بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

جت فن قابل تنظیم

برج های خنک کننده مبدل های حرارتی هستند که معمولاً برای خنک کردن ساختمان های بزرگ و حذف گرمای ایجاد شده از فرآیندهای صنعتی استفاده می شوند. این برج ها از تبخیر آب برای حذف گرمای هدر رفته استفاده می کنند. با این حال، برج های خنک کننده می توانند با طیف وسیعی از مسائل مواجه شوند که می تواند منجر به خنک سازی ناکارآمد یا آسیب شود. برای جلوگیری از تعمیرات و تعویض های پرهزینه، تاسیسات باید از مشکلات رایجی که ممکن است در رخ دهد، به ویژه مشکلات مربوط به تصفیه آب در برج های خنک کننده آگاه باشند.

پکینگ برج خنک‌ کننده

پکینگ برج خنک‌ کننده، قسمتی از کولینگ تاور می‌ باشد که نقش آن ایجاد حداکثر سطح تماس میان آب و هوا در طولانی‌ ترین بازه زمانی ممکن بوده تا بتواند تبخیر را به حداکثر رسانده و آب را بیشتر خنک کند. پکینگ برج خنک کن یا سطوح انتقال حرارت به عنوان قلب کولینگ تاور شناخته شده و در دو مدل اصلی اسپلش (قطره‌ ای) و فیلمی طراحی و ساخته شده است.

بخشی است که از آب به عنوان یک خنک کننده در گردش برای جذب گرما از سیستم و تخلیه آن به جو برای کاهش دمای آب استفاده می کند. هدف از خنک کننده در برج، استفاده از جریان آب و هوا برای تبادل گرما و سرما برای تولید بخار است و بخار برای از بین بردن گرما برای رسیدن به تبخیر فرار می کند.اصل اتلاف گرما، انتقال حرارت همرفت و انتقال حرارت تابش، و غیره، برای از بین بردن گرمای زائد تولید شده در صنعت یا تبرید و تهویه مطبوع، برای کاهش دمای آب دستگاه اتلاف حرارت، برای اطمینان از عملکرد طبیعی سیستم، دستگاه به طور کلی به شکل تشت است، بنابراین برج خنک کننده نامیده می شود.

توپ شناور برج خنک کننده همیشه روی آب شناور است. هنگامی که سطح آب بالا می رود، توپ شناور نیز بالا می رود. در این زمان شاتون نیز بالا می رود. میله اتصال با شیر در انتهای دیگر متصل می شود. هنگامی که توپ شناور برج خنک کننده تا یک موقعیت خاص بالا می رود، میله اتصال از پد پیستون لاستیکی پشتیبانی می کند تا منبع آب را ببندد. زمانی که سطح آب پایین می آید، توپی شناور نیز پایین می آید و میله اتصال باعث می شود که پد پیستون باز شود.

شناور برج خنک کن مربوط به درجه حرارت بین آب خنک کننده و هوا است که می توان گفت که به طور مستقیم بر کارایی و خنک کنندگی برج خنک کننده تاثیر می گذارد. اگر آب خنک کننده مورد استفاده در برج تمیز نباشد، به راحتی باعث می شود پکینگ مسدود شود یا حتی تشکیل رسوب بدهد.

Adjustable jet fan

دلایل انسداد پکینگ برج خنک کننده

پکینگ یا فیلترهای برج خنک‌ کننده نقش حیاتی در عملکرد این سیستم ‌ها دارند. مسدود شدن پکینگ برج خنک ‌کننده می ‌تواند به مشکلات جدی در عملکرد و کارایی برج خنک ‌کننده منجر شود. این مسدودیت معمولاً به دلایلی همچون تجمع رسوبات، ذرات، آلودگی‌ ها و یا عیوب دیگر در سیستم پکینگ برج خنک کن ایجاد ‌شوند. برخی از علل مسدود شدن پکینگ برج خنک ‌کننده عبارتند از:

  • تجمع رسوبات: یکی از علل شایع برای مسدود شدن پکینگ برج خنک ‌کننده، تجمع رسوبات معدنی و شوری درون آب است.
  • تجمع آلودگی ‌ها و ذرات: ورود ذرات، خاک و آلودگی ‌های دیگر به آب.
  • فرسایش و خرابی پکینگ: استفاده بدون نظارت یا نگهداری صحیح از پکینگ می‌ تواند منجر به فرسایش و خرابی آن شود.
  • عدم تنظیم صحیح دبی آب: در صورتی که دبی آب وارد شده به پکینگ بیش از حد یا کمتر از حد مورد نیاز باشد.
  • عدم تعویض منظم پکینگ: پکینگ باید به طور منظم تعویض و تمیز شود، در غیر این صورت ممکن است باعث مسدود شدن آن شود.

نکته:برای اگاهی از قیمت پکینگ برج خنک کننده میتوانید به صفحه اینترنتی ما مراجعه کنید و هر سوالی داشتید میتوانید از کارشناس های ما بپرسید.

اقدامات لازم برای کاهش انسداد و گرفتگی پکینگ برج خنک کننده

راه حل های جلوگیری از گرفتگی پکینگ در برج های خنک کننده در واقع بسیار ساده هستند. برای این کار باید به روش های زیر عمل کرد.

  • نظارت و نگهداری منظم: انجام بازرسی ‌های دوره ای و تمیزکاری پکینگ به صورت منظم
  • آب ‌شویی: استفاده از روش‌های آب‌ شویی برای حذف رسوبات و آلودگی ‌ها از پکینگ
  • تعویض پکینگ خراب: در صورت خرابی یا فرسایش پکینگ، باید آن را تعویض کرد تا جریان آب به خوبی انجام شود.
  • استفاده از فیلتراسیون: نصب سیستم‌ های فیلتراسیون برای حذف ذرات و آلودگی ‌ها از آب
  • تنظیم دبی آب: اطمینان از تنظیم صحیح دبی آب وارد شده به پکینگ

با انجام اقدامات مناسب و نگهداری صحیح، می ‌توان از مسدود شدن پکینگ برج خنک‌ کننده جلوگیری کرد و عملکرد بهینه این سیستم‌ ها را حفظ کرد. برای حل مسدود شدن پکینگ برج خنک ‌کننده نیز می‌توان اقداماتی از قبیل تمیزکاری و نگهداری منظم، استفاده از روش ‌های آب‌ شویی، تعویض پکینگ خراب، نصب سیستم ‌های فیلتراسیون و تنظیم دبی آب را انجام داد. این اقدامات به پیشگیری از مسدود شدن پکینگ و بهبود عملکرد برج خنک‌ کننده کمک خواهند کرد.

تمیز کردن و نگهداری پکینگ برج خنک کننده

در طول استفاده طولانی مدت از پکینگ برج خنک کننده، پوسته پوسته شدن، تغییر شکل، خشکی، رسوب گذاری و انتشار جلبک در آنها رخ می دهد. این موارد باعث مسدود شدن پکینگ ها و کاهش اثرات آنها در انتقال حرارت می شود. بدتر از آن، این عوامل می توانند عملکرد برج خنک کننده را کاهش داده و مصرف انرژی را افزایش دهند. بنابراین، باید به طور منظم پکینگ های برج خنک کننده را تمیز و نگهداری کرد تا هم باعث افزایش طول عمر پکینگ شده و هم راندمان انتقال حرارت افزایش داده شود.

تمیز کردن پکینگ برج خنک کننده

رسوبات موجود در پکینگ های کولینگ تاور عمدتاً حاوی گلسنگ و جلبک است که به راحتی در محیط مرطوب و تاریک رشد می کنند. علاوه بر این، آب های زیرزمینی فیلتر نشده، خاک های شنی زرد رنگ را به داخل برج خنک کننده وارد کرده و باعث گرفتگی می شود. بنابراین باید به طور مرتب پپکینگ ها را تمیز کنیم.دو روش برای تمیز کردن پکینگ های برج خنک کن وجود دارد که شما می توانید یکی را برای تمیز کردن انتخاب کنید.

  • پکینگ برج خنک کننده را به طور مستقیم تمیز کنید

این روش برای زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که مشکل جدی در مورد پکینگ ها وجود نداشته و گرفتگی و رسوب زیادی در پکینگ برج خنک کننده بوجود نیامده است.

  1. در ابتدا پکینگ برج خنک کننده را با تفنگ آب به طور مکرر بشویید تا لجن و لجن روی سطح از بین برود.
  2. سپس مواد شوینده موثر و ایمن را با آب داغ حدود 50 درجه سانتیگراد حل نموده و به طور مکرر بر روی پکینگ، پمپ فلاشینگ شستشو دهید؛ این کار را تا زمانی که پوسته و فلس ها به طور کامل جدا شوند، ادامه دهید (البته توصیه می شود که اگر عمر پکینگ طولانی تر باشد، پکینگ را تعویض کنید). این عمل باعث می شود که به طور کامل جلبک ها و باکتری های بیولوژیکی را از بین ببرد.
  3. در انتها، پکینگ برج خنک کننده را با آب تازه تمیز کنید تا مواد شوینده و مواد باقیمانده از بین بروند.
  • خیس کردن پکینگ برج خنک کننده در آب

هنگامی که از برج خنک کننده برای مدت طولانی استفاده می شود و گرفتگی و رسوب جدی است، باید از روش خیساندن برای تمیز کردن پکینگ استفاده کرد.

فن برج خنک کننده

فن برج خنک کننده، یا پروانه کولینگ تاور یکی از اصلی ترین قطعات در ایجاد جریان هوا درون سیستم خنک کاری صنایع مختلف و همچنین در تهویه مطبوع می باشد. یکی از مهترین بخش های قابل اهمیت در برجهای خنک کننده بخش هوادهی و یا بعبارت بهتر هوارسانی و مهمترین عضو این سیستم انتقال هوا در کولینگ تاور قسمت فن محوری برج خنک کننده می باشد.

عموماً در برج های خنک کننده جهت مکش و دمش هوای خنک به داخل دستگاه از فن محوری استفاده می شود. نحوه عملکرد فن برج خنک کن بدین شکل است که این پروانه ها حول یک محور مشخص شروع به چرخش می کنند. محور یا شفت انتقال قدرت با روشهای روشهای مختلفی همچون گیربکس، کاهنده دور تسمه و پولی و یا اتصال مستقیم بصورت زنجیر به موتور متصل می گردد. این پروانه ها عموما در طراحی های مختلف با سرعت چرخشی یا زاویه ای در بازه 300 تا 900 دور بردقیقه گردش می کنند. با افزایش قطر پروانه باید از سرعت چرخشی فن کاسته شود زیرا سرعت زیاد می تواند آسیب های جدی به بلبرینگ فن یا قسمت های دوار پروانه وارد کند.

در کولینگ تاورهای تولیدی این شرکت قطر فن کولینگ تاور از 55 سانتی متر تا 650 سانتی متر قابل ساخت می باشد. تعداد پروانه فن های محوری 4 الی 8 پره می باشد. قطر و تعداد پره پروانه دو عنصر مهم در تعیین میزان مکش یا هوادهی فن های محوری است.

نکته:اگر شما هم میخواهید از اخرین قیمت پروانه برج خنک کننده با خبر شوید کافی است وارد سایت ما شوید.

دکمه بازگشت به بالا