین معادل 80 میلیارد ریال خریده است و به همین دلیل در روز حادثه با او در دماونده توافق کرده تا اختلافات را با او در میان بگذارد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه یکی دیگر از دوستان متهم نیز در محل حضور داشت، اظهار داشت: در ادامه ماجرا گفت که در حال صحبت با یکدیگر بودند که درگیری بین آنها رخ داد و وی به یکی از آنها شلیک کرد. یک دوست با تفنگ هدف از ناحیه کتف راست شلیک شد. بر اثر این تیراندازی، دوست متهم بلافاصله جان خود را از دست داد و متهم به همراه دوست دیگرش که در محل حضور داشت، جسد مقتول را با خودرو به منطقه گیلاوند در دماوند بردند و در آنجا دفن کردند و از محل متواری شدند.

ولی پور گودرزی با بیان اینکه این افراد قصد داشتند ارز دیجیتال موجود در حساب مقتول را به حساب خود واریز کنند، گفت: این افراد موفق به واریز مبلغ مذکور نشده و قصد خروج از کشور را داشتند که متهم اصلی دستگیر شد. دیگر همدست متهم نیز به مکان نامعلومی متواری شده است که اقدامات برای دستگیری وی ادامه دارد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، متهم این قتل با صدور دستور قانونی از سوی مقام قضایی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا